Pilotii si personalul de la bordul avioanelor sunt de doua ori mai expusi riscului de a dezvolta cancer de piele

Pilo?ii ?i personalul de la bordul avioanelor sunt de dou? ori mai expu?i riscului de a dezvolta cancer de piele decât restul popula?iei, potrivit analizei rezultatelor a 19 studii efectuate pe mai bine de 266.000 de persoane, transmite AFP. Acest fenomen este pus pe seama expunerii mai mari la razele ultraviolete ale soarelui, care trec prin hublourile sau prin geamul de la cabina avionului care zboar? la mare altitudine. La 9.000 de metri, altitudinea la care zboar? majoritatea avioanelor comerciale, intensitatea razelor ultraviolete — a c?ror ac?iune cancerigen? este cunoscut? — este de dou? ori mai mare decât la sol, relev? cercet?torii. Aceste niveluri pot fi ?i mai ridicate atunci când avioanele se deplaseaz? deasupra stratului de nori care pot, asemeni unei oglinzi, reflecta pân? la 85% din razele ultraviolete. Publicate în Journal of the American Medical Association (JAMA), Dermatology, studiul 'are implica?ii importante pentru medicina muncii ?i pentru protec?ia acestei categorii profesionale', a afirmat principalul autor al cercet?rii, Martina Sanlorenzo, de la Universitatea California din San Francisco.
Pilotii si personalul de la bordul avioanelor sunt de doua ori mai expusi riscului de a dezvolta cancer de piele
Pilotii si personalul de la bordul avioanelor sunt de doua ori mai expusi riscului de a dezvolta cancer de piele

Pilotii si personalul de la bordul avioanelor sunt de doua ori mai expusi riscului de a dezvolta cancer de piele decat restul populatiei, potrivit analizei rezultatelor a 19 studii efectuate pe mai bine de 266.000 de persoane, transmite AFP.

Acest fenomen este pus pe seama expunerii mai mari la razele ultraviolete ale soarelui, care trec prin hublourile sau prin geamul de la cabina avionului care zboara la mare altitudine. La 9.000 de metri, altitudinea la care zboara majoritatea avioanelor comerciale, intensitatea razelor ultraviolete — a caror actiune cancerigena este cunoscuta — este de doua ori mai mare decat la sol, releva cercetatorii.

Aceste niveluri pot fi si mai ridicate atunci cand avioanele se deplaseaza deasupra stratului de nori care pot, asemeni unei oglinzi, reflecta pana la 85% din razele ultraviolete.

Publicate in Journal of the American Medical Association (JAMA), Dermatology, studiul ‘are implicatii importante pentru medicina muncii si pentru protectia acestei categorii profesionale’, a afirmat principalul autor al cercetarii, Martina Sanlorenzo, de la Universitatea California din San Francisco.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *