Premieră: Plata cu PET-ul la Carrefour Băneasa

PROIECT PILOT: Doar intre 9 și 14 iulie, clienții Carrefour Băneasa pot achiziționa fructe și legume cu PET-uri. Fiecare PET valorează un fruct sau o legumă!Plata cu PET-ul este un program pilot, de tip experiment, prin care Carrefour transformă PET-ul în monedă și încurajează un comportament responsabil.

Carrefour România a lansat in 9 iulie, “Punem preț pe plastic”, un program de economie circulară adresat reducerii cantității de ambalaje din plastic și introducerii plasticului într-un circuit responsabil, prin reducere, refolosire și reciclare.

“Anul trecut, românii au reciclat aproape 200 de tone de plastic prin intermediul stațiilor SIGUREC din zonele Carrefour și au ales să folosească 20 milioane de pungi biodegradabile. Avem motive să credem că suntem pregătiți, companii, autorități și clienți să luăm plasticul în serios. Introducerea plasticului într-un traseu circular, prin reciclare, refolosire  și reducere, este o mare oportunitate pentru România, atât din punct de vedere economic, cât și pentru creșterea calității vieții românilor.”, a declarat Jean Richard de Latour, CEO Carrefour România.

Programul “Punem preț pe plastic” propune acțiuni concrete și modele pentru a reduce, refolosi și recicla plasticul și alte deșeuri, orientate atât către business, cât și către clienți și parteneri.

În 2019, Carrefour introduce în premieră în România două campanii prin care oferă clienților modalități plăcute și ușoare de a folosi plasticul într-un mod responsabil:

  • Plata cu PET-ul: Un program pilot, de tip experiment, prin care Carrefour transformă PET-ul în monedă și încurajează un comportament responsabil. Astfel, între 9 și 14 iulie, clienții Carrefour Băneasa pot achiziționa fructe și legume cu PET-uri. Fiecare PET valorează un fruct sau o legumă!
  • Vino cu caserola ta de acasă! – un program prin care clienții hipermarketurilor și supermarketurilor Carrefour pot achiziționa produse din zona de Gastronomie în propriile caserole. Compania încurajează astfel refolosirea produselor de plastic, pentru diminuarea consumului. Anul trecut, clienții Carrefour au folosit peste 5 milioane de caserole de plastic pentru zona de Gastronomie, caserole care devin de cele mai multe ori de unică folosință.

În ultimii 2 ani, acțiunile Carrefour România în direcția introducerii plasticului într-un traseu circular (reducere, refolosire, reciclare) au fost următoarele:

  • 125 de stații inteligente SIGUREC – în total, în cei 6 ani de la introducere (în 2013), au fost colectate peste 9.000.000 de kilograme de deșeuri (PET, sticlă, aluminiu, carton, DEE)
  • Prezența unei game extinse de produse biodegradabile, în toate hipermarketurile și supermarketurile – de la tacâmuri, la pungi și saci menajeri, Carrefour oferă clienților alternative pentru consumul de plastic
  • Acțiuni de educație pentru clienții Carrefour și nu numai – În fiecare an, în toate orașele în care Carrefour este prezent cu stațiile SIGUREC, retailerul a derulat campanii de conștientizare și încurajare a colectării selective dedicate consumatorilor, alături de autoritățile și partenerii locali, a lansat concursuri pe tema reciclării între magazine și a organizat vizite la stațiile de reciclare din țară.
  • Colectare selectivă în birourile Carrefour România
  • Carrefour a fost primul retailer care a introdus, în iunie 2018, punga biodegradabilă de cumpărături. Până acum, au fost folosite peste 23 de milioane de pungi biodegradabile.
  • Carrefour a fost primul retailer care a introdus sistemul de acceptare a produselor cu ambalaj reutilizabil cu reținere de garanție, în toate magazinele cu suprafață de peste 400mp.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *