Pentru o campanie de informare si publicitate, ministrul Mediului si Schimbarilor Climatice va cheltui, timp de doi ani si jumatate, peste 13,5 milioane de euro

Rovana Plumb: Trecerea c?tre o economie verde este un proces de lung? durat?
Pentru o campanie de informare si publicitate, ministrul Mediului si Schimbarilor Climatice va cheltui, timp de doi ani si jumatate, peste 13,5 milioane de euro
Pentru o campanie de informare si publicitate, ministrul Mediului si Schimbarilor Climatice va cheltui, timp de doi ani si jumatate, peste 13,5 milioane de euro

Pentru o campanie de informare si publicitate, ministrul Mediului si Schimbarilor Climatice va cheltui, timp de doi ani si jumatate, peste 13,5 milioane de euro • In fiecare luna, Rovana Plumb va aloca pentru promovarea imaginii sale si a institutiei peste 450.000 de euro • In caietul de sarcini, conditiile sunt intocmite astfel incat sa poata fi indeplinite doar de anumite firme In goana disperata pentru cosmetizarea imaginii sifonate ca urmare a circului cu ursul turbat, ministrul Mediului si Schimbarilor Climatice, Rovana Plumb, a pregatit un tun mediatic din fonduri europene demn de Cartea Recordurilor.

Sub acoperirea unei campanii de informare si publicitate, 13,5 milioane de euro vor fi directionate pentru a mai indrepta din deficitul de imagine al institutiei si al persoanei care o conduce.Cand toti functionarii din administratia publica centrala se refaceau dupa Sarbatorile de iarna, multi dintre ei fiind inca in vacanta, Ministerul Mediului si Schimbarilor Climatice condus de Rovana Plumb transmitea catre Sistemul Elelctronic de Achizitii Publice (SEAP) un anunt pentru organizarea unei licitatii care a aruncat in aer piata achizitiilor publice din Romania. Pe 4 ianuarie 2013, ministerul pastorit de Rovana Plumb anunta demararea procedurilor de licitatie pentru „Campania de informare si publicitate pentru Programul Operational Sectorial Mediu – POS Mediu”. Prin aceasta campanie, oficialii ministerului sustin ca urmaresc „diseminarea informatiilor si mesajelor privind derularea si efectele/ rezultatele proiectelor finantate prin POS Mediu si accesarea fondurilor alocate prin POS Mediu pentru urmatoarea perioada de programare”, astfel incat „sa se realizeze o informare corecta si eficienta a grupurilor tinta, dar si o imbunatatire a perceptiei publice referitoare la acest program de finantare a infrastructurii de mediu din Romania”. Valoarea totala estimata a acestei campanii este de 13.582.856 de euro, reprezentand 61.530.337,68 de lei (76.297.618,72 de lei, inclusiv TVA). Durata contractului care va fi atribuit prin licitatie se intinde pe o perioada de 30 de luni. Astfel, timp de doi ani si jumatate, in fiecare luna, Ministerul Mediului si Schimbarilor Climatice va cheltui pentru promovarea programului european si, implicit, a imaginii Rovanei Plumb, peste 450.000 de euro – 15.000 de euro, zilnic. Campania de 30 de luni este structurata pe cinci componente: 1 – Pregatire analiza strategica 2013-2015 privind comunicarea rezultatelor primului POS Mediu implementat de autoritatile romane si a strategiei de informare si publicitate pentru urmatoarea perioada de programare; 2 – Organizarea de conferinte, grupuri de lucru si ateliere la nivel regional si national; 3 – Realizarea unei ample campanii de promovare; 4 – Realizarea de obiecte promotionale si materiale informative;5 – Evaluarea impactului campaniei.

Caiet de sarcini cu tinta In anuntul transmis catre SEAP, Ministerul Mediului si Schimbarilor Climatice a inclus cateva conditii ce ridica mari semne de intrebare privind adjudecarea licitatiei. Printre acestea, cifra de afaceri si experienta in derularea unor asemenea contracte, conditii in care se incadreaza doar anumite firme. „Media cifrei de afaceri globala pe ultimii 3 ani financiari incheiati – respectiv, 2009, 2010, 2011 – trebuie sa fie de cel putin 120.000.000 de lei”, se mentioneaza in caietul de sarcini. In plus, participantul trebuie sa faca dovada ca detine „depozite valorice si garantii solicitate – garantie de participare in cuantum de 270.000 de euro/ 1.223.100 lei – garantie de buna executie exprimata procentual de 5% din pretul fara TVA al contractului”. Operatorul economic sau membrii grupului de operatori economici care vor participa la aceasta licitatie trebuie sa demonstreze ca „in ultimii trei ani, impliniti la data termenului limita pentru depunerea ofertei, a(u) prestat si dus la bun sfarsit maxim cinci contracte de prestari servicii care sa acopere toate tipurile de servicii solicitate in prezentul contract, dintre care maxim doua sa aiba o valoare cumulata de cel putin 500.000 de euro, fara TVA”.

Trebuie precizat ca sursa de finantare a acestui contract care va fi derulat de Ministerul Mediului si Schimbarilor Climatice provine de la Bugetul de Stat, urmand ca 90% din totalul cheltuielilor eligibile aferente contractului sa fie rambursate din Fondul European de Dezvoltare Regionalǎ prin Axa Prioritara 6 „Asistentǎ Tehnicǎ” din Programul Operational Sectorial Mediu. Justificari puerile Oficialii Ministerului Mediului si Schimbarilor Climatice justifica aceasta campanie prin faptul ca niste experti care au fost consultati in urma cu ceva timp „au recomandat o mai mare apropiere de mass-media si accentuarea realizarilor si beneficiilor POS Mediu, precum si imbunatatirea activitatilor de comunicare in mod special, cu referire la natura, calitatea si frecventa comunicarii cu beneficiarii si potentialii beneficiari de proiecte”.

Totodata, Rovana Plumb si echipa sa de la minister sustin ca acesta este motivul „pentru care AM POS Mediu isi propune realizarea unei campanii integrate de comunicare care sa utilizeze, ca si mijloace de atingere a obiectivelor de informare si publicitate, atat evenimentele de diverse tipuri (informare, constientizare, schimb de bune practici etc.), cat si o ampla campanie de promovare”. In plus, ei dau asigurari ca „procesul comunicational sustinut prin aceasta campanie se va baza pe diseminarea informatiilor corecte, clare, concise, concrete, adaptate receptorilor directi, in cadrul evenimentelor, dar si publicului tinta beneficiar al informatiilor transmise prin intermediul campaniei de promovare”. Deocamdata, licitatia este in curs de atribuire si inca nu se cunoaste castigatorul care va gestiona, in 30 de luni, peste 13.500.000 de euro. Ion Teleanu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *