Conform unei analize a companiei britanice Glass’s, masinile electrice nu trebuie vandute precum cele clasice. In caz contrar, acestea isi pierd pana la 90% din valoarea initiala in primii 5 ani.
masina electrica
10% din valoarea initiala ar retine un model electric dupa 5 ani de la prima utilizare.

Ghidul britanic auto Glass’s, specializat in analiza valorii de revanzare a masinilor noi, sustine ca masinile electrice vor suferi deprecieri serioase daca producatorii acestui tip de masini nu vor lua masuri care sa limiteze acest lucru.

Conform directorului britanicilor, Andy Carroll, printre masurile pe care ar trebui sa le ia constructorii care se arunca in acest segment sunt scoaterea pe piata in regim de leasing a masinilor si bateriilor si garantii speciale care sa acopere scaderea brusca. „Daca nu se va intampla asta, o masina electrica clasica va retine doar 10% din valoarea sa initiala dupa cinci ani de utilizare”, conchide Carroll. O masina noua pe combustibil clasic retine in medie 25% din valoarea sa initiala.

Una dintre problemele pe care le vor avea cei care vor dori sa-si vanda masina electrica achizitionata cu cinci ani inainte va fi reprezentata de faptul ca bateriile au un ciclu de viata de 8 ani, inlocuirea acestora costandu-l pe posesor circa 10.000 de euro.

Oficialii Glass’s dau ca exemplu Nissan Leaf, primul model electric al companiei nipone, care dupa 5 ani ar urma sa coste sub 3000 de lire sterline (sub 4000 de euro), adica circa 10% din valoarea initiala a masinii. Pentru a contracara aceasta panta abrupta de depreciere, Nissan a anuntat insa ca va implementa un sistem de leasing, acesta urmand sa fie disponibil ca alternativa pentru cumpararea clasica. Nu exista insa detalii despre cum va functiona acest sistem in Europa.

Sursa: Automarket

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here