Peste 1000 de participanti s-au trezit in alergare la Crosul Padurii

Peste 1000 de participanti s-au trezit in alergare la Crosul Padurii
Peste 1000 de participanti s-au trezit in alergare la Crosul Padurii

Duminica, 30 martie 2014, in Parcul Tineretului, a avut loc cea de-a VI-a editie a Crosului Padurii powered by Dolce Sport, evenimentul sportiv de strangere de fonduri pentru campania Padurea Copiilor a Asociatiei ViitorPlus. Partenerii principali ai evenimentului au fost Romtelecom si Cosmote. Sub sloganul „Trezeste-te in alergare” editia cu numarul 6 a Crosului Padurii a incurajat participarea alergatorilor in pijamale si si-a propus sa raspunda la intrebarea: cand se alearga mai bine, dimineata sau seara?

Prin inscrierea la Crosul Padurii powered by Dolce Sport, peste 1000 de persoane au sustinut campania Padurea Copiilor, desfasurata de ViitorPlus, prin care se doreste plantarea cate unui puiet pentru fiecare nou-nascut din Romania. In urma evenimentului s-au strans fonduri pentru plantarea si ingrijirea a 14.000 de puieti, ce vor fi plantati in viitoarele campanii de impadurire realizate de ViitorPlus.

Aproximativ 600 de alergatori amatori si profesionisti si 400 de copii au participat la cele 3 curse consacrate: Mini-maratonul de 10 km, Cursa de 3 km si Cursele Copiilor (500m sau 1km). Clasamentul general la Mini-maratonul de 10 km a fost: locul 1, castigat de Petru Gabriel Ursu, locul 2 de Daniel Florea si locul 3 de Ionut Marian Purcea. Rezultatele complete ale curselor pot fi consultate pe site-ul Crosul Padurii.

Cei care au animat editia Crosului din acest an au fost Oana Badea, care a si castigat locul 2 la cursa de 10km pentru categoria sa de varsta, Andrei Gligor proaspat reintors de la Maratonul din Sahara si triplul Ironman Andrei Rosu. In lunile premergatoare evenimentului, cei trei atleti au avut rolul de capitani si sarcina de a pregati fizic si psihologic, atat participantii incepatori, dar si pe cei ce si-au dorit imbunatatirea performantelor sau antrenamente pentru curse viitoare mai lungi. Cei trei au fost ambasadorii Crosului Padurii, alaturi de mascota Veverix si vedetele Dolce Sport, atat in campaniile online, radio si TV, cat si la orele speciale de educatie fizica desfasurate in 3 scoli generale din Bucuresti, in scopul de a promova sportul si viata sanatoasa in randul celor mici si al tinerilor. Fostul international Iulian Miu, Andrei Nourescu, Florin Caruceru, Pompiliu Constantin, Matilda Popa, Anda Maxim si Dana Voiculescu au fost vedetele Dolce Sport care au sustinut intregul proiect si chiar au alergat cot la cot intregul traseu alaturi de participanti.

Exemplul dat de organizatori si capitani in campania de promovare a Crosului a antrenat si alergatorii. O parte dintre concurenti au descoperit un nou echipament confortabil de alergare si au dat curs invitatiei de a veni imbracati in pijama. Intreaga campanie de promovare poate fi urmarita aici, iar pozele si materialele video aparute in urma evenimentului pot fi vizualizate aici.

Intrebarea care a inspirat si slogan-ul, „Trezeste-te in alergare!”, a primit in sfarsit un raspuns. Timpii medii de la Mini-maratonul din 2014 au fost comparati cu cei de la editia de seara din 2013, iar organizatorii au ajuns la concluzia ca cel mai bine se alearga atunci cand ii prieste fiecaruia dintre noi, dar timpii mai buni se scot seara! Daca la editia din 2013 cel mai bun timp la cursa de 10 km a fost de 34’43’’, iar media de timp pe cursa de 55’24’’, anul acesta cifrele au aratat  35’37’’ si 56’16’’.

 

Doi ursi fac senzatie pentru Padurea Copiilor

Dupa ce in anul 2013, Adrian Be(a)r a alergat 2 munti pentru Padurea Copiilor, la editia a VI-a a Crosului Padurii un alt „urs”, Petru Gabriel Ursu, a scris istorie in sprijinul impaduririlor, terminand pe locul I la categoria de varsta 18-34 ani atat la cursa de 10 km, cat si la cea de 3km!

Editia 2014 a Crosului Padurii powered by Dolce Sport a insemnat si 14 alergatori care si-au asumat si rolul de fundraiser pentru cauza Padurea Copiilor. Pana in prezent, cei 14 au strans donatii de peste 5.800 de lei, iar campania de fundraising dedicata evenimentului si impaduririlor prin campania Padurii Copiilor continua pe platforma de donatii online Galantom.

Lansata in 2011, Padurea Copiilor a fost sustinuta la 12 evenimente de alergare caritabile in care peste 5.500 de alergatori au luat startul pe distante diferite, de la cros de 3 km, pana la distante de ultramaraton (peste 150km). Datorita alergatorilor la evenimente sportive si donatorilor, a fost posibila impadurirea pe o suprafata echivalenta cu 12 terenuri de fotbal. Padurea Copiilor este o campanie de strangere de fonduri a programului de impadurire “Adopta un copac!”. In cadrul acestui program, asociatia ViitorPlus a plantat si ingrijit 36 de hectare de padure (aproape 225.000 de puieti), dintre care 8 hectare au ajuns la stadiul de masiv (nu mai necesita interventie umana). Pentru a marca aceasta reusita, pe data de 7 iunie 2014, va avea loc un eveniment de lansare a padurii infiintate de ViitorPlus in localitatea Dragos-Voda din judetul Calarasi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *