Inovatiile Departamentului de Cercetare & Dezvoltare de la Goodyear ajuta la construirea unui viitor sustenabil

GoodyearGoodyear cerceteaza utilizarea bio-materialelor si culturilor de cereale care pot fi reinnoite precum porumbul in dezvoltarea materialelor compozite biologice pentru generatiile viitoare de anvelope.

Bucuresti, iulie, 2008 – Inovatia, continua abundenta de noi idei, produsele si materialele creative sunt miezul activitatilor companiei Goodyear de mai bine de 100 de ani. Unul din proiectele de cercetare si dezvoltare ale companiei Goodyear, aflate deja in derulare, este o initiativa de a dezvolta, cu resurse extrem de prietenoase cu mediul, o anvelopa cu o rezistenta ultra scazuta la rulare.

Comisia Europeana a conferit companiei Goodyear un fond de cercetare si dezvoltare major pentru a sprijini aceasta initiativa inovativa. Fondul obtinut este parte a programului LIFE-Environment al Uniunii Europene. Pentru acest proiect Goodyear lucreaza intr-o colaborare extrem de stransa cu doi parteneri de cercetare: compania italiana de cercetare Nocamont si producatorul german de masini BMW.

„Acest proiect este una din initiativele Goodyear de a dezvolta produse cu un impact redus asupra mediului, fara a compromite siguranta la volan”, a spus Joe Zekoski, Vice Presedinte „Global Product Development & Technical Center Operations” pentru Goodyear. „Unul din principalele obiective ale proiectului este de a dezvolta un nou material compozit biologic ca alternativa la materialele compozite traditionale utilizate in industria de anvelope. Acest nou material compozit, care va avea la baza resurse ce pot fi reinnoite precum amidonul de porumb, poate avea un impact major asupra mediului conducand la reducerea emisiilor de CO2 in timpul procesului de productie”, a spus Zekoski.

Un al doilea obiectiv al proiectului consta intr-o analiza aprofundata a unei noi structuri de anvelopa, avand ca scop reducerea pierderii de energie in timpul rularii. „Acest proiect are potentialul de a ne conduce la realizarea de anvelope cu rezistenta redusa la rulare, cu durabilitate sporita si distante de franare mai mici”, a spus Zekoski.

Impreuna cu Goodyear, compania de cercetare italiana, Novamont, va fi centrata pe dezvoltarea unui nou material compozit biologic si pe fixarea capacitatilor lui de dispersie in formulele anvelopei. In lumea stiintei, Novamont este recunoscuta ca fiind un pionier in dezvoltarea produselor derivate din materiale brute de origine agricola ce pot fi reinnoite precum amidonul.

Goodyear, impreuna cu partenerul sau pentru dezvoltare BMW, va dezvolta proiecte de anvelopa si va testa atat anvelopele prototip cat si structura optimizata a acestora. „Expertiza companiei BMW in interactiunea dintre anvelopa si vehicul, precum si in cea a cerintelor legate de testare si siguranta, este un bun extrem de important pentru succesul proiectului”, a spus Zekoski.

De la negru de fum la porumb

Astazi, negru de fum si siliciul sunt principalele componente de ranforsare utilizate in componentele de cauciuc ale anvelopei. Procesul de producere atat al negrului de fum cat si al siliciului necesita resurse ce nu pot fi reinnoite precum petrolul neprelucrat si genereaza emisii de noxe. Evolutiile ulterioare inregistrate in tehnologia pentru bio-anvelope anticipeaza inlocuirea partiala a negrului de fum si a siliciului cu o noua generatie de material compozit biologic. Aceste activitati de cercetare sunt in prezent realizate de Goodyear si partenerul sau de cercetare Novamont.

Proiectul de cercetare are ca obiective inlocuirea partiala a componentelor de ranforsare a cauciucului care nu pot fi reinnoite, cu materiale de umplere bio-polimerice bazate pe resurse ce pot fi reinnoite si in acelasi timp realizarea unei reduceri substantiale (de pana la 30%) a rezistentei la rulare a anvelopei, acestea reducand emisia de CO2 si consumul de combustibil.

Inlocuirea partiala a siliciului si negrului de fum (aflate astazi in formula materialului compozit al benzii de rulare) cu o a doua generatie de materiale compozite biologice promite abordarea cu succes a reducerii impactului emisiei de noxe al anvelopei. Primele rezultate arata ca procesele de productie ale noului material compozit biologic au un echilibru mult mai stabil in ceea ce priveste emisia de CO2: pentru fiecare kilogram de material compozit biologic fabricat, 0,62 kg de CO2 sunt salvate. Castigul total, la o cantitate de siliciu de 20% inlocuita, este o reducere a emisiei de CO2 cu pana la 8,2 g/km la o anvelopa cu o rezistenta la rulare cu 30% mai redusa.

O rezistenta la rulare mai mica inseamna un consum mai scazut de combustibil

In plus fata de dezvoltarea de noi materiale, Goodyear cerceteaza interactiunea dintre structura si material, precum si optimizarea profilului si a geometriei benzii de rulare a anvelopei. Combinarea cercetarii materialului si a structurii reprezinta abordarea optima pentru dezvoltarea unui model de anvelopa inovativ, sustenabil pentru realizarea unei reduceri cu 30% mai mari a rezistentei la rulare

Scopul final: dezvoltarea unei anvelope mult mai prietenoasa cu mediul, cu beneficii specifice pentru consumator cum ar fi un consum scazut de combustibil, o durabilitate sporita si distante de franare mai mici, fara a compromite orice alta performanta a anvelopei sau parametrii de siguranta printre care se numara aderenta la carosabil umed si uscat, rezistenta la acvaplanare sau performanta manevrabilitatii anvelopei.

Instrumentul financiar pentru programul Environment LIFE

Lansat in 1992, LIFE (Instrumentul Financiar pentru Mediu) este o parte importanta a politicii de mediu a Comunitatii Europene. Obiectivul specific al programului LIFE-Environment este de a dezvolta tehnologii si metode inovative prin co-finantarea unor proiecte demonstrative. Comisia a afirmat ca aceste proiecte ar trebui sa creeze noi metode si tehnologii pentru a face fata unei game variate de probleme de mediu ale Europei.

Despre Goodyear

Goodyear este una din cele mai mari companii producatoare de anvelope din lume. Compania are in jur de 70.000 de angajati si fabrica produsele sale in peste 60 de unitati in 26 de tari peste tot in lume.

Inovatiile Goodyear stabilesc standarde in domeniul auto de mai bine de 100 de ani. Goodyear este pionierul tehnologiei inovative pentru siguranta cunoscuta ca RunOnFlat, ce permite conducatorului auto sa isi continue calatoria cu un cauciuc spart. Goodyear este liderul mondial in producerea de anvelope runflat, cu aplicatii pe diverse modele BMW, premiatul Mini, Mercedes-Benz masini de inalta performanta, pe legendarele masini sport americane Corvette si alte marci. In 2007 Goodyear a furnizat peste 2.5 milioane de anvelope RunOnFlat.

Pentru mai multe informatii despre Goodyear, vizitati www.goodyear.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *