Honda Motor va recicla metalele rare, pentru a fi cat mai „verde”

0
5
Honda Motor va recicla metalele rare, pentru a fi cat mai "verde"

Honda Motor Co. a anuntat miercuri ca va demara un amplu proces de reciclare a materialelor rare si alte elemente utilizate in productia bateriilor pentru masinile hibride, chiar din acest an. Constructorul auto japonez intentioneaza sa devina cat mai „verde” cu putinta.

Japonia este dependenta de importuri, cu precadere din China, cand vine vorba de metale rare, esentiale in productia echipamentelor high-tech. Stocurile japonezilor de la Honda au fost amenintate in ultima vreme de tonul disputelor politice iscate intre China si Japonia.

Intre timp, Beijingul a aparat limitarea exportului de metale rare, spunand ca reprezinta o masura de protectie a mediului inconjurator si a respins criticile Organizatiei Mondiale a Comertului, ale Americii, Europei si Japoniei. China dispune de 30% din depozitele de minerale rare din lume, dar insumeaza 90% din productie, fapt mult mai important.

Oficialii Honda au anuntat ca in luna septembrie sau octombrie vor demara procedura de reciclare a acestor materiale. Japonezii sunt primii jucatori importanti din industria auto care apeleaza la o asemenea metoda ecologica.

Presedintele Honda, Takanobu Ito, a recunoscut ca viitorul energetic al Japoniei este incert, invocand criza nucleara, care a survenit in urma accidentului provocat la centrala de la Fukushima de seismul si tsunamiul din martie 2011.

Pe termen lung, speram sa facem trecerea la sursele regenerabile de energie, intr-un mod care sa nu afecteze mediul inconjurator, a mai spus Takanobu Ito.

Dezastrul nuclear de la centrala Fukushima Dai-ichi a determinat inchiderea a 50 de reactoare functionale japoneze. Oamenii au fost ingrijorati de siguranta subreda a tehnologiei nucleare, precum si de contaminarea cu resturi radioactive de la Fukushima.

Ito a subliniat ca Honda va investi mult in reducerea poluarii si combaterea incalzirii globale, prin proiecte, inclusiv experimentale, care combina energia solara cu cea electrica – un „vis” al Honda de a-si alimenta automobilele doar „din natura”, emitand doar apa.

Seful Honda a mai spus ca fondatorul companiei, Soichiro Honda, a fost dintotdeaua preocupat de mediul inconjurator si a cerut in mod repetat angajatilor din sectorul auto sa construiasca motoare cat mai putin poluante.

Honda, care a inovat, printre altele, minivanul Odyssey, robotul umanoid Asimo si motocicleta Super Cub, isi revine cu greu dupa criza provocata de dezastrul natural din 2011, care a afectat si alti industriasi auto din Japonia, precum Toyota Motor Corporation si Nissan Motor Corporation.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here