Ministerul Dezvoltarii Durabile al Frantei publica hartile de zgomot ale infrastructurilor si ale aglomeratiilor urbane

Parlamentul European ia m?suri împotriva polu?rii fonice, propunând reducerea zgomotului permis pentru autoturisme

zgomot-urban.jpgLa doi ani dupa data scadenta a directivei ce vizeaza cartografierea zgomotului, Ministerul Dezvoltarii Durabile (al Frantei, n.tr.) publica lista hartilor deja realizate privind infrastructurile rutiere, feroviare, aeroportuare si industriale.

In iulie 2002, Uniune Europeana a adoptat directiva 2002/49/CE care vizeaza evaluarea zgomotului in mediul inconjurator, care impune un cadru comun statelor membre prin lupta impotriva poluarii sonore datorate infrastructurilor de transport terestru, aeroporturi si industrial.  Acesta impune stabilirea de harti de expunere la zgomot, si pe baza acestor harti, adoptarea de planuri de actiune in materie de prevenire si de reducere  a zgomotului in mediul inconjurator, ca si pastrarea zonelor linistite. In conformitate cu aceasta directiva, toate aglomeratiile urbane mai mari de 250 000 de locuitori, trebuie sa stabileasca harti de zgommot ale infrastructurilor terestre (aerian, cale ferata, sosele) si ale industriilor de pe teritoriul lor, inainte de 30 iulie 2007 si  de asemenea, planuri de expunere la zgomot inainte de iulie 2008. Pentru celelalte aglomeratii urbane, mai mari de 100 000 de locuitori si pentru infrastructurile de transport mentionate mai sus, data scadentei  este fixata la 30 iunie 2012 pentru harti, si 18 iulie 2013 pentru planurile de preventie. In Franta, aceasta directiva vizeaza 58 de aglomeratii urbane de peste 100 000 de locuitori, din care 24 sunt de peste 250 000 de locuitori, in care locuiesc aproximativ 27 milioane de locuitori.

Cartografierea nu este inca terminata

La doi ani dupa expirarea primei date scadente, Ministrul Mediului, Energiei si Dezvoltarii Durabile si Amenajarii Teritoriale, ( MMEDDAT ),  face publica o lista a hartilor realizate si a mijloacelor de cautare pe internet respectand exigentele de informare a populatiei. Astfel, aproximativ  20 de comunitati comunale si-au realizat si publicat hartile. In total, au fost realizate mai mult de 60 % dintre hartile privind infrastructurile feroviare pe liniile de mare viteza  si linii conventionale adica un total de 782 de Km de linie de cale ferata din 1781 de Km avuti de  cartografiat. Dar, numai una este disponibila on-line. Ea are in vedere Savoia, si leaga Aix-les-Bains de Montmelian, via Chambery.In privinta aeroporturilor, cu exceptia aeroportului din Bourget, toate hartile au fost realizate si sunt disponibile pe Internet. Ele au in vedere aeroprturile din Mulhouse, Bordeaux, Marseille, Nice, Lyon, Paris-Charles-de-Gaulle, Paris-Orly si Toulouse.

In schimb, hartile marilor infrastructuri rutiere nu sunt terminate. Numai 22 de judete au terminat cartografierea si au facut-o publica.Franta are o intarziere in elaborarea acestor harti si in consecinta in elaborarea planurilor de preventie a zgomotului din mediul inconjurator (PPZM). Aceste planuri trebuie sa defineasca obiective de reducere a zgomotului in zonele expuse unui zgomot ce depaseste valorile limita, masuri care sa vizeze prevenirea sau reducerea zgomotului in mediul inconjurator in urmatorii cinci ani, finantarile si datele scadente pentru punerea in aplicare a masurilor si o estimare a diminuarii numarului persoanelor expuse la zgomot dupa ce s-au aplicat masurile avute in vedere.

Sursa: www.actu-environnement.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *