Germania incearca o noua amanare a votului de limitarea a emisiilor de CO2 ale automobilelor

    Votul privind restric?ionarea emisiilor de CO2 la nivel de flot?, amânat pentru a treia oar?
    Germania incearca o noua amanare a votului de limitarea a emisiilor de CO2
    Germania incearca o noua amanare a votului de limitarea a emisiilor de CO2

    Germania a blocat votul in Consiliul European privind noile norme referitoare la emisiile de CO2 ale automobilelor noi. Blocarea vine

    90 de grame de CO2 pe kilometru este media la nivel de gama pentru automobilele produse in 2020, conform actualei propuneri de schimbare a legii.

    Germania a blocat pentru a doua oara votul privind noile norme CO2 pentru automobile. De data aceasta, nemtii au blocat votul folosind alte state membre si facand presiuni asupra acestora, printre care se numara si Irlanda. Guvernul de la Berlin doreste o slabire a noilor reguli, care implica o medie de 95 de grame CO2 la nivel de gama pentru toate modelele noi produse in Uniunea Europeana. Initial, doar producatorii germani de automobile doreau sustinerea acestei masuri, dar producatorii francezi si-au schimbat si ei punctele de vedere si sustin aceasta initiativa.

    Nemtii propun o perioada de adaptare de patru ani, care sa ajute constructorii de automobile sa-si adapteze motorizarile si gamele la noile reglementari si ca regula sa se aplice doar la 80% din modelele produse in 2020. In prezent, emisiile medii ale automobilelor noi produse in Europa sunt la nivelul de 130 de grame pe kilometru, iar scopul noii reglementari este de a aduce aceasta medie la 95 de grame pe kilometru pana in 2020. Acest prag este echivalentul unui consum de carburant de 4 litri la suta in regim mixt, completeaza cei de la Automotive News.

    Francezii si-au schimbat pozitia dupa ce au fost presati de partenerii lor de alianta, printre care se numara Nissan, Daimler si General Motors. In trecut, constructorii din Franta solicitau impunerea noilor limite privind normele CO2 pentru ca acestea i-ar fi avantajat semnificativ, gamele lor fiind concentrate pe motorizari cu emisii scazute de CO2. Intre timp, partenerii lor le-au atras atentia ca aceasta masura ar fi problematica pentru propriile portofolii si cele trei marci frantuzesti si-au schimbat pozitia.

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *