Nivelul oceanelor, in crestere
21 Dec 2009 Comenteaza pe Forum Trimite prin Y!M Trimite prin Email
Topirea ghetarilor ar putea duce la o crestere a nivelului oceanelor cu peste noua metri in cateva sute de ani, mai mult decat se credea pana in prezent.
Descoperirea apartine cercetatorilor de la universitatile Harvard si Princeton din SUA, care au publicat un studiu citat de “The Guardian”. Sute de milioane de oameni din intreaga lume ar putea fi afectati de inundarea zonelor de coasta. New Orleans ar fi inghitit de ape, la fel si sudul Floridei, Bangladesh si Olanda.
Echipa condusa de Robert Kopp de la Universitatea Princeton a aratat ca, in ultima perioada interglaciara, cu 125.000 de ani in urma, nivelul apelor era cu 6,6-9 metri mai crescut decat in zilele noastre, iar temperaturile de la cei doi poli erau cu 3-5°C mai ridicate. “Incalzirea globala pe care am inceput s-o provocam este mai mult decat suficienta pentru a duce la o ridicare a nivelului marii similara cu cea din ultima perioada interglaciara”, explica Kopp.
In cercetarea sa, Robert Kopp a luat in considerare si posibilitatea topirii calotei glaciare din Groenlanda si vestul Antarcticii, din cauza incalzirii planetei, spre deosebire de Comitetul Interguvernamental pentru Schimbari Climatice (IPCC) al carui raport din 2007 arata o crestere de 4-6 metri a nivelului oceanelor in cateva sute de ani.
Sursa: Adevarul
Pentru mai multe informatii despre bangladesh, ghetari, ghetarilor, groenlanda, Harvard, inghitit, new orleans, nivelul apelor, ocean, orleans, poli, schimbari climatice, aboneaza-te gratuit la Noul Newsletter EcoMagazin, personalizat pentru tine!
Esti ecologist, eco-friendly sau fan Captain Planet? Atunci alatura-te si tu celor peste 7500 de membri care s-au inscris deja in EcoSapiens si hai sa ne cunoastem pe forumul ecologistilor. Intrebarile si comentariile tale sunt binevenite.
Recomandari la acest articol
Poluarea marilor si oceanelor
1 Mai 2009
Cuvantul poluare vine din latina si vrea sa desemneze o actiune prin care omul isi degradeaza propriul sau mediu de viata . Marea majoritate a definitiilor ce i s-au atribuit notiunii de poluare , subliniaza raportul dintre dreptul mediului si… Citeste mai departe»
Ziua Mondiala a Oceanelor
8 Iun 2007
Oceanul Planetar insumeaza aproape 97% din volumul total al hidrosferei (“invelisul de apa al globului terestru”).
Capitanul Jacques Yves Cousteau a fost primul care a tras un semnal de alarma privind Oceanul planetar, despre care spunea ca “este pe moarte”,… Citeste mai departe»
Ciudateniile din adancurile oceanelor
11 Noi 2008
Peste o mie de plante si animale necunoascute pana acum, ale caror forme sau culori par desprinse dintr-o alta lume, au fost descoperite, anul trecut, de cercetatori in cadrul proiectului “Recensamantul Vietii Marine”, un proiect ce a adus laolalta peste… Citeste mai departe»
Plajele oceanelor, pline de deseuri
18 Apr 2008
Pe tarmurile marilor sunt 20 de kilograme de deseuri la fiecare kilometru de coasta.
Voluntarii mobilizati de organizatia americana “Ocean Conservancy” au strans, intr-o singura zi, trei tone de deseuri de pe plajele din 80 de tari, situate pe cinci… Citeste mai departe»
Aciditatea oceanelor creste alarmant
16 Mar 2009
Cercetatorii europeni atrag atentia ca din cauza poluarii din atmosfera, aciditatea oceanelor este in crestere.
Dioxidul de carbon din aer, absorbit de apele marilor si oceanelor, distruge echilibrul vietii marine. Primele vietati care sufera sunt coralii si crustaceele.
In portul… Citeste mai departe»
Acidificarea oceanelor, cercetata de europeni
10 Iun 2008
In mare parte necunoscute, consecintele acidificarii oceanelor asupra ecosistemelor marine vor deveni obiectul unei campanii de cercetare europene, prima de acest fel, coordonata de Observatorul Oceanografic din Villefranche-sur-mer (sudul Frantei), informeaza AFP.
“Pina spre sfirsitul ultimului deceniu al secolului XX… Citeste mai departe»
8 IUNIE – Ziua Mondiala a Oceanelor
12 Mai 2008
8 IUNIE – Ziua Mondiala a Oceanelor: 1,5 miliarde de locuitori ai planetei, adica un sfert din total, n-au acces la apa potabila, iar 2,6 miliarde, adica peste doua cincimi, n-au acces la salubritate;
- Apa dulce contaminata si rezervele… Citeste mai departe»
Lasa un comentariu
Stirile zilei
Monsanto, una din cele mai mari companii de alimente modificate genetic (OMG), a interzis alimentele MG din cantinele propriei corporatii
Biodiversitate Organisme modificate genetic
Se pare ca Monsanto, una din cele mai mari companii de alimente modificate genetic (OMG), a interzis alimentele MG din cantinele propriei corporatii.
Aceasta companie refuza sa ofere personalului sau chiar alimentele modificate genetic pe care le promoveaza in multe… Citeste mai departe»
NASA a realizat o harta termica a Pamantului pentru anii 1880-2011. Vezi cat de mult au crescut temperaturile.
Incalzirea globala Schimbari climatice
Temperaturile au crescut mult in ultimii ani, incalzirea globala fiind semnificativa din 1880 incoace, de cand s-a inceput culegerea datelor din statiile meteo cu regularitate si dupa reguli clare. Recent, NASA a dat publicitatii o harta termica animata din care… Citeste mai departe»
Scrisoare deschisa privind incalcarea eticii si obiectivitatii jurnalistice pe subiectul Rosia Montana
Resurse naturale
Liberatatea presei este unul din cele mai pretuite principii in Europa, dar in acelasi timp, poate fi cu usurinta erodata in mod flagrant sau pe tacute. Ne adresam astazi asociatiilor care vegheaza ca acesta libertate fundamentala sa fie respectata peste… Citeste mai departe»
Autoritatile federale americane au autorizat pentru prima data din 1978 construirea de noi reactoare nucleare in Statele Unite.
Energie regenerabila
Autoritatile federale americane au autorizat, joi, pentru prima data din 1978 construirea de noi reactoare nucleare in Statele Unite.
Comisia pentru reglementare in domeniul nuclear (NRC) a aprobat o rezolutie care autorizeaza “construirea si punerea in serviciu a reactoarelor trei… Citeste mai departe»
Veteranii de razboi si urmasii acestora de pe Valea Muntelui nu pot fi improprietariti cu paduri pentru ca nu mai este cu ce
Fondul forestier
Veteranii de razboi si urmasii acestora de pe Valea Muntelui nu pot fi improprietariti pentru ca nu este cu ce • in situatia aceasta, primarii nu pot pune in aplicare sentinte definitive si irevocabile • necesarul pentru cei care au… Citeste mai departe»
Cantecul dulce al pasarilor poate influenta starea de bine si sanatatea
Sanatate
Cantecul dulce al pasarilor poate influenta starea de bine? Este o intrebare la care cercetatorii s-au hotarat sa raspunda. O echipa de la Universitatea Surrey (Marea Britanie) a studiat trei ani impactul cantecului pasarilor asupra starii de bine, atentiei si… Citeste mai departe»
Persoanele care consuma zilnic cate un galbenus de ou crud sunt mai ferite de bolile cardiovasculare si de cancer
Alimentatie Sanatate
Persoanele care consuma zilnic cate un galbenus de ou crud sunt mai ferite de bolile cardiovasculare si de cancer, potrivit oamenilor de stiinta canadieni de la Universitatea din Alberta.
In galbenusul de ou se gasesc doi dintre cei mai puternici… Citeste mai departe»