MagnoFuel – Dispozitiv de economisit combustibil

magnofuelDispozitivul de economisit combustibil, MagnoFuel, foloseste principiul ionizarii induse magnetic. Majoritatea oameniilor vad magnetii ca pe niste jucarii de copii dar magnetismul este o stiinta in toata regula si este partial responsabila pentru epoca electronica in care traim deoarece fara magneti nu am avea electricitate. Traim pe un magnet urias cu un Pol Nord si un Pol Sud. Acest magnet urias care este planeta noastra care atrage ionii razelor cosmice daunatoare si ii colecteaza intr-o bariera protectiva numita ionosfera. Magnetii au propriul camp magnetic si linii de forta. Magnetii artificiali au compozitii si forme diferite, de la o bara de otel la compozitii complexe din materiale rare si costisitoare, fiecare destinat sa produca un anumit efect in functie de diferite aplicatii.
Inca din anii 1940 s-au raportat efectele benefice ale campurilor magnetice asupra arderii combustibililor fosili. Fortele Aeriene ale SUA au folosit cu succes un astfel de dispozitiv magnetic pe un avion Mustang, ulterior fiind folosit si de Fortele Aeriene Regale Britanice pe Spitfire si Hurricane, obtinandu-se pe distante parcurse si performante mai mari cu combustibili de calitate inferioara.

Felix Bloch de la Universitatea Stanford sli Edward Purcell de la Universitatea Harvard si-au publicat cercetarile in privinta magnetismului in revista Physics Review in 1946. In 1952 au obtinut premiul Nobel pentru cercetarea in domeniul rezonantei magnetice nucleare, un fenomen definit astfel:
– atomii care au un numar impar de protoni si/sau neutroni isi vor modifica rotatiile nucleare haotice si vor alinia aceste rotatii in functie de un puteic camp magnetic exterior. Odata organizate, unde radio de anumite frecvente pot ricosa de pe acesti atomi (ca un sonar sau radar) si astfel se pot obtine informatii importante.

Initial aceasta descoperire a fost folosita in domeniul spectrometriei de rezonanta magnetica nucleara. Mai tarziu, in 1971, Dr. Raymond Damadian a descoperit ca tesuturile canceroase (bazate pe hidrogen) dau raspunsuri diferite decat tesuturile sanatoase. Acest lucru a dus in 1974 la inventarea diagnosticarii prin rezonanta magnetica nucleara. Atractia magnetica este principala forta care tine apropiati atomii si grupele de atomi. Astfel fortele magnetice se pot manifesta la nivel molecular (susceptibilitate magnetica) si prin amplificarea magnetismului exte rezulta diverse efecte chimico-nucleare.

Diamagnetismul

Diamagnetismul este caracterizat prin susceptibilitate negativa. Acest fenomen poate fi inteles pe baza inductiei Faraday care actioneaza asupra miscarilor orbitale din atomii si ioni in care electronul este pe o orbita circulara in jurul nucleului. Daca un camp este introdus perpendicular pe aceasta orbita, potrivit legii lui Faraday, asupra electronului va actiona o forta electromotoare care va avea ca urmare accelerarea miscarii electronului conform legii lui Newton. Cu o rotatie accelerata a electronului se schimba si comportamentul. Indiferent de raza orbitei electronului, stabilitatea acestuia scade si astfel creste afinitatea ionului pentru alti electroni. Se poate enunta astfel ca un ion diamagnetic supus unui camp magnetic primeste o sarcina pozitiva sau ionizare pozitiva.
Alinierea nucleara permite hidrocarburilor (combustibilul) sa curga uniform si implicit sa arda mai eficient. Ionizarea pozitiva permite hidrocarburilor sa se atraga si sa se lege cu ionii negativi de oxigen. De aici rezulta o mai buna legatura carbon-oxigen si deci o combustie mai eficienta si deplina.

Scepticismul

Sta in natura umana sa fie sceptica fata de tot ce nu intelege. Magnetismul, desi una din cele mai vechi stiinte, ramane si cea mai putin cercetata. O intrebare frecventa este: „De ce nu folosesc ionizarea producatorii de motoare si masini?” Industria constructoare de motoare nu este cunoscuta nici pentru viteza de dezvoltare nici pentru idei noi. Un sistem electronic de injectie ionizeaza partial benzina cu ajutorul campului magnetic al bobinei injectorului. Odata cu dezvoltarea unor noi tipuri de injectoare se poate ca acestea sa poata produce campuri magnetice mai puternice capabile sa ofere un efect mult mai puternic asupra benzinei.
Companiile producatoare de benzina afirma ca un camp magnetic nu are nici un efect asupra combustibililor derivati din titei; dar aceleasi companii folosesc campul magnetic la tevile de titei din Antarctica pentru a impiedica gelificarea titeiului brut.
Pana nu se mai fac cercetari, este putin probabil ca multi oameni de stiinta sa fi constienti de existenta efectelor magnetismului nuclear. Dar asta nu inseamna ca oamenii nu pot sa economiseasca bani si sa reduca emisiile poluante? Din fericire sute de mii de utilizatori MagnoFuel se bucura de beneficiile acestui produs in timp ce scepticii continua sa plateasca mai mult pe combustibil si sa arunce in atmosfera poluanti.

www.magnofuel.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *