PDL va cere in Parlament modificarea OUG privind timbrul de mediu, taxa abuziva si discriminatorie

Ce se ascunde în spatele normelor de poluare
PDL va cere in Parlament modificarea OUG privind timbrul de mediu, taxa abuziva si discriminatorie
PDL va cere in Parlament modificarea OUG privind timbrul de mediu, taxa abuziva si discriminatorie

PDL va uza de toate mijloacele parlamentare pentru a modifica ordonanta de urgenta privind timbrul de mediu, apreciind ca aceasta taxare drept abuziva, discriminatorie si periculoasa pentru traficul auto, a declarat vicepresedintele democrat-liberal Sulfina Barbu vineri, intr-o conferinta de presa.

„Astazi a intrat in vigoare noul timbru de mediu impus de Guvernul Ponta. PDL considera ca taxarea impusa de Guvernul Ponta este abuziva, discriminatorie si extrem de periculoasa pentru siguranta traficului din Romania. USL readuce parcul auto din Romania la stadiul de cimitir. Aceasta taxa denota disperarea Guvernului USL de a face rost de bani la buget pe spatele unei clase de mijloc care vrea sa traiasca mai bine prin propriile forte”, a afirmat vicepresedintele PDL.

Potrivit Sulfinei Barbu, timbrul de mediu afecteaza „circa 49% din parcul de masini din Romania”, adica in special pe proprietarii masinilor Euro 3 si Euro 4.

Ea a adaugat ca argumentele folosite de Guvern pentru aceasta taxa nu se sustin.
„Guvernul USL invoca principiul ‘poluatorul plateste’ pentru a justifica aceasta taxa. Este o minciuna menita sa sune bine. Iata de ce: cele mai poluante masini – non euro, Euro 1 si Euro 2 – sunt taxate cel mai putin. De exemplu, masinile non-euro platesc pentru doar 10% din emisiile de dioxid de carbon, Euro 1 – doar 20% iar Euro 2 – 40%. Deci, masinile cele mai poluante beneficiaza si de cele mai mari reduceri la plata timbrului de mediu”, a explicat Barbu.

In opinia sa, nu este unul real nici argumentul invocat de guvernanti potrivit caruia noul timbru de mediu va fi cu adevarat o taxa de mediu, pentru ca se calculeaza in principal in functie de emisia de dioxid de carbon.

„Proprietarii masinilor Euro 3 si Euro 4 pe motorina dotate cu filtru de particule sunt profund discriminati. (…) Taxa platita de posesorii de masini Euro 3 si 4 pe benzina a crescut cu circa 10-15%. Pentru cei care au motoare Euro 3 si 4, desi dotate cu filtre de particule, deci mult mai putin poluatoare, taxa a ajuns aproape sa se tripleze. Acest lucru afecteaza 1,5 milioane de proprietari de masini pe motorina”, a sustinut Sulfina Barbu.

Totodata, liderul democrat-liberal a combatut si aspectul invocat de Guvern privind stimularea innoirii parcului auto national.
„Din contra, noua taxa anuleaza toate eforturile facute din 2005 pana acum prin ‘Programul rabla’, care a scos de pe soselele Romaniei sute de mii de masini vechi. (…) Taxa impusa de Guvernul USL ii forteaza pe proprietari sa lungeasca durata de utilizare a masinilor vechi. (…) Romanii vor fi tentati sa cumpere masini vechi in detrimentul masinilor mai putin poluante atata timp cat taxa pentru o masina non-euro este incomparabil mai mica decat la o masina Euro 4, de exemplu. Rezultatul? USL nu pune in pericol doar calitatea mediului, ci si siguranta pe soselele din Romania”, a apreciat Sulfina Barbu.

Ea considera ca romanii care vor contesta in instanta acest timbru de mediu vor avea cu siguranta castig de cauza, dar ca acest lucru inseamna noi procese pierdute si mai multi bani cheltuiti din bugetul de stat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *