Masinile electrice, solutie anticriza

Masinile electrice sunt mai aproape ca niciodata de soselele, respectiv de gropile noastre. Daca in urma cu ani autoturismele electrice prezentate la saloanele auto internationale aratau de parca numai capitanul Kirk le va conduce, acum ele au devenit realitate.Ford Fusion Hybrid

Pana nu de mult, masinile electrice aratau atat de futuristic – cu acoperis de sticla, cu volane patratoase, cauciucuri colorate – incat nimeni nu le lua in serios. Dar in acest an Salonul Auto de la Detroit a rezervat 3.500 de metri patrati din podeaua Cobo Hall numai pentru autoturismele electrice, insemnand ca era vehiculelor cu propulsie neconventionala a sosit in mod oficial.

DISPONIBILE DIN TOAMNA
La Detroit noile tehnologii sunt prezente din plin. Evenimentul va avea 60 de premiere mondiale, potrivit BBC, iar cel putin doua modele electrice prezentate aici – Chevrolet Volt si Nissan Leaf – vor ajunge la dealeri pana la finele acestui an. In timp ce Volt va costa 40.000 de dolari, Nissan intentioneaza sa vanda Leaf („Frunza” in engleza – n.r.) la un pret intre 20.000 si 25.000 de dolari. Totodata, BMW va introduce seria 1 „electropurtata” drept „vehicul de test”, in timp ce Toyota va lansa un alt hibrid, iar Mitsubishi va arata noul MiEV. „Deja se intampla”, spune John O’ Dell, senior editor la site-ul Edmunds.com. „Volt este un vehicul real. Leaf este un vehicul pentru lumea reala”, completeaza el.

Propovaduitorii masinilor electrice spun ca o combinatie de forte politice, energetice si de mediu au dus masinile de la concepte capricioase la prizele de curent de acasa.

Cel mai puternic imbold a venit de la administratia presedintelui american, Barrack Obama, care a beneficiat de zecile de miliarde de dolari pe care le-a pompat in General Motors si Chrysler pentru a presa cele doua companii sa construiasca masini economice. De altfel, din 2016 automobilele produse in Statele Unite ale Americii trebuie sa mearga o distanta de 35,5 mile (57 kilometri – n.r.) cu un galon de benzina (3,79 litri – n.r.).

Detroit, sediul granzilor auto americani General Motors, Ford si Chrysler, incearca sa se reinventeze prin masinile electrice si autoturismele mici care consuma foarte putin. Autoturismele mici sunt populare acum, dupa ce in anii anteriori cele mari predominau. Schimbarea survine dupa ce soferii din intreaga lume au devenit mai atenti la pretul benzinei si motorinei de cand barilul de titei atinsese preturi enorme, de 147 de dolari.

VIITORUL INTRA IN PRIZA
In acest an, GM, Nissan si Ford si-au crescut eforturile de a imbunatati capacitatile bateriilor litiu-ion pentru a creste raza de actiune a masinilor electrice, una dintre principalele probleme ale constructorilor. Majoritatea noilor vehicule care vor fi disponibile in viitorii doi ani pot rula 160 de kilometri intre incarcari. In acest an, Ford va lansa o versiune total electrica a modelului Transit Connect, iar in 2011 va fi introdusa o motorizare asemanatoare si pentru modelul Focus. Nissan crede ca modelul Leaf va aconta 90.000 de unitati sau 10% din vanzarile sale din SUA. Viteza maxima a masinii va fi de 144 km/ora.

Circa jumatate din cele 20 de milioane de noi placute de inmatriculare care vor fi emise in 2020 vor fi montate pe o masina care ofera, intr-o forma sau alta, propulsie electrica, potrivit companiei de consultanta auto CSM Worldwide.

90.000 de exemplare ale modelului Leaf spera sa vanda Nissan anual numai in SUA
20.000 de dolari este pretul de pornire pentru modelul Leaf
40.000 de dolari cu atat se va vinde un exemplar de Chevrolet Volt
10 milioane de masini noi vandute in 2020 vor avea o forma sau alta de propulsie electrica, potrivit CSM Worldwide

Sursa: Jurnalul National

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *