Incalzirea globala deschide drumul vaselor comerciale in Oceanul Arctic

0
85
Incalzirea globala deschide drumul vaselor comerciale in Oceanul Arctic

Un petrolier care cara gaz natural lichefiat va fi primul vas de asemenea tip care va trece prin Oceanul Arctic in istorie, profitand de incalzirea din ultima vreme, care a topit mare parte din gheata ce statea in calea acestei rute.

Vasul Ob River, apartinand companiei din Grecia Dynagas, dar inchiriat gigantului rus Gazprom, a pornit din Norvegia si a trecut prin nordul Rusiei spre Japonia. La inceputul lui decembrie acesta va ajunge in Japonia si pentru ca trece prin Oceanul Arctic, va salva 20 de zile de calatorie.

Decizia de a traversa Oceanul Arctic cu un asemenea vas a fost luata din cauza cererii foarte mare de gaz natural din zona Japoniei, cauzata de accidentul de la Fukushima si de schimbarea climatica din ultimii zeci de ani, care a dus la topirea ghetii din aceasta zona, se arata intr-un articol de la BBC.

Ob River a fost construit in 2007 si a primit din start o carena intarita pentru a rezista unor astfel de trasee dificile. El poate sa transporte 150.000 de metri cubi de gaz natural si a fost incarcat pe 7 noiembrie in portul Hammerfest din Norvegia. Toata calatoria sa pe Marea Barents a fost ajutata de catre un spargator de gheata, care i-a deschis calea.

„Am studiat multe statistici si date si am putut observa o tendinta. Gheata s-a imputinat, iar conditiile sunt mai bune pentru a naviga. Poti profita de pe urma acestei piete, iar distanta se scurteaza cu 40%. Astfel, folosesti cu 40% mai putin combustibil”, au declarat reprezentantii companiei.

De ce s-a ales aceasta ruta?

Nu numai pentru a salva combustibil. Portul din Hammerfest a fost realizat cu gandul de a transporta mai usor gazul natural creat in Statele Unite ale Americii prin controversatul proces al extragerii gazelor de sist. De asemenea, in Japonia exista o cerere mare, iar o trecere rapida peste Oceanul Arctic ajuta mai mult la profit.

Se asteapta ca traficul sa creasca mult in urmatorii ani din cauza incalzirii globale si topirii ghetii. Cu ajutorul acestor elemente negative pentru mediul inconjurator, marile companii vor face mai multi bani cu ajutorul acestui traseu.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here