Masini poluante in China

China este considerata primul producator mondial de CO.
Imaginile socante devin tot mai numeroase: oameni sortand deseuri toxice cu mainile goale, persoane care locuiesc in preajma uzinelor si sunt grav bolnave, orase poluate sau autostrazi invaluite de ceata creata de poluare.
In 2007, numai la un an distanta de Jocurile Olimpice, Pekin a luat o masura drastica: a fost interzisa productia a 444 de vehicule considerate „prea poluante”. Lista cuprinde camioane, autobuze, tractoare agricole, utilitare si masini personale. Pentru acestea din urma, gestul este cu atat mai simbolic cu cat politica de pana acum era: „Tara noastra are nevoie de masini si cu atat mai rau daca ele nu respecta nici o norma (de securitate, de poluare sau de proprietate intelectuala)”.
A priori, masinile personale sunt ultimele pe lista. Efortul este laudabil, dar acest lucru reprezinta doar o picatura in oceanul de mii de vehicule fabricate. Mare parte din marii constructori au triat deja din gama lor de masini si, cu mici exceptii (Santana, Nanjing…), aproape nu mai exista nici un vehicul antediluvian in catalog. Deci masura privea mai ales micii constructori, mai putin seriosi.
Intrebarea care se pune este daca aceasta selectie a fost in interesul clientului sau a fost doar un mod de a se debarasa discret de micii constructori, in avantajul celor mari ?
Si dupa aceasta selectie realizata anul trecut, iata cum arata la momentul actual o masina de succes in China:
Noul hit in materie de autovehicule este Xiali de la Faw, cu 1,5 milioane de exemplare vandute. Desi minimala, ultima versiune (botezata N3) era foarte asteptata de public. Ea este disponibila in versiunea 4 si 5 usi, cu modificari exterioare minime, dotari deosebite cum ar fi: geamuri electrice (numai in sus), radio auto, ornamente de serie „imitatie aliaj usor”. Totusi, la 3000 de euro, nu trebuie sa ai asteptari prea mari.
Sub capota, motorul in 4 cilindrii a fost modificat si raspunde normelor Euro III. Ca sa avem si o latura comica, Faw promite ca motorul va raspunde „intr-o zi” normelor Euro IV.
Va mai intrebati de ce toate produsele chinezesti sunt ieftine si „bune”?

Sursa: Le Blog Auto

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *