Intre orasele Fehergyarmat din Ungaria si Satu Mare din Romania va fi construita o pista de biciclete

    Intre orasele Fehergyarmat din Ungaria si Satu Mare din Romania va fi construita o pista de biciclete

    Daca in domeniul autostrazilor ne vom putea lega de Ungaria abia in 2014, intrucat vecinii nostri au anuntat ca nu vor termina in 2013 tronsonul care va lega orasul Mako de granita cu Romania, avem toate sansele ca la finele anului, mai exact in decembrie sa avem o pista de biciclete comuna cu Ungaria.

    Intre orasele Fehergyarmat din Ungaria si Satu Mare din Romania va fi construita o pista de biciclete, au anuntat contractorii proiectului miercuri, la Csenger /nord-estul Ungariei/, transmite MTI, citata de Agerpres.

    Va fi vorba de un drum de asfalt cu latimea de trei metri si cu o lungime de 49 km, care va trece prin 20 de localitati din ambele tari si care va fi construit de-a lungul raului Somes. Sectiunea de pista din Ungaria va avea 27 de kilometri, iar cea din Romania – 22 de kilometri.

    Drumul pentru biciclete este programat sa fie inaugurat in decembrie 2012, costurile fiind estimat la 1,6 miliarde de forinti (5,6 milioane de euro). Proiectul face parte din Programul de cooperare transfrontaliera intre Romania si Ungaria, mai arata sursa citata.

    In toamna anului trecut, capital.ro informa ca ungurii mai trebuie sa termine ultimul tronson al autostrazii M43, care va lega orasul Mako de granita cu Romania, si anume cu orasul Nadlac. Cei 23 de kilometri trebuie finalizati in 2013. Acest tronson este echivalentul autostrazii Arad-Nadlac, ale carei lucrari abia ce au fost inaugurate si la noi. Conform unui articol publicat de portfoliu.hu, tronsonul mult asteptat si de noi va fi gata in 2014 si nu in 2013, asa cum era anuntat initial.

    Cum arata, pe cifre, diferenta

    Lungimea autostrazii pe care ungurii o au de facut este aproape de doua ori mai mica decat cea pe care trebuie s-o facem noi, dar suma este aceeasi. Mai precis, cu aproximativ 200 de milioane de euro, noi facem 38 de km de autostrada, iar ei un pic peste 20.

    Makó-Csanádpalota/Nagylak va costa 65 de miliarde de forinti, adica 213 de milioane de euro, ceea ce inseamna un cost de peste 9 milioane de euro pe km. Uniunea Europeana asigura o finantare de 61% pentru aceste lucrari.

    Valoarea celor doua loturi ale Arad-Nadlac (in total 38 de km) este de 794 de milioane de lei, echivalentul a 183 de milioane de euro, ceea ce ar insemna un cost per km de sub 5 milioane de euro, de aproape doua ori mai mic decat cel practicat de unguri.

    Termenul de finalizare al portiunii dintre Arad si Nadlac este anul 2013.

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *