Hero iON, conceptul indian de motocicleta ecologica a viitorului

    Hero iON, conceptul indian de motocicleta ecologica a viitorului
    Hero iON, conceptul indian de motocicleta ecologica a viitorului

    Si domeniul vehiculelor pe doua roti trebuie sa se alinieze tendintelor eco ale masinilor, iar indienii ne ofera un concept extrem de interesant, care pare desprins dintr-un film SF. Nu neaparat ”made in Bollywood”…

    Hero iON, conceptul indian de motocicleta ecologica a viitoruluiHero iON, conceptul indian de motocicleta ecologica a viitorului

    Conceptul Hero iON este o vitrina destul de impresionanta a tehnologiei viitorului imediat. Pentru ca ofera nu doar solutii de propulsie ecologica, dar si diverse idei menite a schimba modul de perceptie asupra motocicletelor.

    In primul rand surprind rotile… goale. De fapt, cele doua roti sunt motoare electrice, pneurile fiind montate chiar pe rotoarele magnetice. Acestea preiau si rolul sistemului de franare, motocicleta incetinind in siguranta gratie unor super-capacitoare.

    Cel mai probabil fanii Harley Davidson sau Suzuki Hayabusa vor comenta ”ce-i trotineta asta?”

    Motocicleta functioneaza dupa principiul ride-by-wire, toate functiile fiind controlate unitatea centrala VCM (Vehicle Control Module). Exista chiar si un sistem VSA (Variable Situational Awareness), care adapteaza functionarea motocicletei la conditiile din traficul inconjurator.

    Suspensia m-link foloseste tehnologia magnetoreologica, iar directia Flex Axis functioneaza prin pivotarea celor doua brate ale rotilor. Indicatoarele de bord sunt grupate intr-un modul denumit Rider Information, care le transmite si pe un mic display al castii pilotului.

    Afisaj digital si un fel de ghidon cu comenzi tactile. Adica la revedere manete de ambreiaj si frana!
    In ce priveste sistemul de propulsie, motoarele electrice sunt alimentate de la un pachet de baterii litiu-aer, mai eficiente, dar si mai usoare decat actualele baterii litiu-ion. De asemenea, Hero iON beneficiaza si de un sistem range-extender, care utilizeaza hidrogen si tehnologia fuel-cell, pentru a permite o autonomie crescuta – in teorie, de 300 km.
    Creatorii ne ofera si informatii despre performantele acestui concept moto: 0-100 km/h in 5 secunde si o viteza maxima de 160 km/h. Nu sunt valori demne de o supersportiva, dar sunt suficiente pentru o motocicleta eco, pentru utilizarea zilnica.

    Cum o fi sa mergi 300 km/h fara benzina? Deocamdata, doar un vis

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *