Lupta contra schimbarii climatice are nevoie de banii multinationalelor

Ian Kiernan, fondatorul si presedintele ONG australian Clean Up the World, a declarat ca razboiul contra incalzirii globale ar trebui sa se bazeze pe puterea financiara a marilor corporatii.

El a spus ca „Rezolvarea crizei generate de schimbarile climatice necesita un efort sustinut din partea comunitatilor, o vointa politica impregnata de viziune din partea guvernelor si resursele puternice ale companiilor multinationale mari.” Kiernan a mai adaugat ca „Toti avem responsabilitatea de a actiona pentru a proteja generatiile prezente si viitoare. Provocarea globala a schimbarii climatice impune ca noi sa nu cerem mai mult de la liderii nostri decat cerem de la noi insine. ”

Campania Clean Up a inceput in 1989, dupa ce Kiernan a participat la o cursa de yachting in jurul pamantului. Socat de mutimea deseurilor cu care s-a intalnit pe parcursul acestei curse, Kiernan a organizat curatarea portului Sydney. Aproximativ 40.000 de voluntari au ridicat atunci din apa caroserii auto ruginite, ambalaje de plastic, recipiente de sticla, si mucuri de tigara.

Campania a castigat sprijinul Programului pentru mediu al Natiunilor Unite si, in 1993 a devenit o initiativa globala. Aceasta actiune urmareste sa inspire comunitatile, sa imbunatateasca starea mediului si sa limiteze extinderea incalzirii globale.

Astazi, organizatia cuprinde aproximativ 35 de milioane de membri voluntari, din mai mult de 120 de tari, care participa la diverse proiecte si actiun de protectie a mediului. Cateva dintre companiile care au acordat sprijinul lor organizatiei sunt National Geographic Channels International, Qantas si Marriott International.

Sursa: Green Report

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *