Parcarile park&ride impanzesc Bucurestiul. Avantajele: reducerea poluarii si descongestionarea traficului

0
40
Parcarile park&ride impanzesc Bucurestiul. Avantajele: reducerea poluarii si descongestionarea traficului
Parcarile park&ride impanzesc Bucurestiul. Avantajele: reducerea poluarii si descongestionarea traficului

Cifrele oficiale arata ca in Bucuresti exista cate o masina la doi oameni, fara a fi luate in calcul si masinile care vin din afara orasului. Amenajarea parcarilor de tip park&ride sunt solutia pentru un oras mai putin poluat si aglomerat, dupa cum povesteste Ion Dedu, directorul Directiei de Infrastructura din cadrul Primariei Capitalei.

Acesta este motivul pentru care in urmatoarea perioada in Bucuresti vor incepe lucrarile la doua astfel de parcari. Una dintre ele va fi construita la capatul soselei Pantelimon, iar a doua pe Bulevardul Aerogarii. Printre avantajele construirii unor parcari de tip park&ride, pe langa descongestionarea traficului si reducerea poluarii, se numara si reducerea parcarilor ilegale.

„Masinile care vin in oras, in afara faptului ca polueaza si aglomereaza circulatia, conduc si la inmultirea parcarilor ilegale“, sustine Dedu. Totodata, directorul Directiei de Infrastructura a declarat ca se gandeste la o abordare regionala prin care problemele de trafic sa fie rezolvate in mod eficient. „In fiecare zi, intra si ies din Bucuresti sute de mii de masini din cauza faptului ca sistemul de transport public regional este neatractiv“, sustine directorul din Primarie.

Acesta precizeaza ca abordarea regionala, poate chiar nationala, este solutia cea mai buna care poate fi posibila cu ajutorul unor asocieri intre autoritatile locale, in care „Primaria Municipiului Bucuresti sa fie un varf de lance in schema“.

Singura parcare din Bucuresti de tip park&ride nu este functionala

Singura parcare de tip park&ride care a fost construita in Capitala functiona in zona Pacii, dar reprezentantii Primariei Sectorului 6 spun ca in acest moment nicio astfel de parcare nu se afla in administrarea autoritatii publice locale.

Desi a fost inagurata in urma cu patru ani, parcarea de la Pacii a fost inchisa, dupa cum declara reprezentantii Primariei Sectorului 6 intr-un raspuns solicitat de reporterii „Adevarul“. „Parcarea de la Pacii a fost deschisa in anul 2010, insa actualmente nu mai este functionala deoarece contractul dintre autoritatea locala si persoana privata care detine terenul s-a incheiat“.

Park&ride in Pantelimon

In urmatoarea perioada, vor incepe lucrarile la parcarea de tip park&ride de la capatul soselei Pantelimon, care va avea 400 de locuri. „Constructorul are tot ce ii trebuie. Etapa premergatoare tine de mutarea unei fantanii arteziene care se afla pe acel amplasament“, a declarat Ion Dedu, directorul Directiei de Infrastructura din cadrul Primariei Capitalei.

 

Simularea nod intermodal in fata magazinului Cora din Pantelimon FOTO HotNews

Construirea parcarii subterane de tip park&ride a fost cuplata cu lucrarile de reabilitare de pe soseaua Iancului si soseaua Pantelimon, costurile lucrarilor ridicandu-se la suma de 294 de milioane de lei.   „Lucrarile cuprind modernizarea soselei Iancului, de la Pierre de Coubertin pana la Mihai Bravu, incluzand spatiile verzi, linia de tramvai, strada, mobilierul urban si unele utilitati“, spune Dedu.

De asemenea, acesta precizeaza ca la Cora Pantelimon va fi amenajat un terminal modal cu pasaje subterane.

200 de locuri de parcare pe Bulevardul Aerogarii

Primaria Capitalei va demara lucrarile de constructie pentru o alta parcare de tip park&ride pe Bulevardul Aerogarii, in apropierea Aeroportului Baneasa. Potrivit lui Ion Dedu, parcarea va avea o capacitate de 200 de locuri si va fi construita pe doua, respectiv patru nivele.

„Va avea intre doua si patru etaje, este o parcare mai speciala, intr-o parte are doua etaje, in cealalta patru“, precizeaza Dedu, adaugand ca construirea parcarii face parte din lucrarile de modernizare de pe Bulevardul Aerogarii. „Parcarea vine la pachet cu modernizarea Bulevardului Arogarii, iar pretul intregii  se ridica la circa 40 de milioane de lei fara TVA“, a declarat, pentru Adevarul, Dedu.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here