Masina viitorului, sigura si pentru mediu, si pentru pasageri
Masina viitorului, sigura si pentru mediu, si pentru pasageri

Modelul electric Nissan Leaf a primit calificativ maxim la cea mai recenta sesiune de teste Euro NCAP, prin intermediul carora este evaluat gradul de protectie oferit celor prezenti la bord.
Autoturismul 100% electric Nissan Leaf, detinatorul titlurilor „Masina anului in Europa” si „Masina anului in lume”, a fost rasplatit cu cinci stele – din tot atatea posibile – la cea mai recenta sesiune de teste de siguranta Euro NCAP. Alaturi de Nissan Leaf, autoritatea independenta Euro NCAP, care evalueaza gradul de protectie oferit – atat pasagerilor, cat si pietonilor – de masinile comercializate in Europa, a mai testat alte cinci modele, notate, la randul lor, cu calificativul maxim: Lexus CT 200h (primul compact premium hibrid), Ford Focus (noua ge neratie), Peugeot 508, Volvo V60 (break-ul atasat noii game S60) si Citroen DS4.
Euro NCAP a precizat ca testele de impact la care a fost supus modelul electric Nissan Leaf (frontal si laterale) au reprodus conditiile normale de functionare ale sistemului de propulsie alternativ (cu setul de acumulatori aferent), fara a revela situatii cu potential periculos (ex: incendiu).
Primul autototurism electric evaluat de Euro NCAP a fost Mitsubishi I-Miev. In pofida dimensiunilor reduse (nici 3,5 metri lungime), modelul japonez a obtinut, totusi, patru stele – mai mult decat SUV-ul Dacia Duster – notat cu trei stele la aceeasi prima runda de teste oranizata la inceputul acestui an.
PORTRET LEAF
Multe premii, multi bani
Nissan Leaf, primul autoturism cu zero emisii poluante castigator al distinctiilor „Masina anului in Europa”, respectiv, „Masina anului in lume”, este un model de dimensiuni compacte (4,45 metri lungime/ 1,77 metri latime/ 1,55 metri inaltime) echipat cu un motor electric care pune in miscare rotile din fata.
Unitatea propulsoare dezvolta 80 kW (aproximativ 110 CP) si un cuplu maxim de 280 Nm disponibil instant.
Leaf poate atinge o viteza maxima de 145 km/h. Neoficial, masina ar fi capabila sa accelereze de la zero la 100 km/h in ceva mai mult de sapte secunde.
Desigur, niciuna dintre performantele evidentiate anterior nu trebuie testata daca soferul doreste atingerea autonomiei maxime oficiale, estimata la 175 de kilometri.
Motorul electric este alimentat de o baterie litiu- ion laminata care poate fi incarcata complet, la o priza de domiciliu (dar cu un adaptor), in circa opt ore. Un dispozitiv special permite realimentarea pana la 80% din capacitate, in numai jumatatate de ora.
Nissan Leaf este comercializat in patru tari europene: Portugalia, Irlanda, Marea Britanie si Olanda. Modelul japonez va intra pe alte piete dupa 2012.
Nissan Leaf costa 30.250 de euro in Portugalia (dupa o reducere de 5.000 de euro suportata de stat), 29.995 de euro in Irlanda (in aceleasi conditii) si 32.840 de euro in Olanda.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here