Noua tehnologie Hybrid Air (benzina + aer comprimat), prezentata de Citroen-Peugeot

    Noua tehnologie Hybrid Air (benzina + aer comprimat), prezentata de Citroen-Peugeot
    Noua tehnologie Hybrid Air (benzina + aer comprimat), prezentata de Citroen-Peugeot

    Concernul PSA (Citroen-Peugeot) a prezentat recent o noua propunere de tehnologie hibrida, care, in locul bateriilor electrice, foloseste solutia aerului comprimat. Are sanse noul sistem Hybrid Air sa devina cea mai buna solutie pentru masinile hibride low-cost?
    Noua tehnologie Hybrid Air (benzina + aer comprimat), prezentata de Citroen-Peugeot

    In 2012, concernul PSA Peugeot-Citroen a avut parte in Europa de ”una calda, alta rece”. Pe de o parte, a fost incoronat cu titulatura de compania cu cele mai mici emisii de CO2. Pe de alta parte, vanzarile celor doua marci au scazut cu 12,9%, ceea ce inseamna greutati financiare.
    Totusi, aceste probleme nu i-au impiedicat pe francezi ca la recentul eveniment ”Innovation Day” sa prezinte publicului ceea ce poate deveni o idee de mare succes in viitorul imediat – mai precis, din 2016, cand PSA Citroen-Peugeot intentioneaza sa echipeze masinile de serie cu noua tehnologie Hybrid Air.

    La revedere baterii si motoare electrice, bun venit solutiei dezarmant de simple a… aerului comprimat. Pentru ca Hybrid Air asta inseamna: asocierea dintre un motor pe benzina si un sistem de propulsie bazat pe aerul comprimat. Suna neverosimil? Nicidecum, urmariti video-ul de mai jos pentru a vedea cat de simpla si, totodata, eficienta este ideea:

    Sistemul Hybrid Air este format dintr-un motor pe benzina, un compresor de aer, o pompa hidraulica (cu rol de motor de propulsie, alimentat de aerul comprimat) si o transmisie automata special conceputa, cu angrenaj epicicloidal.
    Motorul termic, pompa hidraulica si cutia automata sunt plasate in fata, ca in cazul unei masini obisnuite, in timp ce tunelul central gazduieste rezervorul principal de aer comprimat (impreuna cu compresorul de aer), iar in spate, langa rezervorul de combustibil, regasim un rezervor secundar de aer comprimat.

    Principalul avantaj al acestei solutii tehnice il reprezinta costurile mult mai reduse decat in cazul bateriilor electrice. Dat fiind ca e o solutie care se adreseaza in principal masinilor de dimensiuni reduse, eficienta sistemului Hybrid Air ni se promite suficient de buna.
    Insa cel mai important este ca Hybrid Air anunta consumuri de combustibil foarte mici, precum si emisii de CO2 foarte scazute: in cazul lui Peugeot 208 sau Citroen C3, sistemul Hybrid Air duce la un consum mediu de numai 2,9 litri/100 km, respectiv emisii CO2 de 69 g/km.

    Sistemul Hybrid Air poate functiona in trei moduri: doar pe benzina (la viteze mari, specifice autostrazii), combinat (la demaraje sau pe soselele normale), dar si exclusiv pe aer (la viteze sub 50 km/h, in trafic urban). Gestionarea Hybrid Air este strict electronica, un computer controland modul de functionare pentru o eficienta maxima.
    Practic, oficialii declara ca sistemul Hybrid Air poate functiona doar pe aer in 60-80% din parcursul urban, ceea ce inseamna o reducere de pana la 45% a consumului si emisiilor in regim urban.

    Asadar, asteptam cu nerabdare 2016, cand PSA promite ca vom vedea noua tehnologie aplicata pe modele de serie. Tot atunci vom vedea si cat de atractive sunt preturile unei masini echipate cu Hybrid Air, precum si costurile estimate.

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *