Masinile vechi si foarte vechi castiga cel mai mult dupa modificarea taxei de poluare si „transformarea” acesteia in timbrul de mediu.

AFM a încasat deja 281 mil. lei din timbrul de mediu
Masinile vechi si foarte vechi castiga cel mai mult dupa modificarea taxei de poluare si "transformarea" acesteia in timbrul de mediu.
Masinile vechi si foarte vechi castiga cel mai mult dupa modificarea taxei de poluare si „transformarea” acesteia in timbrul de mediu.

ANAF a publicat calculatorul oficial pentru timbrul de mediu.

Masinile vechi si foarte vechi castiga cel mai mult dupa modificarea taxei de poluare si „transformarea” acesteia in timbrul de mediu. Valoarea timbrului scade in cazul acestora chiar si cu mai bine de 90% in cazul unor automobile precum Jeep Cherokee din 1990 cu motor de 4,0 litri pe benzina, pentru care acum se va plati aproape 1.700 de euro fata de aproape 40.000 de euro inainte. Pentru un Ford Mondeo din 1993 taxa scade mai putin, cu doar aproximativ 70% de la 2.200 la putin peste 600 de euro. Avand in vedere ca taxa pentru masinile foarte vechi a scazut considerabil, cel mai probabil acest lucru va atrage si o scadere a numarului de masini inmatriculate de cetatenii romani in Bulgaria, in conditiile in care costurile unei astfel de inmatriculari sunt de circa 500 de euro.

Printre masinile avantajate de noua taxa de poluare sunt cele noi cu emisii reduse de dioxid de carbon. In cazul unor modele precum Skoda Octavia 1,6 TDI taxa scade cu aproape 70% de la 163 la 51 de euro datorita emisiilor de CO2 de 99 de grame. Pe de alta parte, modele care doar mizeaza pe micsorarea motoarelor cum ar fi Renault Symbol, inca la vanzare, are un timbru de mediu cu 50% mai mare, de la 72 la 107 euro, cu toate ca are un motor de 1,2 litri. Regula se aplica si pentru noul motor de 0,9 litri de la Dacia, pentru care acum timbrul a crescut de la 41 la 49 de euro.

Taxele au crescut semnificativ pentru modele Euro 3, cu vechime de 10-12 ani. Spre exemplu, pentru un Ford Fiesta din 2003 timbrul creste de la 370 la aproape 1.300 de euro. Pentru prima data in ultimii ani Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat calculatorul pentru taxa de prima inmatriculare/noul timbru de mediu imediat dupa intrarea acestuia in vigoare. Tot pentru prima data in ultimii ani, ANAF nu mai face distinctia intre automobilele diesel cu si fara filtru de particule, filtru care elimina particulele din emisii. Mai mult, dieselurile sunt taxate in medie cu 10% mai mult, cu toate ca pot polua mai putin comparativ cu un motor pe benzina daca dispun de filtru de particule deoarece au un consum de combustibil mai mic.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *