In urma unei investigatii realizate in Europa, 50 de produse care ar fi trebuit sa ajute la imbunatatirea sanatatii omului sunt de fapt produse banale ca oricare altele. Printre acestea se numara si sucul de afine Ocean Spraysi ceaiul negru de la Lipton. Analizate din punct de vedere stiintific, acestea nu si-au demonstrat calitatile care se pretindea ca le au.  

Producatorul sucului de afine Ocean Spray a sustinut ca aceasta bautura ajuta femeile sa se protejeze de infectiile urinare lucru nedovedit pana acum. Un alt produs care nu a reusit sa treaca testul a fost ceaiul verde de la Lipton care ar trebui sa ii faca pe oameni sa fie mai activi.

De asemenea, cercetatorii au mentionat ca si anumite suplimente alimentare nu se ridica la nivelul sperat. Printre acestea se numara si cele din ulei de peste care ar trebui sa ajute la dezvoltarea intelectuala a copiilor.

Cei de la Protectia Consumatorului au descoperit ca produsele care erau considerate a fi foarte sanatoase si care aduc anumite beneficii  corpului uman sunt o inselatorie.

In general oamenii sunt pacaliti de reclamele pe care marile companii le realizeaza atunci cand promoveaza un produs. Oamenii cheltuiesc multi bani pe alimente care se presupune ca-i fac mai sanatosi, mai inteligenti sau mai puternici fara sa stie ca de fapt totul este o minciuna.

In urma acestui studiu multe companii care produc produse alimentare sau suplimente vor fi nevoiti sa spuna adevarul despre produsul promovat sau sa-l retraga daca acesta este foarte slab.

Reprezentantii Protectiei Consumatorului vor mai cerceta alte 4.000 de produse.

„Am analizat documentele prezentate de companiile producatoare care sustin eficienta produselor lor, dar nici unul nu si-a demonstrat eficienta,”a declarat un purtator de cuvant al Protectiei Consumatorului.

„In urma unor cercetari realizate de-a lungul a multor ani am reusit sa demonstram ca sucul de afine consumat de diferite persoane poate proteja oamenii de infectii urinare,” a spus Jared Konstanty, directorul de management al companiei Ocean Spray din Europa, Africa si zona de est a Orientului Mijlociu. El a mai adaugat ca reprezentantii Protectiei Consumatorului nu contesta acest lucru.

Avand in vedere rezultatele Protectiei Consumatorului companii precum Nestle, Danone si Unilever nu au mai acceptat ca produsele din procesul de verificare. „Aceasta retragere nu trebuie sa-i faca pe cetateni sa se indoiasca de calitatea cercetarilor facute de catre cercetatorii nostrii,”a declarat un purtator de cuvant al companiei Danone.

In acest an reprezentantii companiei Danone se asteapta sa produca 640 de milioane de iaurturi Activia si 480 de milioane de iaurturi Actimel. Aceste produse contin anumiti microbi care se presupune ca ajuta la o mai buna functionare a activitatii intestinale.

Alte companii care au produse asemanatoare cu cele de la Danone nu au reusit sa treaca de verificarea realizata de catre Protectia Consumatorului.

Daca Protectia Consumatorului anunta ca un produs nu este deloc sanatos compania respectiva poate avea mari pierderi. Britanicii cheltuiesc 320 de milioane de lire sterline pe vitamine si suplimente nutritive. O suma si mai mare este cheltuita pe alimentele considerate foarte sanatoase precum cerealele.

Multe din regulile Protectiei Consumatorului trebuie revizuite de catre Parlamentul European, dar producatorii se tem ca oamenii vor inceta sa mai consume produsele lor si astfel vor avea mari pierderi.

Produsele pe baza de ulei de peste precum Eye Q, Mumomega, Cardiozen si Equavision ce apartin companiei Equazen sunt pe cale de a nu mai fi produse pentru ca oamenii nu le mai cumpara ca inainte.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here