Peste 1.500 de semnaturi s-au adunat deja pentru salvarea Padurii Codrisor. Vor ajunge la Guvern

0
36
Peste 1.500 de semnaturi s-au adunat deja pentru salvarea Padurii Codrisor. Vor ajunge la Guvern
Peste 1.500 de semnaturi s-au adunat deja pentru salvarea Padurii Codrisor. Vor ajunge la Guvern

Membrii Asociatiei Bistrita Civica, mobilizati in jurul proiectului “Salvati Padurea Codrisor!” au reusit sa adune peste 1.500 de semnaturi pe care le vor atasa memoriilor transmise Guvernului Romaniei si ministerelor aflate in subordinea sa in dorinta de a bloca traseul viitoarei variante ocolitoare pe care Primaria BIstrita vrea sa o faca defrisand o parte din padure.

Adunati in jurul lui Adrian Florin Chereji, initiatorul Asociatiei Bistrita Civica, zeci de localnici au participat si sambata la o noua drumetie menita sa salveze Padurea Codrisor.

“Am adunat cel putin 1500 de semnaturi pentru petitie si, saptamana viitoare, vom trimite documentul primului ministru si tuturor ministerelor, cred ca zece la numar. Eu sper sa aiba succes aceasta petitie. In adresa de inaintare la fiecare minister vom face referiri specifice. De exemplu: de ce o adresam lui Raed Arafat? Pentru ca soseaua ar urma sa treaca prin fata Serviciului Judetean de Ambulanta. Dansul, ca secretar de stat, raspunde de serviciile de urgenta. Ministrului Sanatatii ii vom semnala faptul ca trece prin preajma Spitalului TBC si afecteaza sanatatea unor oameni, in adresa trimisa Ministerului Fondurilor Europene vom mentiona ca sunt bani foarte multi pe un proiect aberant si avem suficiente motive” , a spus Adrian Florin Chereji.

El i-a informat totodata pe participanti ca Asociatia Bistrita Civica a facut o actiune in instanta prin care cere suspedarea Hotararii Consiliului Local de convocare a referendumului din 29 septembrie aratand ca se incalca niste prevederi legale.

“Nu poti consulta populatia pe o chestiune ilegala. Eu am mai dat acest exemplu, dar il repet. Intr-o localitate in care multi sunt plecati in Irlanda si vin acasa cu masini care au volan pe dreapta, daca ei se duc la primar si cer sa faca un referendum de schimbare a Codului Rutier ca sa circule altfel decat prevad legile acestui stat, se poate face? Este mult teren in oras. Am aflat ca se pot face multi bani din cannabis. Atunci haideti sa cultivam toate terenurile Primariei cu canepa. Sunteti de acord sa facem lucrul acesta? Ar putea accepta cineva un astfel de referendum?”, a intrebat retoric, Chereji, care a spus ca legea prevede ca variantele ocolitoare se construiesc in afara intravilanului, ceea ce nu este cazul acestei sosele. “Aici nu e un metru. Daca ar fi un metru, ai zice, bine, inchid ochii. Sunt cinci kilometri din 14, deci un traseu foarte lung prin intravilanul orasului. Ca ni se dau exemple de reabilitari a unor variante existente …. Acelea sunt reabilitari, nu constructii noi. Nu se compara lucrurile. Din fonduri europene nu se va putea finanta un proiect facut cu un temei ilegal”, a adaugat Chereji.

El a spus ca mai exista un argument pentru care a fost atacata HCL care da unda verde referendumului si anume acela ca nu pot fi angajate cheltuieli daca nu exista alocatii prevazute in buget. “In bugetul pe 2013 al municipiului Bistrita,. in momentul de fata nu exista bani pentru organizare de referendum. Primarul a convocat sedinta de Consiliu luni ca sa faca rectificare bugetara, dar, daca au fost angajate contracte sau comenzi anterior acestei HCL, acelea sunt ilegale. Eu sper ca aici sa se autosesizeze Curtea de Conturi si sa faca un control. Eu imi aduc aminte ca era un titlu de glorie in comunism care spunea cam asa: legea e ca o bariera. Cateii se baga pe sub ea, dulaii sar peste ea si boii se bat de bariera. Si atunci cautau tot felul de pretexte sa incalce legea ca sa nu fie boi, ori acum am acceptat sa intram in UE si trebuie sa fim boi, sa respectam legea. Daca nu e buna, o schimbam. Facem demersuri si o schimbam, dar nu o incalcam”, a mai spus Adrian Florin Chereji.

El a spus ca locuitorilor din Viisoara si Unirea li se transmite mesajul ca vor scapa de trafic, dar oamenii care cred acest lucru se insala fiindca masinile care au treaba in zona industriala tot pe acolo vor merge, cele care se indreapta spre Nasaud, de asemenea.

Membrii Asociatiei Bistrita Civica au ramas intelesi sa continue sa adune semnaturi si sa informeze bistritenii care sunt pericolele in cazul in care soseaua s-ar construi prin partea de sud continuand, in acelasi timp, sa actioneze pe toate caile pentru a determina autoritatile sa construiasca o varianta cu adevarat ocolitoare a orasului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here