Opel Insignia EcoFlex

    Opel Insignia EcoFlex

    Cand m-am uitat la display si am vazut ca scrie pe el 3,9 litri/100 km, am inteles ca efortul depus a dat roade. Eram usor epuizat, dar meritase. Intr-un fel imi reprezentasem tara in acest mic concurs eco… la care am obtinut locul doi, in urma croatilor. Deci am pierdut. Mda…
    Opel Insignia EcoFlex
    Urasc infrangerile. Cateodata, le iau personal. Nu vreau sa intru in detalii inainte de a va prezenta momentul sosirii grupului nostru in Frankfurt pentru a conduce ultima si cea mai noua versiune a Insigniei, anume ecoFlex-ul.

    Ziua avusese un start foarte matinal. La 4 dimineata eram deja in aeroport pentru un zbor de doua ore si jumatate, iar cu somnul nu stateam deloc bine. Plus ca, in cazul meu, ideea de-a conduce o masina „verde” nu era tocmai medicamentul potrivit pentru a ma face sa ma trezesc mai repede.

    Noroc ca, inainte de a primi cheia de la masina, avusesem timp suficient ca sa introduc putina cofeina in sistem, fapt ce m-a pregatit pentru evenimentul care urma sa fie unul dintre cele mai interesante si surprinzatoare drive teste la care am participat vreodata.

    Totul a inceput la conferinta de presa, in cadrul careia oficialii GM si Opel ne-au prezentat masina si ne-au vorbit despre toate modificarile aerodinamice aplicate ei, rezultatul fiind un coeficient Cx de doar 0,26 – demn de multe berline de lux, cu etichete duble sau chiar triple.

    Propulsata de inca noul CDTi de 2,0 litri si 160 de cai-putere, Insignia ecoFlex ofera, cel putin pe hartie, un consum mediu de 5,2 litri/100 km si unul extraurban de 4,2 litri. Emisiile de CO2 au fost reduse la 136 de grame pe km, adica, altfel spus, avem de-a face cu o masina mai economica decat versiunea standard 2.0 CDTi: minus 0,5 litri in cazul mediei de consum si minus 20 g in cazul emisiilor de dioxid de carbon.

    Apoi, modificarile aerodinamice sunt atat de subtile, incat as putea spune ca-s de-a dreptul invizibile. Jur ca, uitandu-ma la „noua” grila frontala pusa langa una standard, in timp ce mi se explicau diferentele (zona de sus inchisa, la fel ca partea de jos a radiatorului), dadeam din cap la modul: „Aha, OK, inteleg… aveti niste Red Bull?”, pentru ca in realitate chiar nu reuseam sa le vad.

    Intr-un final am concluzionat ca modificarile cele mai importante s-au operat la transmisie si undeva sub masina, unde s-au adaugat sectiuni perfect plate pentru a asigura un flux de aer neintrerupt. O idee destul de buna, tinand cont ca dedesubtul este aproape la fel de important ca si caroseria atunci cand masina incepe sa intampine o rezistenta sporita la rulare.

    Garda la sol a fost si ea diminuata, in timp ce anvelopele Michelin aflate in cele patru colturi ale modelului ecoFlex au fost concepute de la zero, special pentru aceasta masina. Se facuse deja ora 10 dimineata si Soarele incepuse sa indeparteze norii de deasupra Frankfurtului cand m-am urcat la volanul unui ecoFlex argintiu hatchback… cu destinatia Heidelberg, oras situat la aproximativ 80-90 km departare. Ruta ne-a purtat atat pe autobahnuri fara limitari de viteze, cat si prin cateva orasele micute in care ne-au intampinat semafoare, trafic si constructii pe marginile drumurilor.

    Am condus fara aer conditionat, mergand pe autostrada constant la aspiratie in spatele camioanelor in treapta a 6-a, la 110 km/h pe cruise control (pentru a nu avea de-a face cu acele mici variatii de viteza care apar atunci cand atingi tot timpul altfel pedala de acceleratie). In trafic am incercat sa ajung cat am putut de repede in treapta 5-a la limita subturarii motorului, lasandu-l si cat am putut de mult in neutru.

    Cand am ajuns in vecinatatea castelului Schloss, indicatorul de consum arata 3,9 litri. Ma simteam excelent. Victorie pentru mine, victorie pentru Opel si nu in ultimul rand victorie pentru cei care vor realiza ca, in acest segment, Insignia ecoFlex nu are momentan nici un rival capabil sa administreze atat de eficient economia de combustibil si performantele. La 160 de cai si 380 Nm, nu esti tocmai cea mai lenta masina de pe sosea…

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *