Planuri pentru reciclarea bateriilor electrice

Planuri pentru reciclarea bateriilor electrice
Planuri pentru reciclarea bateriilor electrice

”Ce se intampla cu bateriile masinilor electrice dupa ce se uzeaza?”. Este o intrebare care ii framanta pe multi ecologisti sau detractori ai masinilor electrice. Ei bine, iata raspunsul producatorilor.

Cand vorbim despre bateriile masinilor electrice, majoritatea oamenilor se gandesc automat la banalele baterii de sub capotele masinilor normale, care, dupa ce se uzeaza, sunt aruncate la gunoi de catre cei iresponsabili, asa incat lichidul din ele se scurge in pamant, contribuind la poluarea chimica a solului.

Insa realitatea sta cu totul altfel. In primul rand, pachetele de baterii litiu-ion care echipeaza actualele masini electrice sunt concepute sa fie rezistente la socuri si la uzura. In al doiea rand, multi producatori auto au inprogram si reciclarea bateriilor dupa casarea masinilor electrice.

In al treilea rand, bateriile masinilor electrice au o durata de viata mult mai mare decat se credea. Specialistii de la General Motors si Nissan estimeaza ca bateriile modelelor Chevrolet Volt, respectiv Nissan Leaf mai au o durata de viata de circa 70% dupa 10 ani de utilizare intensa! Prin urmare, inginerii cauta modalitati cat mai eficiente pentru utilizarea lor in alte aplicatii ulterior casarii masinilor.

Specialistii GM impreuna cu firma ABB Group au pus la punct un sistem-prototip care utilizeaza bateriile uzate ale lui Chevrolet Volt. Este vorba de un sistem care sa preia rolul de generator de curent electric in caz de urgenta – la o cadere de curent, de exemplu, un astfel de sistem compus din 33 de baterii de Chevrolet Volt impreuna cu un inverter conceput de ABB Group poate asigura necesarul de curent electric pentru 50 de gospodarii timp de 4 ore. In plus, bateriile pot fi din nou reincarcate utilizand tehnologii verzi, cum ar fi panouri solare sau mini-centrale eoliene.

Conform inginerilor GM si Nissan, bateriile masinilor electrice au fost concepute din start pentru a fi foarte rezistente in timp, asa incat, ulterior utilizarii acestora in masinile electrice, ele pot fi foarte usor integrate in sisteme stationare, care pot fi utilizate in alimentarea cu energie electrica a locuintelor.

Cei de la Tesla sustin ca au reusit sa creeze, impreuna cu partenerul european Umicore, un sistem de reciclare apropiat de 100% a materialelor unei baterii electrice, prin aceasta reducand drastic emisiile de CO2 necesare construirii noilor baterii. In plus, exista deja cateva companii care dezvolta tehnologii de preluare si reciclare a bateriilor producatorilor auto care nu au investit in acest sens.

Prin urmare, viitorul masinilor electrice suna din ce in ce mai optimist din punct de vedere al poluarii apropiate de zero, cel putin in privinta „vietii post-auto” a bateriilor electrice. Din fericire, tehnologia masinilor electrice avanseaza mult mai rapid decat a facut-o pana acum tehnologia masinilor conventionale, depdendente de petrol.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *