Anul 2010 a inceput cu dreptul pentru producatorii romani de alimente care au participat la targul „Saptamana Verde” de la Berlin. Nemtii au fost cuceriti de marfurile romanesti care au marea calitate de a fi mai ieftine decat cele produse in Germania. Dar nu numai acest lucru a fost apreciat, ci si faptul ca sunt naturale.Magiunul Topoloveni

Cel mai mult de castigat au avut producatorii magiunului natural de prune Topoloveni. Pe piata din Germania nu exista dulceturi sau gemuri care sa fie produse exclusiv din fructe, fara alte adaosuri. Targul a fost sansa lor sa isi faca depozite serioase de magiun, la doar 3 euro borcanul. In magazinele lor se gasesc dulceturi cu adaos mare de zahar, pectine sau acid citric, cele mai ieftine fiind 2,99 euro. Exista sortimente care ajung chiar si la 4,5 euro, asa ca marfa romaneasca a fost foarte apreciata. Dovada sta in faptul ca in numai patru zile s-a epuizat tot magiunul cu care producatorii venisera din Romania. Ultimul borcan, pastrat cu rol de prezentare a fost cumparat cu 15 euro, de un client care a tinut neaparat sa plece acasa cu un produs cu calitati nutritive exceptionale. Chiar si asa este prezentat pe site-ul evenimentului: „produs romanesc traditional, fabricat dupa o reteta de la 1914, cu un continut de fibre de 34,2 g, ceea ce il face ideal pentru diabetici si pentru bebelusii care incep diversificarea”. La targ a fost prezent si ministrul Agriculturii, Mihail Dumitru, care s-a aratat incantat de prezenta la „Saptamana Verde” a singurului produs romanesc listat la Comisia Europeana, pentru obtinerea indicatiei geografice protejate. Mai mult, acesta s-a oferit sa verifice etapa la care s-a ajuns cu verificarea dosarului.

In afara de magiunul natural de prune Topoloveni, la expozitia internationala „Saptamana Verde” au mai participat si producatori din industria apicola, viniviticola, din domeniul panificatiei, producatori de palinca, de tincturi de plante, fructe de conserve din fructe si legume si branzeturi. Prezenta Romaniei la aceasta manifestare este importanta pentru promovarea imaginii, dar si pentru incheierea de contracte cu marile lanturi de magazine din Europa si cu retaileri mai mici.

Sursa: Jurnalul National

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here