Masura drastica la Londra: interzicerea in centrul orasului a masinilor vechi!

    Masura drastica la Londra: interzicerea in centrul orasului a masinilor vechi!
    Masura drastica la Londra: interzicerea in centrul orasului a masinilor vechi!

    Este vorba despre o propunere pentru Londra, denumita ULEZ (Ultra Low Emissions Zone), prin care se doreste limitarea accesului masinilor cu motoare diesel care nu sunt conforme Euro 6, dar si a celor cu motoare pe benzina care nu sunt conforme cel putin normelor Euro 4. Vi se pare exagerat?

    Cel mai probabil, majoritatea dintre cei care ati citit titlul sunteti deja revoltati – stati linistiti, aceasta masura nu e aplicata in capitala tarii noastre. Inca… E vorba despre mult mai cunoscuta capitala britanica, Londra, unde taxa de congestie se pare ca nu mai e suficienta in calea poluarii din ce in ce mai avansate.
    Prin urmare, oficialitatile orasului au inceput sa dezbata o noua propunere, care nu doar ca va afecta milioane de soferi din Anglia, dar are mari sanse sa devina o prioritate pe ordinea de zi a Parlamentului European, deci ar putea deveni o durere de cap pentru un numar mult mai mare de soferi din Europa.

    Noi inca nu avem asa ceva: taxa de congestie. Dar cine ar avea curajul sa propuna asa ceva in aglomeratia din Bucuresti?!
    Mai exact, autoritatile londoneze au anuntat in februarie ca doresc sa inlocuiasca actualul program al taxei de congestie cu unul mult mai ambitios in materie de reducere a poluarii: denumit ULEZ (Ultra Low Emissions Zone), acesta ar trebui sa intre in vigoare pana cel tarziu in 2020.
    ULEZ presupune stabilirea unor zone din Londra in care pur si simplu se va interzice accesul masinilor considerate poluante. Adica nu vor avea voie sa circule in aceste zone masinile diesel neconforme Euro 6 (pe scurt, toate masinile diesel produse inainte de 2013-2014), respectiv masinile pe benzina neconforme cel putin normelor Euro 4, dar si mai vechi de 2005.

    Sa vezi ce devalorizare fantastica vor avea dieselurile non-Euro 6. Dar si benzinarele produse inainte de 2005
    Desi programul urmeaza sa fie supus dezbaterii publice, analistii considera ca are sanse foarte mari sa fie adoptat in aceasta formula drastica, guvernul Angliei dand semne ca ar dori generalizarea unei astfel de legi si in alte orase mari din Marea Britanie.

    Ca idee, autoritatile blameaza pentru poluarea din Londra transportul auto, in proportie de 80% , jumatate din aceasta poluare provenind din alte surse decat arderea combustibilului – cum ar fi uzura pneurilor sau praful de la placutele de frana. Poluarea masinilor este atribuita astfel: taxiuri – 34%, utilitare – 26%, masini personale – 17%, camioane de marfa – 11%, autobuze – 8% si alte vehicule motorizate – 2%.

    Cele mai vinovate pentru poluarea din Londra. Din cauza lor, ULEZ se va raspandi si in Europa. Deci va ajunge si la noi
    Londra mai este amenintata si din alta directie: risca o amenda anuala de 300 de milioane de lire sterline (peste 350 de milioane de euro) din partea UE din cauza nivelului de dioxid de azot (NO2), considerat ca fiind cel mai ridicat din Europa.
    Asadar, la finalul acestui deceniu s-ar putea ca Uniunea Europeana sa ne impuna si noua astfel de legi drastice: interzicerea pur si simplu a accesului masinilor mai vechi in anumite zone din orase sau poate chiar in tot arealul unei asezari urbane.

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *