Masurile pentru reducerea poluarii fonice din Cluj: geamuri mai bune, city bus si tarife mari de parcare in zona aglomerata

    Masurile pentru reducerea poluarii fonice din Cluj: geamuri mai bune, city bus si tarife mari de parcare in zona aglomerata
    Masurile pentru reducerea poluarii fonice din Cluj: geamuri mai bune, city bus si tarife mari de parcare in zona aglomerata
    Masurile pentru reducerea poluarii fonice din Cluj: geamuri mai bune, city bus si tarife mari de parcare in zona aglomerata

    Dupa actualizarea hartilor de zgomot ale municipiului Cluj-Napoca Vibrocomp KFT a realizat si planul de masuri pentru reducerea poluarii fonice a orasului. Pentru noul plan municipalitatea a platit 34.000 de lei. Atat hartile, cat si masurile care se impun se actualizeaza o data la doi ani.

    Una dintre cele mai mari surse de poluare fonica a orasului este traficul rutier.

    Traseul cu cel mai mare trafic este linia care strabate orasul pe directia Est- Vest si care afecteaza si centrul orasului, datorita lipsei generale a elementelor de centura a orasului si traficul intre cartiere se desfasoara tot pe acest traseu, atrag atentia specialistii care au intocmit planul.

    “La majoritatea drumurilor din oras este caracteristic, ca valorile MZA (media zilnica anuala) in procente se situeaza intre: ziua 77-83%, seara 11-14%, noaptea 7-9 % (valorile recomandate de UE: ziua 80%, seara 10%, noaptea 10%)”, se arata in planul actualizat.

    “O serie de masuri sunt deja in derulare pentru reducerea zgomotului, vorbim de sensuri giratorii, achizitii de autobuze noi si noua linie de tramvai”, sustin reprezentantii Primariei.

    In ceea ce priveste calitatea strazilor doar cele recent reabilitate au primit calificative bune.

    “Pentru celelalte strazi am dat calificativul putin slab, sau moderat de slab. Mentionam ca clasificarea este in mare parte determinata de incorporarea slaba a capacelor de la gurile de canal, care reprezinta o sursa de zgomot. Zgomotul de pe langa drumurile principale este semnificativ, presupunand ca se mentine pe o durata mai lunga, cu greu se poate tolera. Nivelul de zgomot Lzsn (ziua-seara-noaptea) de pe langa unele drumuri principale se situeaza intre 75 si 80 dB, ceea ce inseamna o depasire a limitei cu 5-10 dB. Situatia este cu atat mai agravanta cu cat diferenta intre valorile de noapte si de zi a zgomotului este de numai 4-7 dB”, se mai arata in planul de masuri.

    Zona centrala este printre cele mai poluate fonic din municipiu. Printre solutiile propuse sunt bicicletele, care ar fi trebuit deja sa fie oferite de Primarie prin proiectul european de bike-sharing, autobuzele electrice si inlocuirea tuturor garniturilor de tramvai cu unele noi, silentioase.

    “Realizarea unor noi linii de autobuze intre cartierele orasului; Parkingurile din jurul orasului ar trebui legate prin linii inelare de autobuz “City-bus”; Cresterea suprafetelor pietonale din interiorul orasului, mai ales in zona liceelor si a universitatii de pe strada Kogalniceanu; Tarifele de parcari sa fie foarte mari in zonele aglomerate, aceasta poate duce la scaderea traficului din zona si extinderea transportului in public. Ar fi indicat demararea unui program de „schimbare a ferestrelor”, in primul rand pentru cladirile care se situeaza de a lungul strazilor principale”, se mai arata in plan.

    Zonele linistite ale orasului sunt acele zone desemnate de catre primarie, unde nivelul de zgomot e mai mic de 55 dB. Actualmente, pe zona municipiului Cluj-Napoca nu sunt desemnate zone linistite, dar ar putea intra in aceasta categorie zonele unde nu exista trafic rutier, fiind considerate favorabile din punctul de vedere al zgomotului: Piata Muzeului, strazile Matei Corvin, Virgil Fulicea, Vasile Goldis, Potaissa, Fortaretei, I.M. Klein, V. Deleu.

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *