Noua eticheta UE pentru anvelope

    0
    44
    Noua eticheta UE pentru anvelope
    Noua eticheta UE pentru anvelope

    Decizia de achizitionare a anvelopelor este influentata din ce in ce mai mult de eticheta UE pentru anvelope

    “Eticheta pentru anvelope este un bun punct de pornire pentru consumatori, dar aceasta nu ofera o imagine completa asupra performantei anvelopelor ”, avertizeaza experti din industrie

    Datele prezentate la Bruxelles, in cadrul unei mese rotunde, au pus in evidenta faptul ca mai mult de doi din trei consumatori care au cumparat anvelope in ultimele 12 luni de zile au fost influentati de noua eticheta UE pentru anvelope.

    Potrivit unui studiu realizat de IPSOS MarketQuest, la solicitarea Goodyear Dunlop 1, 71% dintre cumparatorii de anvelope care stiau deja de existenta noii etichete s-au folosit de clasificarile celor trei criterii de performanta in vederea achizitiei de noi anvelope. Datele au aratat ca mai mult de jumatate (54%) din distribuitorii de anvelope din intreaga Europa folosesc eticheta ca un instrument util atunci cand vand astfel de produse.

    Eticheta UE pentru anvelope are, de asemenea, o influenta tot mai mare asupra deciziilor flotelor de vehicule comerciale europene in procesul de achizitie. Rezultatele unui alt studiu realizat la solicitarea Goodyear Dunlop2 de Consiliul MV2, in care au fost implicate aproximativ 500 de flote din Franta, Germania, Italia, Polonia si Spania, arata importanta etichetarii, peste jumatate din flote (54%) declarand ca aceasta le influenteaza alegerea anvelopelor, in timp ce 2/3 (66%) aleg eficienta consumului de carburant ca cel mai important criteriu de pe eticheta.

    Dezbaterea de la masa rotunda a fost moderata de catre Goodyear Dunlop, in scopul de a discuta despre progresele etichetei la aproape un an de la intrarea in vigoarea a noii prevederi legislative UE pentru etichetarea anvelopelor, reunind principalele parti interesate si experti din industrie. Eticheta UE pentru anvelope, care este obligatorie pentru toate anvelopele puse in vanzare in Europa, clasifica anvelopele pentru vehicule comerciale si de pasageri in baza a 3 criterii de performanta: rezistenta la rulare, aderenta pe carosabil umed si nivelul zgomotului exterior. Legislatia a intrat in vigoare la 1 noiembrie 2012.

    Luand cuvantul in cadrul evenimentului, presedintele Goodyear EMEA, Arthur de Bok, a prezentat primele informatii statistice care ofera o mai buna intelegere asupra influentei pe care o are acum noua eticheta si a pus totodata in evidenta limitele acesteia in ceea ce priveste reflectarea cat mai cuprinzatoare a performantei unei anvelope.

    Acesta a declarat: “Este incurajator sa vedem atat de multi consumatori si cumparatori profesionisti de anvelope folosind eticheta UE pentru anvelope ca punct de referin?a atunci cand achizitioneaza anvelope. Eticheta UE pentru anvelope, cu informatiile sale despre cele trei criterii, ridica gradul de cunoastere a rolului important pe care anvelopele il joaca in performanta vehiculului”.

    “Ne descurcam foarte bine cu noua eticheta pentru anvelope si avem un portofoliu impresionant de anvelope deja etichetate. Dar, in timp ce eticheta este un bun punct de pornire, exista, de asemenea, multi alti factori importanti pe care cumparatorii de anvelope ar trebui sa ii ia in consideratie. De exemplu, chiar si cele mai performante anvelope de iarna obtin un grad de etichetare relativ scazut, deoarece acestea au fost optimizate pentru a opera eficient la temperaturi scazute, precum si pe zapada si gheata. Prin comparatie, noi, ca un producator de anvelope premium, dezvoltam anvelope analizand peste 50 de criterii de performanta – nu numai cele trei de pe noua eticheta.”

    Michael Staude, directorul general de anvelope si roti pentru compania independenta de certificare TÜV SÜD Automotive, a subliniat necesitatea unor sisteme locale de aplicare eficienta a acestei prevederi legislative in fiecare din statele membre ale Uniunii Europene. El a declarat: “Pe termen lung, legislatia nu poate fi decat de succes si credibila in ochii consumatorilor si distribuitorilor, daca toate anvelopele vandute si importate in interiorul Uniunii Europene respecta pe deplin legislatia.”

    Malcolm Harbour, membru al Parlamentului European si presedinte al Comitetului Pietei Interne si Protectiei Consumatorului, care a jucat un rol esential in a ajuta la punerea in aplicare a legislatiei UE de etichetare a anvelopelor, a intarit importanta etichetei care ajuta la imbunatatirea atat a sigurantei conducatorilor auto cat si a protejarii mediului: “Eticheta UE pentru anvelope a fost introdusa ca un pachet mare de masuri de siguranta si de mediu pentru vehicule comerciale si de pasageri din intreaga Europa. Anvelopele reprezinta probabil pentru consumatori unul dintre lucrurile cele mai dificile de cumparat, astfel ca acestia au nevoie de informatii mai clare si impartiale. Puteti sa furnizati consumatorilor doar o anumita cantitate de informatii, nefiind nevoie sa-i supraincarcati. De aceea noi ne-am concentrat pe criterii clare care sa le faciliteze consumatorilor posibilitatea unei alegeri in cunostinta de cauza.”

    “Sunt multumit de succesul legislatiei de pana acum, dar din punct de vedere al unui legiuitor avem nevoie de mai mult timp pentru a intelege pe deplin beneficiile pentru mediu si siguranta ale etichetei. Legislatia va fi reevaluata in 2016” a declarat Harbour.

    Studiul Goodyear Dunlop pune in evidenta tendinta consumatorilor de a considera ca aderenta pe umed este cel mai important criteriu, 52% din consumatori plasandu-l in topul trei al factorilor de luat in calcul atunci cand achizitioneaza anvelope noi. Eficienta consumului de carburant, care vine cu o rezistenta la rulare mai buna, a fost indicata ca prim criteriu de 47% dintre respondenti, in timp ce nivelul zgomotului exterior a fost prezent la 41%.

    Alti vorbitori la masa rotunda au fost: vicepresedintele pentru mediu si afaceri europene al companiei Electrolux, Viktor Sundberg, care a impartatit experientele din industria de produse electrocasnice, care a trecut printr-un proces similar de etichetare, FIA Mobility Officer, Luca Pascotto, care a vorbit despre probleme de siguranta rutiera, Goran Zubanovic, care conduce lanturile europene de retail Premio si Vulco de la Goodyear Dunlop si care a prezentat perspectiva distribuitorilor de anvelope.

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Please enter your comment!
    Please enter your name here