O bacterie descoperita in gheata din Groenlanda, readusa la viata dupa 120.000 de ani

O bacterie descoperita in gheata din Groenlanda, la o adancime de peste trei kilometri, a fost readusa la viata in laborator de cercetatorii americani, dupa un „somn” de 120.000 de ani, informeaza dailymail.com.
bacterie inghetata
Cercetatorii americani considera ca acest microb neobisnuit ar putea contine indicii despre modul in care viata ar putea sa supravietuiasca pe alte planete. Oamenii de stiinta au reusit sa le readuca la viata printr-un proces foarte lent de incalzire graduala a probelor de gheata, timp de 11 luni si jumatate. Pe masura ce aceste celule, denumite Herminiimonas glaciei, s-au trezit la viata si au inceput sa se inmulteasca, au aparut mici colonii de bacterii, de culoare purpurie-maronie. Herminiimonas glaciei apartine unei familii rare de „ultramicro” bacterii care traiesc in conditii extreme. Ele au dimensiuni extrem de mici, chiar si pentru o bacterie, fiind de 50 de ori mai mici decat bacteria Escherichia coli (E. coli). Aceste bacterii nu sunt periculoase pentru oameni, au precizat oamenii de stiinta americani.

Sursa: Gardianul