Patru proiecte romanesti in competitia europeana de reducere a emsiilor de CO2 – „Lumea pe care o vrei”

0
41

Patru proiecte romanesti in competitia europeana de reducere a emsiilor de CO2 - "Lumea pe care o vrei"
Patru proiecte romanesti in competitia europeana de reducere a emsiilor de CO2 – „Lumea pe care o vrei”

Concursul „Lumea pe care o vrei”: A inceput  procesul de votare pentru cel mai bun proiect european de reducere a emisiilor de dioxid de carbon

Bruxelles / Bucuresti, 2 iulie 2013 – Prima etapa in cautarea celei mai bune solutii europene de reducere a emisiilor de gaze cu efect de sera a ajuns la final.

Concursul „Lumea pe care o vrei” a invitat cele mai creative minti din intreaga Uniune Europeana sa isi testeze inovatiile in materie de reducere a emisiilor de dioxid de carbon. Vor fi recompensate cele mai practice, rentabile si eficiente solutii climatice care vor putea fi aplicate si in alte tari europene. Acum este momentul pentru a vota proiectul castigator.

Romania este prezenta in competitie cu 4 proiecte privind utilizarea biomasei pentru incalzirea locuintelor, constructiile sustenabile, agricultura ecologica, reciclarea si transportul ecologic.

Pentru sectorul energetic, solutia de reducere a emisiilor de CO2 este propusa prin intermediul proiectului “Utilizarea sustenabila a biomasei in scopuri energetice”, implementat de Fundatia TERRA Mileniul III in comuna Vlad Tepes din judetul Calarasi. Proiectul se adreseaza comunitatilor rurale care pot folosi deseurile agricole pentru producerea de brichete, cu care isi pot incalzi locuintele, dezvoltand totodata un model de afacere locala. Proiectul poate fi votat aici.

Comisarul UE pentru politici climatice, Connie Hedegaard, a declarat: „A fost extrem de incurajator sa vedem ca exista atatea proiecte inovatoare – de la solutii de transport cu emisii reduse de CO2 si instrumente digitale pentru a facilita o viata sustenabila pana la companii, scoli si locuinte care isi produc propria energie din surse regenerabile. Acum ca procesul de votare este pe cale sa inceapa, care considerati DUMNEAVOASTRĂ ca sunt cele mai bune solutii pentru a crea lumea pe care o vrem? Astept cu nerabdare sa premiez cele mai bune proiecte in cadrul ceremoniei de decernare a premiilor de la Copenhaga, de anul acesta.

Incepand din 19 iunie, publicul are ocazia sa decida care zece proiecte europene se vor califica pentru urmatoarea etapa, prin intermediul votului online. Acestea vor fi apoi evaluate de un juriu prezidat de comisarul Connie Hedegaard, care va selecta cele trei proiecte finaliste ce vor fi laureate in cadrul ceremoniei de decernare a premiilor Sustainia de la Copenhaga din toamna aceasta.

Unul dintre proiectele finaliste va fi recompensat cu marele premiu: pachetul european de media. Castigatorul va avea ocazia de a produce un material video profesionist pe baza proiectului prezentat si va primi un sprijin media substantial pentru a-si promova proiectul castigator in intreaga Europa.

Dat fiind ca aceasta campanie acorda o atentie speciala unor tari precum Bulgaria, Italia, Lituania, Polonia si Portugalia, in toate aceste cinci tari va fi selectat cate un castigator national. Proiectele castigatoare vor fi incluse intr-o campanie nationala de afise ce va avea loc in fiecare dintre capitale in toamna anului 2013.

Ce urmeaza?

  • Votul publicului pe site-ul www.world-you-like.europa.eu intre 19 iunie si 19 august;
  • Anuntarea castigatorilor nationali din Bulgaria, Italia, Lituania, Polonia si Portugalia pana la mijlocului lunii septembrie;
  • Anuntarea celor trei proiecte finaliste si a castigatorului final in cadrul ceremoniei de decernare a premiilor Sustainia – „Lumea pe care o vrei” de la Copenhaga din 7 noiembrie 2013.

 

Context:

Concursul face parte din campania paneuropeana a Comisiei Europene de sensibilizare publica „Lumea pe care o vrei. Cu clima care iti place”, menita sa promoveze solutii practice, inovatoare si rentabile pentru combaterea schimbarilor climatice.

De la lansarea acesteia in octombrie 2012, campania a atras peste 30 000 de adepti in retelele de socializare si peste 160 de organizatii partenere in intreaga Uniune Europeana, beneficiind de sprijinul mai multor nume de marca de pe scena internationala, printre care Secretarul General al ONU Ban Ki-moon si actorii premiati Colin Firth si Sergio Peris-Mencheta.

Partenerul campaniei, Sustainia, reprezinta o initiativa internationala de promovare a sustenabilitatii – avandu-l ca presedinte onorific pe Arnold Schwarzenegger – care isi propune sa identifice si sa mareasca numarul solutiilor imediat realizabile.

Alaturati-va dezbaterii si aflati mai multe:

www.world-you-like.europa.eu/ro/

www.facebook.com/EUClimateAction

Twitter: #worldulike

Mai multe informatii despre premiile Sustainia: www.sustainia.me

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here