Investitii in depoluarea Dunarii maritime

Investitii in depoluarea Dunarii maritime

Mihai Ochialbescu, directorul APDM, a anuntat semnarea unei parti a contractelor aferente proiectului ”CODENAV-Sistem de colectare a deseurilor generate de nave in porturile de pe Dunarea maritima” prin implementarea caruia va fi diminuat impactul negativ asupra mediului pe care il genereaza in prezent activitatile de transport fluvial. Prin proiect, porturile Dunarii Maritime (Galati, Braila si Tulcea) vor fi dotate fiecare cu nave, instalatii si echipamente specializate in colectarea si eliminarea reziduurilor provenite de la vapoare. Aceasta dotare va duce la scaderea actualelor costuri cu depoluarea apelor din zonele portuare, va eficientiza interventia in depoluarea apelor Dunarii, vom avea un fluviu mult mai curat si va creste traficul de nave in aceste porturi. Mihai Ochialbescu apreciaza ca investitiile din cadrul acestui proiect vor face din porturile Dunarii maritime cele mai performant dotate porturi europene, privind depoluarea.
Silviu Meterna, managerul de proiect, a precizat ca pana la aceasta data a fost semnat un contract de proiectare si executie pentru doua nave baza cu Navrom Reparatii SRL Galati si un altul pentru doua nave multifunctionale si pentru remotorizarea navei Depol 6 cu Shipyard ATG SRL Giurgiu. In perioada imediat urmatoare vor fi semnate contractele aferente navei de asistenta ce va fi utilizata in operatiunile de transvazare a produselor petrolire si colectarea deseurilor menajere de la nave pentru portul Galati, a celor 25 de containere folosite pentru toate tipurile de deseuri, inclusiv cele periculoase, destinate porturilor Galati, Tulcea si Braila.
Mihai Ochialbescu a precizat ca la aceasta data exista doar la Galati o nava baza care colecteaza toate deseurile, le prelucreaza, iar o parte dintre deseuri ajunge in zone specializate, unde se distrug, intrucat acestea nu pot fi distruse pe nava baza. Practic la Galati se prelucreaza deseurile aduse din portul Braila si Tulcea. Directorul APDM apreciaza ca prin proiectul CODENAV vor disparea actualele probleme ce apar in privinta transportului, prelucrarii si neutralizarii deseurilor aduse de la distantat: ”Acum apar probleme cu stocarile pe mal, cu mediul… Sunt multe probleme care apar pentru ca nu au in portul respectiv posibilitatea sa predea deseurile. Spre exemplu, multe nave maritime care au obligatia sa predea deseurile in porturile in care opereaza, daca opereaza la Braila nu se mai opresc la Galati sa predea deseurile. Navele din Galati, Tulcea si Braila sunt de capacitate mica, cea de la Tulcea are 50 de tone maxim si poate prelua 30 de tone. Daca vin doua nave maritime, le-am umplut si s-a terminat. Cand vom avea intreg sistemul CODENAV pus la punct, vom avea si la Braila o nava baza cu prelucrare si absolut tot. La Galati la fel, la Tulcea la fel, plus navele de interventie… si nu vor mai fi probleme”.
Bugetul aferent proiectului CODENAV este de peste 48 milioane de lei, din care aproximativ 27 milioane lei reprezinta finantarea nerambursabila acordata de Comisia Europeana prin Fondul European de Dezvoltare Regionala, diferenta fiind acoperita din bugetul statului roman. Perioada de implementare a proiectului se incadreaza in intervelul de timp 23 decembrie 2010 – 31 decembrie 2014.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *