Omega 3 previne cancerul de colon
26 Apr 2010 Comenteaza pe Forum Trimite prin Y!M Trimite prin Email
Cei care mananca peste si alte alimente bogate in acizii grasi Omega 3 au un risc mai redus de a face cancer de colon, arata un studiu recent publicat in American Journal of Epidemiology.
Mai multe cercetari care au avut ca subiecti atat animale, cat si un esantion redus de persoane, sugereaza ca suplimentele care contin ulei din peste pot lupta impotriva inflamatiilor si au capacitatea de a impiedica aparitia cancerului, noteaza doctorul Sangmi Kim, de la Institutul American de Stiinte ale Sanatatii Mediului. Insa, pana acum, rezultate concludente in aceasta privinta au avut numai studiile care s-au bazat pe dietele unor grupuri mari de persoane.
Astfel, pentru a-si aprofunda cercetarea, dr. Kim si colegii sai au analizat relatia care exista intre aportul de acizi grasi polisaturati si cancerul de intestine la 1.503 pacienti albi ( dintre care 716 aveau cancer de colon, iar 787 erau sanatosi) si 369 de subiecti afro-americani ( 213 cu cancer de colon si 156 sanatosi).
Beneficii pentru albi
Cercetatorii au descoperit ca in ceea ce-i priveste pe albi, aceia a caror dieta era bazata pe alimente bogate in Omega 3 aveau un risc de a face cancer de colon cu jumatate mai redus in comparatie cu cei care nu obisnuiau sa includa Omega 3 in alimentatie.
Cand specialistii au analizat grupul persoanelor de culoare, au observat ca, in cazul lor, nu exista nicio legatura intre aportul de omega 3 si riscul de cancer de colon. Totodata s-a constatat ca acele persoane care obisnuiau sa consume omega 3 in combinatie cu omega 6 erau, paradoxal, mai predispusi la respective forma de cancer.
Din randul alimentelor bogate in Omega 3 fac parte:
o semintele de in si canepa
o nucile
o fasolea
o oua, carne de vita, de pui, si miel
o mai multe specii de peste, printre care cele mai bogate in Omega 3 sunt somonul si heringul
Sursa: Evenimentul Zilei
Pentru mai multe informatii despre acizi grasi, Albi, alimente, cancer, cancer de colon, carne, omega 3, omega 6, pacienti, aboneaza-te gratuit la Noul Newsletter EcoMagazin, personalizat pentru tine!
Esti ecologist, eco-friendly sau fan Captain Planet? Atunci alatura-te si tu celor peste 7500 de membri care s-au inscris deja in EcoSapiens si hai sa ne cunoastem pe forumul ecologistilor. Intrebarile si comentariile tale sunt binevenite.
Recomandari la acest articol
Popcornul previne cancerul
22 Aug 2009
Consumul de floricele de porumb si de cereale previne cancerul si bolile de inima, conform studiilor unor cercetatori americani.
S-a descoperit ca delicioasele gustari contin multi antioxidanti benefici sanatatii, denumiti polifenoli.
Acestia au ca efect reducerea riscului afectiunilor cardiace si… Citeste mai departe»
Cafeaua previne cancerul la prostata, spun specialistii
9 Dec 2009
Cercetatorii de la Harvard Medical School au mai aratat ca 15 minute de exercitii fizice pe zi reduc cu 35% riscul de mortalitate in cazul bolnavilor de cancer la prostata.
Cafeaua, chiar si cea fara cafeina, ar putea preintampina instalarea… Citeste mai departe»
Beneficiile acizilor grasi polinesaturati Omega 3 si Omega 6
12 Ian 2010
Motto:“Cunoasterea este antidotul temerii” Ralph Waldo Emerson
Acizii grasi sunt acizii organici care intra in constitutia lipidelor (grasimilor) si determina proprietatile si deosebirile dintre proprietatile lipidelor in organism. Acizii grasi polinesaturati sunt acizii organici cu rol foarte important in organism,… Citeste mai departe»
B12 previne malformatiile
28 Mar 2009
Inainte de a ramane insarci-na-te, femeile ar trebui sa con-sume cantitati suficiente de vita-mina B12 si de acid folic pentru a reduce riscul de a naste copii cu malformatii congenitale severe ale siste-mului nervos central, infor-meaza Mediafax.
Malformatiile sistemului nervos… Citeste mai departe»
Incertitudini – Omega 6, nociv?
16 Feb 2008
Potentialul pe care il au acizii omega 6 in ameliorarea comportamentului uman este pus intr-un con de umbra de binecunoscutul acid gras omega 3, conform unui nou studiu.
Asociatia Alimentara din cadrul Parlamentului a analizat legaturile dintre regimurile alimentare si… Citeste mai departe»
Omega-3, elixirul tineretii
23 Ian 2010
Cercetatorii sunt de parere ca uleiul de peste ar putea fi solutia pentru o viata sanatoasa si de lunga durata, informeaza Daily Mail.
Conform studiului publicat in Journal of the American Medical Association, acizii grasi omega-3, ce se gasesc in… Citeste mai departe»
Laptele previne osteoporoza
11 Ian 2010
Statisticile medicale arata ca o femeie din trei se poate astepta la aparitia unei fracturi cauzate de osteoporoza dupa varsta de 50 de ani. Cat despre barbati, unul din sapte prezinta risc de osteoporoza. Dr. Laurentiu Luca, directorul Clinicii Puls,… Citeste mai departe»
Lasa un comentariu
Stirile zilei
Romania, invitata sa devina partenerul Germaniei la cel mai mare targ de produse ecologice din lume, Biofach 2013
Agricultura ecologica Produse ecologice
Romania a fost invitata sa devina anul viitor partenerul Germaniei la cel mai mare targ de produse ecologice din lume – Biofach Nuremberg 2013. La editia din acest an, Romania va fi reprezentata de 24 de firme, din care 20… Citeste mai departe»
Pasarile Deltei si-au gasit refugiul si adapostul la munte
Biodiversitate
Daca in aceste zile ajungeti pe malul Barzavei, sa nu va frecati la ochi in momentul in care o sa vedeti carduri de sute de rate salbatice pe apa. Ba mai mult, alaturi de acestea veti vedea o fauna pe… Citeste mai departe»
Incepe actiunea de evaluare la speciile strict protejate in Bistrita-Nasaud: urs brun, lup, ras si pisica salbatica!
Biodiversitate Protectia mediului
Agentia pentru Protectia Mediului Bistrita-Nasaud supervizeaza actiunea de evaluare a efectivelor pentru speciile de animale salbatice strict protejate, respectiv: urs brun, lup, ras si pisica salbatica, care se va desfasura in perioada februarie – aprilie 2012.
Gestionarii fondurilor cinegetice au… Citeste mai departe»
Cercetatorii de la Universitatea din Bedforshire, Marea Britanie, au conceput o noua tehnica ce permite alimentarea dispozitivelor electrice cu energie.
Energie regenerabila
Cercetatorii de la Universitatea din Bedforshire, Marea Britanie, au conceput o noua tehnica ce permite alimentarea dispozitivelor electrice cu energie. Sistemul conceput de profesorul Ben Allen de la Centre for Wireless Research foloseste undele radio pentru energia electrica, anunta BBC… Citeste mai departe»
Economia verde genereaza 500.000 de locuri de munca noi in Uniunea Europeana
Afaceri ecologice
Uniunea Europeana ar putea implementa in prima jumatate a acestui an o decizie importanta in ceea ce priveste protejarea mediului, care ar genera 500.000 de locuri de munca.
Masura este una simpla: tarile din Comunitate trebuie sa faca lucrari de… Citeste mai departe»
Promotorul cianurilor pentru Rosia Montana, noul consilier al prim-ministrului Mihai Razvan Ungureanu
Resurse naturale
Interesele companiei Rosia Montana Gold Corporation sunt reprezentate la cel mai inalt nivel si in Guvernul Romaniei. Din echipa noului premier Mihai Razvan Ungureanu va face parte Corina Vintan, unul dintre oamenii de incredere ai prim-ministrului si un vechi colaborator… Citeste mai departe»
Iata ce cosmetice trebuie sa eviti, fiind toxice!
Sanatate
„Natural” si „organic” sunt termeni care au rezonanta in descrierea multor produse cosmetice, transformandu-le, chiar, in concepte banale. Trebuie sa te transformi intr-un detectiv care isi apara pielea si sa citesti eticheta cosmeticelor pe care vrei sa le achizitionezi. Iata… Citeste mai departe»