Afla mai multe despre "vaporul- minune" in noul numar al revistei Stiinta & Tehnica, pe care o gasiti la chioscuri, incepand cu 2 mai, la pretul de 8,8 lei

Revista Stiinta & Tehnica va prezinta cea mai mare ambarcatiune electrica, alimentata de la soare

Afla mai multe despre „vaporul- minune” in noul numar al revistei Stiinta & Tehnica, pe care o gasiti la chioscuri, incepand cu 2 mai, la pretul de 8,8 lei

Este cel mai mare vas alimentat de soare din lume. A fost construit de un elvetian si un francez care si-au propus sa faca, la bordul lui, o calatorie in jurul lumii. Aventura a inceput in septembrie anul trecut.

In numarul 2 al revistei Stiinta & Tehnica ai prilejul de a citi pe larg despre MS TRANOR PlanetSolar, o ambarcatiune al carei nume se traduce prin „puterea soarelui”.

Catamaranul are lungimea de 31 m, latimea de 15 m, cantarind nu mai putin de 95 tone. Ca sa se poata deplasa doar cu ajutorul energiei solare, puntea lui TRANOR este acoperita cu o suprafata de 537 m2 de panouri cu celule solare (mai exact, cu 38.000 de celule fotovoltaice).

Intr-o zi cu soare, panourile ar putea produce aproximativ 93,5 kW/h, putere care s-a dovedit pana acum suficienta pentru a alimenta cele patru motoare electrice (doua cu puterea de 10 kW si doua de 60 kW). Pentru navigatul pe timp de noapte, MS TRANOR este dotat cu 648 de baterii litiu-ion, care cantaresc fiecare aproximativ 13 kg.

Bateriile sunt plasate in niste carcase speciale, aducand greutatea totala la aproximativ 11 tone.

Pe 20 februarie 2011, catamaranul cu drapel elvetian a sarbatorit depasirea recordului Guiness pentru cea mai mare distanta parcursa de un vehicul electric. TRANOR strabatuse 18.342 km.

Catamaranul a fost construit in 68.000 de ore

Catamaranul TRANOR a fost construit de catre o echipa de ingineri germani, in portul din Hamburg, si are un design inedit.

Constructia catamaranului a durat 68.000 ore (aproape opt ani). Inginerii au cautat cele mai bune solutii de a face ambarcatiunea cat mai usoara, folosind la constructie fibre de carbon si rasina epoxidica.

Ambarcatiunea a fost proiectata de elvetianul Raphael Domjan si de francezul Gerard d”Aboville. Au strans 18 milioane euro si, in februarie anul trecut, au aratat lumii cea mai mare ambarcatiune alimentata cu energie solara din lume. MS TRANOR PlanetSolar si-a inceput calatoria in jurul lumii in septembrie 2010.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here