Interzicerea “grasimilor trans”

18 Oct 2007 Comenteaza pe Forum Trimite prin Email


grasimi transIn luna martie a acestui an, Departamentul pentru Sanatate si Igiena Mentala din New York a solicitat celor 20.000 de restaurante si celor 14.000 de furnizori de alimente care aprovizioneaza orasul sa elimine uleiurile partial hidrogenate din bucatariile lor si sa furnizeze alimente fara continut de acizi grasi cu structura “trans” produsi pe cale industriala.

Cererea vine ca urmare a acumularii de dovezi potrivit carora grasimile trans sunt periculoase pentru sanatate. Intr-un articol recent aparut in “The New England Journal of Medicine”, cercetatorii au descoperit ca pana si concentratiile scazute de grasimi trans din dieta -cel mult 1 – 2 procente de calorii pe zi- pot conduce la un risc ridicat de boli cardio-vasculare.

In urma unor studii intreprinse pe un total de 140.000 de subiecti, care au consumat 2 procente de calorii pe zi sub forma grasimilor trans, a rezultat o crestere de 23% a bolilor de inima. Odata cu noul semnal de alarma, a venit si un puternic val de articole aparute in ziare importante ale orasului care deplangeau interventia guvernului in alegerile personale privind alimentele si declarau ca alternativele grasimilor trans sunt si mai periculoase.

Unele dintre cele mai furioase articole vin din partea lui Jane Brody, care scrie articole pentru “New York Times”. Desi aceasta admite ca “acizii grasi partial hidrogenati din margarina si multe alte alimente produse pe cale artificiala sunt nocivi pentru sanatate-mai nocivi, de fapt, decat grasimea saturata care intra in compozitia untului,” Brody se straduieste sa explice de ce nu trebuie sa presupunem ca untul ar fi mai sanatos. “Untul nu este o alegere inteleapta pentru inima pentru ca grasimea saturata continuta de acesta depaseste cu mult grasimile trans din margarina traditionala. De asemenea, untul contine , care poate ridica nivelul de din sangele anumitor persoane; margarina, care este produsa din surse vegetale, nu face acest lucru.”

Brody deplange de asemenea faptul ca substitutele de uleiuri tropicale precum uleiul de palmier, uleiul din seminte de palmier, si uleiurile din de cocos “reintroduc mai multe grasimi saturate inimii” (New York Times, 5 septembrie 2006).

Ca urmare a tuturor acestor informari gresite, restaurantele au inceput sa foloseasca lichide in locul uleiurilor vegetale partial hidrogenate. Efectele periculoase ale radicalilor liberi si ale altor produse toxice de din uleiurile vegetale lichide reprezinta unul dintre motivele pentru care industria a trecut in urma cu mai multe decenii la utilizarea grasimilor de origine vegetala in stare solida.

Sursa: Epochtimes


Urmareste EcoMagazin.ro pe FaceBook



Pentru mai multe informatii acizi grasi, calorii, colesterol, daunatoare, descompunere, grasimi, grasimi saturate, grasimi trans, lichide, margarina, new england, aboneaza-te gratuit la Noul Newsletter EcoMagazin, personalizat pentru tine!

Esti ecologist, eco-friendly sau fan Captain Planet? Atunci alatura-te si tu celor peste 7500 de membri care s-au inscris deja in EcoSapiens si hai sa ne cunoastem pe forumul ecologistilor. Intrebarile si comentariile tale sunt binevenite.

Recomandari la acest articol PSD sustine interzicerea cianurii in minerit in Romania
26 Sep 2007

Bucuresti, 25 septembrie 2007 – Coalitia “Romania fara Cianuri” saluta decizia Partidului Social Democrat de a sprijini interzicerea cianurii in minerit in Romania. Purtatorul de cuvant al PSD, Cristian Diaconescu, a anuntat ieri ca “Partidul Social Democrat se opune proiectului… Citeste mai departe»



Greenpeace cere Guvernului interzicerea plantelor modificate genetic
11 Sep 2007

organisme modificate genetic Organizatia neguvernamentala Greenpeace cere guvernului sa dispuna interzicerea importului si cultivarii de plante modificate genetic si sa identifice si distruga productia de soia si de porumb modificat genetic din Insula Mare a Brailei. Alpinistii Greenpeace au urcat marti pe acoperisul… Citeste mai departe»

Guvernul Romaniei poate propune interzicerea desfiintarii spatiilor verzi
21 Sep 2007

Guvernul Romaniei, prin Ministerul Mediului si Dezvoltarii Durabile, propune interzicerea desfiintarii spatiilor verzi, supunand dezbaterii publice proiectul de Ordonanta privind modificarea si completarea Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 195/2005, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 265/2006, privind… Citeste mai departe»

Italienii strang semnaturi pentru interzicerea organismelor modificate genetic
4 Oct 2007

Companiile italiene producatoare de alimente, consumatorii si grupurile de conservationisti spera sa obtina trei milioane de semnaturi pentru o petitie care are menirea sa interzica comercializarea produselor obtinute din organisme modificate genetic. Aceasta actiune isi propune sa readuca, in centrul… Citeste mai departe»

Greenpeace va solicita parlamentarilor europeni sa sustina interzicerea cianurilor in minerit
10 Oct 2007

Greenpeace a solicitat filialelor organizatiei neguvernamentale din Ungaria, Austria, Polonia, Slovacia si Slovenia sa trimita scrisori parlamentarilor europeni prin care sa le solicite acestora semnaturi pentru sustinerea Declaratiei 85/2007 contra utilizarii tehnologiei bazate pe cianuri in minerit, potrivit unui comunicat… Citeste mai departe»

CE a tirmis aviz Romaniei si Ungariei sa implementeze corect legislatia cu privire la protejarea habitatului pasarilor salbatice
31 Mai 2012

CE cere României şi Ungariei să asigure protejarea habitatului păsărilor sălbaticeComisia Europeana a decis, joi, 31 mai, sa trimita Romaniei un aviz motivat aditional, iar Ungariei un aviz motivat in care le cere celor doua tari membre sa implementeze corect legislatia cu privire la protejarea habitatului pasarilor salbatice. Romania si… Citeste mai departe»

Laptele natural de la particulari, mai sanatos decat cel pasteurizat
31 Mai 2012

Laptele natural de la particulari, mai sănătos decât cel pasteurizatBeneficiile laptelui sunt de necontestat. Laptele natural de vaca constituie o sursa importanta de calciu si proteine, in dieta unei persoane. Din pacate, foarte multe produse lactate care ajung in magazine contin diferiti aditivi alimentari, unii dintre ei periculosi pentru… Citeste mai departe»

Copiii sunt invitati la ferma-scoala din Cornatel, de ziua lor
31 Mai 2012

Copiii sunt invitaţi la ferma-scoala din Cornăţel, de ziua lorFerma-Scoala Cornatel, in colaborare cu Ansamblul “Junii Sibiului”, Scoala Populara de Arte Sibiu si Asociatia “Prietenii Mocanitei” va invita sambata, 2 iunie, la un party in aer liber organizat cu ocazia Zilei Internationale a Copilului. Ferma Scoala Cornatel este situata… Citeste mai departe»