Mediul, marele castigator al crizei

Tot mai multi oameni reduc consumul din cauza recesiunii economice. Impactul vietii de zi cu zi asupra mediului s-a diminuat, dar nu datorita cresterii nivelului de constientizare in randul populatiei, ci pe fondul crizei financiare.
protectia mediului
Revista „National Gegraphic” si institutul de sondaje Globescan au realizat o ancheta online, la care au luat parte aproximativ 17.000 de consumatori din 17 tari. Studiul, citat de AFP, a evaluat comportamentul in patru domenii, respectiv locuinte, transport, alimentatie si produse de consum.

Concluziile anchetei plaseaza tarile europene pe pozitii onorabile din punctul de vedere al atentiei acordate impactului asupra mediului, in timp ce americanii si canadienii sunt la coada clasamentului. Progresele cele mai semnificative s-au inregistrat insa in tari precum China, India sau Brazilia.

„Bulversarea economica pare a fi benefica pentru mediu. Ramane sa vedem insa daca aceste schimbari pozitive in comportament vor supravietui cresterii economice”, a spus vicepresedintele „National Geographic”, Terry Garcia.

Aproximativ 80% din cei care au luat parte la ancheta spun ca banii reprezinta principalul motiv pentru care consuma mai putina energie.

In transporturi, chinezii afiseaza cele mai mari schimbari de comportament: 85% dintre ei spun ca folosesc mai mult bicicleta sau merg pe jos mai mult, din cauza cresterii preturilor la combustibili.

Mai putine cumparaturi pentru casa

Studiul arata ca in tarile in curs de dezvoltare, consumatorii cheltuiesc mai putin pentru intretinerea locuintei si pentru transport, avand „in general locuinte mai mici” sau „folosind in mai mare masura bicicleta sau transporturile in comun, mergand pe jos mai mult”.

Totodata, se remarca o scadere generala a cumparaturilor pentru casa. Obiceiurile de reciclare s-au ameliorat in Australia, Canada, Franta si Germania, in timp ce o noua tendinta a aparut in Statele Unite, aceea de a repara obiectele stricate, in loc de a cumpara altele noi.

80 la suta din consumatori folosesc mai putina energie din cauza costurilor.

Sursa: Adevarul

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *