O noua editie Guerilla Verde aduce filmele eco in scolile din toata tara

Bucuresti, 18 octombrie 2010 – Astazi incepe la Bucuresti cea de a patra editie a caravanei educationale de filme cu mesaj ecologic, Guerilla Verde.  Astfel, in perioada 18 – 28 octombrie,  Guerilla Verde va pleca din Bucuresti si se va opri in Timisoara, Cluj-Napoca, Iasi si Bacau. Vor fi proiectate filme documentare, filme artistice, chiar si desene animate pentru cei mici. Caravana Guerilla Verde foloseste filmul ca metoda alternativa de a transmite informatii pentru a motiva  tinerii sa protejeze mediul si sa se implice activ in actiuni de ecologizare. Conform sondajului realizat in randul participantilor la editiile anterioare, astfel de actiuni sunt necesare si binevenite in contextul educational romanesc.

Astazi incepe cea de  a patra editie  a caravanei de film cu mesaj ecologic, Guerilla Verde. Elevii Colegiului National Sfantul Sava si studentii de la ASE sunt invitati sa discute subiecte verzi si sa vizioneze filme pe tema colectarii selective, alaturi de invitatii speciali la eveniment printre care se numara Andrei Orban, Presedinte Asociatia Environ, Doru Mitrana, Director Executiv, Asociatia MaiMultVerde, Adina Deaconu,  UPC Romania, Csibi Magor, Think Outside The Box.  Vor participa reprezentanti ai autoritatilor (Ministerul Mediului si Agentia Nationala Pentru Protectia Mediului), ONG-uri de mediu (MaiMultVerde, Reper21, Viitor Plus, Copacul de Hartie, Salvati Dunarea si Delta, Ecopolis) si bineinteles voluntari ai proiectului.

Orasele in care caravana isi va stabili tabara pentru cate o zi de proiectii de film si dezbateri sunt: Bucuresti (18 octombrie), Timisoara (20 octombrie), Cluj-Napoca (22 octombrie), Iasi (26 octombrie) si Bacau (28 octombrie).

Proiectiile vor fi organizate in sali ale caselor de cultura si in sali ale universitatilor si liceelor aflate pe traseul caravanei. In cadrul proiectiilor, tinerii vor avea ocazia sa participe la dezbateri in prezenta partenerilor ONG si a reprezentantilor companiilor partenere, implicate activ in zona de protectie a mediului. Guerilla Verde imbina din nou educatia ecologica,filmul, dialogul liber si jucatorii activi din sectorul de mediu intr-un context neconventional si relaxat. Filmele care vor putea fi vizionate in cadrul acestei editii sunt : – Ice Age 2 -, – Nos enfants nous accuseront -, – Home – si – Colectarea selectiva, de la ce se spune la cum se face -, realizat de Asociatia MaiMultVerde.

Cu ocazia ultimei editii a caravanei Guerilla Verde, organizatorii au realizat un sondaj de opinie, care scoate in evidenta obiceiurile eco ale tinerilor si gradul lor de informare. Sondajul a fost efectuat pe un esantion de 10% dintre participantii la evenimentele Guerilla Verde, editia a treia,  cu varste cuprinse intre 11 si 22 de ani. Astfel, doar 46,3% dintre respondenti cunosc centre de colectare in orasul lor si numai 20% dintre au declarat ca exista asemenea centre amenajate in cadrul unitatilor de invatamant. La momentul efectuarii sondajului, doar 49,4% dintre respondenti participasera deja la o actiune ecologica. Ponderea cea mai mica de implicare au avut-o elevii bucuresteni : doar 36.5% dintre ei au declarat ca au participat la actiuni ecologice. Sondajul a fost realizat in luna martie a.c., inaintea actiunii Let”s Do It Romania.

Noutatea acestei editii o reprezinta transformarea Ecopaparazzi, concursul foto-video de „politie verde a bunului simt”,  intr-o adevarata platforma de socializare pentru cei interesati de ecologie. Pentru participarea la concurs, doritorii trebuie sa surprinda imagini de pe strada, din scoala, liceu, campus sau imagini din calatorii, care sa reflecte modul in care comunitatile locale respecta, sau nu, mediul inconjurator si sa le incarce pe www.ecopaparazzi.ro . Castigatorii vor fi desemnati in functie de numarul de vizualizari. Detalii despre regulament pot fi gasite  pe www.ecopaparazzi.ro. Plaftorma Ecopaparazzi.ro este dezvoltata impreuna cu Trilulilu, UPC Romania si Asociatia Environ.

Cele mai curajoase, originale si expresive materiale vor fi premiate dupa cum urmeaza:

Marele Premiu : Rama foto digitala

3xPremiul I: mouse pad+ mouse wireless

3Xpremiul II: USB speaker

2xPremiul III: web cam

Premiile sunt oferite de UPC, partener Guerilla Verde.

„Partenerii Guerilla Verde provin din industrii extrem de variate, ceea ce denota faptul ca modalitatea noastra de a transmite mesajul catre tineri este eficienta si apreciata de catre factori cheie in procesul de protectie a mediului. De asemenea, dorim ca prin Ecopaparazzi.ro sa oferim tuturor posibilitatea  de a se exprima si de a lua atitudine in privinta problemelor de mediu cu care se confrunta comunitatea locala. ” spune Nicoleta Talpes, Managing Partner,  Media Image Factory, organizatorul Guerilla Verde.

Caravana Guerilla Verde este un proiect sustinut de Ministerul Mediului, Agentia Nationala pentru Protectia Mediului, UPC Romania, Danone Romania, StudentBank.ro powered by Raiffeisen Bank, Rompetrol, Asociatia Environ, Recolamp,Tetra Pak, primariile din orasele aflate pe traseu (Timisoara, Cluj-Napoca, Iasi, Bacau), Clorofilm, Colegiul National Sfantul Sava Bucuresti, Facultatea de Economie Agrosalimentara si a Mediului – ASE Bucuresti, Colegiul Banatean Timisoara, Facultatea de Mecanica – Universitatea Politehnica Timisoara, Liga de Mecanica – Universitatea Politehnica Timisoara, Universitatea de Vest – Timisoara, Casa de Cultura a Municipiului Cluj, Universitatea de Medicina si Farmacie „Iuliu Hatieganu” Cluj, Casa de Cultura a Municipiului Iasi „Mihai Ursachi”, Grupul Scolar Radu Cernatescu Iasi, Facultatea de Biologie – Universitatea Alexandru Ioan Cuza Iasi, Universitatea de Stiinte Agricole si Medicina Veterinara Iasi, Colegiul Tehnic de Comunicatii „N.V.Karpen” Bacau, Colegiul National „Vasile Alecsandri” Bacau, Univesitatea „Vasile Alecsandri” Bacau, Liga Studenteasca Bacau.

Partenerii ONG care s-au alaturat sunt: MaiMultVerde, Salvati Dunarea si Delta, Asociatia Ecopolis, WWF, Terra Milleniul III, Reper 21, Viitor Plus, Copacul de Hartie, Reteaua de Actiune pentru Clima Romania (RAC- Ro), Verde pentru biciclete, Let”s Do It Romania, Asociatia Transilvania Verde, Centrul de Initiativa pentru Mediu (CRIM), Asociatia Floare de Colt, Asociatia Tinerii Ecologi Romani din Iasi (Teris), Asociatia Mai Bine, Asociatia Iubim Natura Bacau, Clubul de ecologie si turism „Veniti cu noi” Bacau, Centrul Regional de Ecologie Bacau, Asociatia EcolifeLVA Bacau, Asociatia Green Revolution, Asociatia CharityGift.

Transportatorul oficial al caravanei este Mitsubishi Motors. Compania a pus la dispozitia organizatorilor noul model ASX, prietenos cu mediul datorita pachetului ClearTec, o inovatie tehnologica de la Mitsubishi proiectata pentru un consum mic de putere cu emisii scazute, prin tehnologia Automatic Stop&Go si sistemul de franare regenerativa.

Partenerii media ai proiectului sunt: Radio ZU, TVR, TVR Timisoara, Radio Romania Actualitati, Radio Romania Cultural, Revista BIZ, Men”s Health, Revista Ecologic, Revista Terra Magazin, Revista EcoNews, Green Report, Zile si Nopti, CSR Romania, PR Romania, studenti.ro, roportal.ro, stiridebine.ro, evz.ro, port.ro, bucuresteni.ro, tion.ro, Timisoara.ro, Think Outside The Box.

Declaratii de presa
„Proiectul „Guerilla Verde” se potriveste perfect cu misiunea UPC de Responsabilitate Sociala, aceea de a investi in educatia copiilor pentru a-i ajuta sa isi construiasca un viitor mai bun. Suntem incantati sa continuam parteneriatul cu „Guerilla Verde”, avand in vedere succesul de care proiectul s-a bucurat la editia din primavara acestui an. Prin implicarea sa in toate aspectele care privesc copiii de astazi, inclusiv constientizarea mediului inconjurator, UPC Romania doreste sa trasforme mediul educational intr-un colt verde de care sa se poata bucura. „Guerilla Verde”, initiativa educativa si ecologica inedita, reprezinta o continuare naturala a misiunii noastre, unde ne unim fortele cu partenerii nostrii de proiect pentru o cauza buna”. declara Ariana Badin – PR & Communication Manager UPC Romania

„Raiffeisen Bank este prezenta in peste 200 de comunitati urbane, motiv pentru care este si responsabilitatea noastra sa pastram mediul curat. Am ales sa sustinem proiectul Guerrilla Verde pentru ca promoveaza educatia inovativa, acopera mai multe categorii de varsta in scoli si universitati toata tara si pentru ca abordeaza interactiv tema mediului”, a declarat Corina Vasile, Director Comunicare si Relatii Publice, Raiffeisen Bank.

„Prin platforma de responsabilitate sociala corporativa am initiat proiecte care au ca scop imbunatatirea aspectelor sociale specifice si am incercat sa raspundem solicitarilor si asteptarilor partenerilor nostri sociali. In cadrul acestui parteneriat cu Image Factory ne dorim sa atragem atentia asupra a doua sectoare vulnerabile ale societatii: mediu si sanatate, si sa implicam in viitoare proiecte cat mai multi membrii ai comunitatii.
Aceasta initiativa face parte platforma de responsabilitate sociala a Rompetrol, „Energia vine din suflet”, care cuprinde programul national „Impreuna pentru fiecare” si alte proiecte punctuale din domeniile mediu si sanatate”, declara Oana Nastase, Communication and Corporate director Rompetrol

„Ne bucura faptul ca Guerilla Verde a devenit o traditie in zona evenimentelor educative de mediu. Asociatia Environ a sustinut aceasta initiativa inca de la prima editie pentru ca acordam un interes deosebit vectorului de comunicare si educare a tinerei generatii. Activitatea noastra este foarte importanta in efortul de a ne alinia normelor europene de colectare selectiva, iar tinerii sunt un pilon al schimbarii”  declara Andrei Orban, Presedinte Environ.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *