Incalzirea globala, accentuata de incapacitatea oceanelor de a mai absorbi dioxidul de carbon

25 Oct 2007 Comenteaza pe Forum Trimite prin Y!M Trimite prin Email


Alatura-te comunitatii EcoSapiens

Oceanele si-ar putea pierde capacitatea de a absorbi dioxidul de carbon din atmosfera, o calitate care a contribuit pana in prezent la incetinirea procesului de incalzire global. Cercetatorii britanici Ute Schuster si Andrew Watson, de la Universitatea East Anglia, au efectuat peste 90.000 de masuratori in zona cuprinsa intre si Marea Britanie. Specialistii au constatat astfel ca, in perioada 2002 – 2005, partea nordica a oceanului Atlantic a absorbit o cantitate de dioxid de carbon atmosferic cu 50% mai mica decat cea absorbita la mijlocul anilor ’90. Lucrari publicate anul trecut au pus deja in evidenta o crestere a aciditatii oceanelor din cauza absorbtiei de dioxid de carbon din atmosfera, cu un risc de suprasaturare in carbon si de distrugere a biodiversitatii. “Fie este vorba de o replica la rapiditatea incalzirii globale inregistrata recent, fie este vorba de o variatie ciclica naturala. Dar indiferent despre care din posibilitati este vorba, de acum inainte stim ca rezervele de carbon se pot modifica si ca trebuie sa supraveghem cu atentie capacitatea de absorbtie a oceanelor”, a declarat Schuster. Un alt studiu a scos la iveala faptul ca nivelul de dioxid de carbon din atmosfera a crescut cu 35% mai repede decat s-a prevazut in 2000. Cercetatorii au ajuns la concluzia ca aceasta crestere a fost provocata de combustibilii poluanti (17%) si de declinul capacitatilor de absorbtie a dioxidului de carbon ale “canalizarilor” naturale, precum padurile si oceanele (18%).

Cerealele integrale reduc riscurile de insuficienta cardiaca

Consumul de cereale integrale poate contribui la reducerea riscurilor de insuficienta cardiaca, realizat de o echipa de cercetatori americani. Studii anterioare au demonstrat deja ca cerealele integrale pot contribui la arteriale si la prevenirea infarctului. La noul studiu, care a durat 20 de ani, au participat 21.000 de barbati medici, cu o varsta medie de 53,7 ani. Cercetatorii de la Brigham and Women’s Hospital si de la scoala medicala Harvard din Boston au monitorizat pe care participantii la studiu le aveau la micul dejun. De asemenea, specialistii au monitorizat cazurile de insuficienta cardiaca. Pe parcursul studiului, 1.018 barbati s-au imbolnavit. Cercetatorii au descoperit ca barbatii care consuma zilnic un bol de cereale integrale prezinta cu 28% mai putine riscuri de a dezvolta o insuficienta cardiaca. “Acestia beneficiaza si de o scadere a tensiunii arteriale. De asemenea, cerealele integrale contribuie la scaderea riscurilor de si de maladii cardiace”, a spus profesorul Luc Djousse, coordonatorul studiului. Numai in Statele Unite, aproximativ 5 milioane de persoane sufera de insuficienta cardiaca, iar anual sunt diagnosticate 550.000 de cazuri noi, dintre care mai mult de jumatate duc la decesul bolnavului, potrivit Centrului de prevenire si control al bolilor din Statele Unite. Insuficienta cardiaca apare, de obicei, in urma unui infarct. Maladia se dezvolta atunci cand inima nu mai poate pompa cu eficienta in organele corpului si, de obicei, aparitia ei este favorizata de ingrosarea arterelor, cresterea tensiunii arteriale si .

Sursa: Kappa


Pentru mai multe informatii despre atlantic, barbati, bol, boston, caraibe, cereale integrale, diabet, dioxidul de carbon, Harvard, obiceiurile alimentare, oceanul planetar, poluanti, potrivit unui studiu, sange, scaderea tensiunii, aboneaza-te gratuit la Noul Newsletter EcoMagazin, personalizat pentru tine!

Esti ecologist, eco-friendly sau fan Captain Planet? Atunci alatura-te si tu celor peste 7500 de membri care s-au inscris deja in EcoSapiens si hai sa ne cunoastem pe forumul ecologistilor. Intrebarile si comentariile tale sunt binevenite.

Recomandari la acest articol


PC-urile si incalzirea globala
11 Oct 2007

Intel si Google se alatura unui parteneriat format din Dell, IBM, HP, Lenovo, Microsoft si alte numeroase companii din domeniul IT (si nu numai) care isi propun eficientizarea consumului de resurse acum, intr-o perioada in care discutiile despre incalzirea globala… Citeste mai departe»



Incalzirea globala l-a dat jos pe Ceausescu
17 Oct 2007

Prezent la Sibiu pentru a le vorbi studentilor de la Universitatea “Lucian Blaga” despre subiectul ultimei sale carti “Pentru o dezvoltare durabila”, Ion Iliescu a gasit si explicatia pentru caderea dictaturii in Romania: “Daca ar fi fost in 1989 o… Citeste mai departe»

Incalzirea globala si in SimCity Societies
14 Oct 2007

Au inceput si jocurile de masa sa fie educative. In urma unui parteneriat intre EA(Electronic Arts) si BP(British Petroleum) a aparut un nou concept in jocul celor de la EA: incalzirea globala. Astfel jucatorul trebuie sa aiba in vedere cat… Citeste mai departe»

Incalzirea globala ii ucide pe americani
11 Oct 2007

Numarul newyorkezilor decedati anual din cauza incalzirii globale se va dubla pana in 2050, daca nu va fi redusa emisia gazelor de sera, atrage atentia un nou studiu realizat de doctorul Knowlton de la Universitatea din Columbia, New York. Cercetatorii… Citeste mai departe»

Incalzirea globala salveaza vieti
4 Oct 2007

Lumea nu ar trebui sa treaca cu vederea beneficiile incalzirii globale, a declarat staticianul danez Bjorn Lomborg, in cadrul summit-ului Reuters pe probleme climatice.El a mentionat, ca argument, numarul mai mic de decese provocate de iernile glaciale. “Vedem o multime… Citeste mai departe»

Bacteriile ne pot salva de incalzirea globala
21 Sep 2007

mediu O mlastina fosilizata ne garanteaza ca astfel de perioade au mai fost pe Pamant. Ramasitele fosilizate ale unei mlastini de acum 55 milioane de ani, din sud-estul Angliei, pot constitui principala proba in cazul procesului incalzirii globale, fiind dovada faptului… Citeste mai departe»

Balenele, amenintate de incalzirea globala
17 Sep 2007

“Povestea de succces” a iesirii balenelor de pe lista speciilor pe cale de disparitie pare a fi contestata de studii de ultima ora ale oceanologilor ce arata ca schimbarea climatica ameninta principala sursa de hrana a cetaceelor, planctonul. De la… Citeste mai departe»

Lasa un comentariu
Esti ecologist, eco-friendly sau fan Captain Planet?
Alatura-te discutiilor de pe forum.

Stirile zilei Intr-un oras din Germania de 1500 de locuitori exista in fiecare locuinta cel putin un bolnav de cancer
Sanatate

Intr-un oras din Germania de 1500 de locuitori exista in fiecare locuinta cel putin un bolnav de cancerExpertii de sanatate din Germania sunt socati de un mic orasel, in care in fiecare locuinta exista cel putin un bolnav de cancer. Orasul Wewelsfleth are o populatie de 1500 de locuitori si a fost numit “orasul blestematilor” deoarece numarul persoanelor diagnosticate cu cancer este… Citeste mai departe»

Romania, invitata sa devina partenerul Germaniei la cel mai mare targ de produse ecologice din lume, Biofach 2013
Agricultura ecologica Produse ecologice

Eticheta noua la export: In Romania curge lapte si miere. BioRomania a fost invitata sa devina anul viitor partenerul Germaniei la cel mai mare targ de produse ecologice din lume – Biofach Nuremberg 2013. La editia din acest an, Romania va fi reprezentata de 24 de firme, din care 20… Citeste mai departe»

Pasarile Deltei si-au gasit refugiul si adapostul la munte
Biodiversitate

Păsările Deltei și-au găsit refugiul și adăpostul la munteDaca in aceste zile ajungeti pe malul Barzavei, sa nu va frecati la ochi in momentul in care o sa vedeti carduri de sute de rate salbatice pe apa. Ba mai mult, alaturi de acestea veti vedea o fauna pe… Citeste mai departe»

Incepe actiunea de evaluare la speciile strict protejate in Bistrita-Nasaud: urs brun, lup, ras si pisica salbatica!
Biodiversitate Protectia mediului

Incepe actiunea de evaluare la speciile strict protejate: urs brun, lup, ras si pisica salbatica!Agentia pentru Protectia Mediului Bistrita-Nasaud supervizeaza actiunea de evaluare a efectivelor pentru speciile de animale salbatice strict protejate, respectiv: urs brun, lup, ras si pisica salbatica, care se va desfasura in perioada februarie – aprilie 2012. Gestionarii fondurilor cinegetice au… Citeste mai departe»

Cercetatorii de la Universitatea din Bedforshire, Marea Britanie, au conceput o noua tehnica ce permite alimentarea dispozitivelor electrice cu energie.
Energie regenerabila

Cercet?torii de la Universitatea din Bedforshire, Marea Britanie, au conceput o nou? tehnic? ce permite alimentarea dispozitivelor electrice cu energie.Cercetatorii de la Universitatea din Bedforshire, Marea Britanie, au conceput o noua tehnica ce permite alimentarea dispozitivelor electrice cu energie. Sistemul conceput de profesorul Ben Allen de la Centre for Wireless Research foloseste undele radio pentru energia electrica, anunta BBC… Citeste mai departe»

Economia verde genereaza 500.000 de locuri de munca noi in Uniunea Europeana
Afaceri ecologice

Reabilitare termicaUniunea Europeana ar putea implementa in prima jumatate a acestui an o decizie importanta in ceea ce priveste protejarea mediului, care ar genera 500.000 de locuri de munca.  Masura este una simpla: tarile din Comunitate trebuie sa faca lucrari de… Citeste mai departe»

Promotorul cianurilor pentru Rosia Montana, noul consilier al prim-ministrului Mihai Razvan Ungureanu
Resurse naturale

Interesele companiei Rosia Montana Gold Corporation sunt reprezentate la cel mai inalt nivel si in Guvernul Romaniei. Din echipa noului premier Mihai Razvan Ungureanu va face parte Corina Vintan, unul dintre oamenii de incredere ai prim-ministrului si un vechi colaborator… Citeste mai departe»