Magazinele de ferma “Hofladen” si alte afaceri verzi

Magazinele de ferma “Hofladen” si alte afaceri verzi

In orice regiune din Germania si Austria se gasesc grupuri de oameni cu aceasi atitudine care au fondat asociatiile locale de agricultura ecologica.

Dupa ce s-au constituit in asociatii, acestia au organizat impreuna mici piete de produse ecologice. Pe parcursul a mai multor ani au aparut tot mai multe idei in urma discutiilor purtate in cadrul asociatiilor. Unele idei au fost puse in practica cu succes. Dintre ele se detaseaza magazinile de ferma “Hofladen”.
Pe o baza informala, asociatiile de fermieri lucreaza impreuna cu restaurantele si marii bucatarii din regiune, pentru promovarea retetelor culinare si produselor ecologice. Pe langa, acestea mai exista alte activitati de marketing, cursurile periodice si excursiile de documentare ca posibilitatea de formare profesionala continua.

Sunt multe idei care merita toata atentia asociatiilor de fermieri din Romania. Vorbesc despre toate tipurile de asociatii, inclusiv cele ecologice. Agricultura taraneasca, produsele traditionale, produsele de marca recunoscute national si internationale, dar si produse conventionale, pot fi puse in valoare prin mijloacele amintite mai sus, precum; localurile, restaurantele, pietele traditionale, bacaniile sau magazinele de tip “Hofladen”.
Totul, in Austria sau Germania, este pus la punct de la A la Z. Lucru acesta nu exista in Romania; respectiv sa avem regiuni intregi in care totul functioneaza perfect, ca un ceasornic. Avem prostul obicei sa incepem multe lucruri dar sa finalizam putine. Poate si pentruca nu avem atitudinea si cultura lucrului bine facut. Sau poate nu intelegem ca puterea se afla in mainile celor multi care se aduna in grupuri cu aceeasi atitudine, pentru a pune in practica idei de succes pentru toti.

Inginer agronom Mircea Suhoverschi – Camera Agricola Judeteana Arad

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *