O noua ruta de transport feroviar leaga China de Europa pe sub stramtoarea Bosfor

0
65
O noua ruta de transport feroviar leaga China de Europa, prin Romania
O noua ruta de transport feroviar leaga China de Europa

In aprilie 2004, 23 de tari asiatice, inclusiv China si Kazahstan, au semnat un acord la Shanghai prin care s-au angajat sa construiasca o retea internationala de cai ferate de-a lungul Asiei, care sa lege Tokyo de Istambul. Totul pentru a face mai rapid si mai ieftin transportul marfurilor intre Europa si Asia.

In prezent, transportul marfurilor din China spre Europa dureaza 50 de zile cu vaporul si 15 zile pe calea ferata transsiberiana, insa acordul semnat acum 9 ani ar putea schimba in curand acest lucru.

De la Marea Caspica, planul necesita constructia legaturilor spre sud intre Kazahstan si Turkmenistan, Iran si apoi sa ajunga in Europa prin Turcia. (detalii aici)

Iata evenimentele care aduc obiectivul celor 23 de tari mai aproape de realizare.

Pe 22 decembrie 2012 s-a deschis noua legatura feroviara intre China si Kazahstan, prin care se estimeaza ca vor trece 20-30 de milioane de tone de marfuri in fiecare an pana in 2020 si 35-38 de milioane de tone pe an pana in 2030, in comparatie cu cele 15 milioane de tone de marfuri care traversau pana acum singura legatura feroviara dintre cele doua tari. (detalii aici).

Pe 11 mai 2013 s-a deschis o noua legatura feroviara intre Kazakstan si Turkmenistan. Coridorul sudic ce leaga Kazakhstan, Turkmenistan si Iran este aproape complet si poate lega Asia de Europa prin Turcia. (detalii aici).

China investeste 2 miliarde de dolari intr-o noua ruta feroviara China-Kyrgyzstan-Uzbekistan, care o va leaga de reteaua feroviara a Iranului. (detalii aici si aici)

Tunelul Bosfor, care va lega feroviar partea europeana a Turciei de cea asiatica are termen de finalizare octombrie 2013. (detalii aici)

Pe 15 iunie 2013 s-a inaugurat podul Calafat – Vidin, ce leaga Romania de Bulgaria. Intrebat daca vor circula trenuri pe noul pod peste Dunare, Ministrul Transporurilor a mentionat ca nu poate sa indice care vor fi acele trenuri deoarece astazi in Europa garniturile pot circula liber.

„Pot sa circule trenuri ale tuturor companiilor din Europa. Nu am discutat deocamdata despre trasee ale companiilor romanesti sau bulgare, dar cu siguranta in perioada urmatoare vom avea astfel de trasee”, a subliniat ministrul. (detalii aici)

In acest context a avut loc privatizarea CFR Marfa, o companie cu 39.000 de vagoane si 900 de locomotive, o flota de 7 ori mai mare decat a Bulgariei, capabila sa transporte marfurile in Europa. (detalii aici si aici).

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here