Merkel se opune proiectului european de reducere a emisiilor de CO2 pentru masinile noi
Merkel se opune proiectului european de reducere a emisiilor de CO2 pentru masinile noi

Cancelarul german Angela Merkel si-a exprimat deschis opozitia fata de proiectul european de reducere a emisiilor de CO2 pentru masinile noi la 95 g/km incepand din 2020, intr-un interviu transmis vineri de agentia germana de presa DPA si preluat de AFP.

‘O reglementare care i-ar penaliza la acest moment pe producatorii de masini mari, asa cum este cazul cu acest proiect actual al Bruxellesului, nu este rezonabil, in opinia mea’, a declarat cancelarul, care ia deschis apararea constructorilor auto germani.

‘Sute de mii de locuri de munca depind de industria auto germana, inclusiv dincolo de frontiera noastra, de asemenea. Acest lucru nu trebuie pierdut din vedere, spre exemplu cand o noua directiva privind emisiile de CO2 este in discutie la Bruxelles’, a adaugat ea.

‘Unii dintre constructorii nostri, care produc in majoritate masini mari, chiar daca sunt cele mai eficiente si cele mai inovatoare pe segmentul lor, ar fi puternic penalizati de proiectul european actual, iar locuri de munca din Germania ar fi amenintate’, a spus Angela Merkel.

‘Pentru a evita orice neintelegere: sunt in favoarea fixarii de obiective ambitioase constructorilor. Industria auto trebuie sa contribuie la protectia mediului. Insa, in acest cadru, ceea ce ii cerem trebuie sa fie fezabil din punct de vedere tehnic’, a pledat ea.

Berlinul incearca sa stranga o minoritate de blocaj pentru a impiedica adoptarea unei legi care i-ar obliga pe constructori sa limiteze emisiile de CO2 ale masinilor la 95 g/km incepand cu 2020, in conformitate cu un acord incheiat cu dificultate in 2008.

Parlamentul European cere continuarea eforturilor, prin stabilirea unui nou obiectiv de reducere cu caracter obligatoriu, cuprins intre 68 si 78 de g de CO2/km pentru 2025.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here