Pretul: principalul impediment pentru masinile electrice! (atentie la exprimare – tb citit)

      one.jpg       O masina electrica numita Mindset, construita de un fost sef de design de la Volkswagen AG, nu va ramane probabil la indemana cumparatorilor cu o eticheta de pret de 75.000 de franci (67.000 dolari).
La acest pret, masina cu cei 95 de cai putere este cu 46% mai scumpa decat Boxster Roadster-ul Porsche SE, dar, spre deosebire de Boxster, automobilul electric Mindset nu are aproape nicio emisie de dioxid de carbon si o viteza de top de 140 km (87 mile) pe ora. Pretul ramane principalul impediment pentru masinile electrice, astfel incat companiile de la General Motors pana la start-up-urile Tesla Inc. sa incerce sa lupte serios cu greutatea bateriilor pentru alimentarea vehiculelor. Consumatorii inca simt usturimea galonului de 4$ pe benzina in SUA si dublu fata de atat in Europa si nu vor avea acces la un acumulator pentru energie alternativa curand.
„Masinile electrice sunt inca mult prea scumpe „, a declarat Juergen Pieper, un analist din industria auto Bankhaus Metzler din Frankfurt. „Din cauza ca acestea vor ramane in mare parte produse de nisa, vor mai trece intre cinci si zece ani inainte ca acest lucru sa se schimbe.” Pretul masinii Mindset se compara cu Porsche Boxster la 45.800 $ in timp ce Samrt Daimler AG alimentat cu benzina costa 12.000 $ si emite 103 de grame de CO2 pe kilometru.
Prototipul are o fata rotunjita cu farurile ochi de gandac si un acoperis care se intinde spre un spate abrupt cu un mic spatiu acoperit cu sticla pentru depozitarea bagajelor. Forma sugereaza o trasura cu motor.
Mindset-ul va avea succes daca compania strange fonduri pentru a mari productia. Lorenzo Schmid, presedinte al Spirt Avert AG, proprietarul Mindset, afirma ca are nevoie sa stranga 130 milioane euro inainte de a incepe planul de fabricatie pentru decembrie. El spera ca prima runda de finantare va fi cu totul acoperita pana la sfarsitul lunii februarie, dar recunoaste ca in plina criza economica Mindset este o investitie cu risc ridicat.
Ca General Motors si Bayerische Motoren Werke AG in graba de a satisface reglementarile europene privind emisiile de CO2, mai micii producatori ca St Niklausen, mindsetul elevetian si Fine Mobil GmbH german, care construieste Twike, au venit cu un design usor care incearca sa se adreseze etichetelor ridicate de pret si unei game limitate de baterii. Volt de la General Motors, o masina electrica asteptata sa se vanda anul viitor, are o baterie de 181 kilograme care permite de a calatori in jur de 40 mile inainte de reincarcare.
„Nu are niciun sens, pur si simplu, sa pui o baterie conventionala intr-o masina, pentru ca acestea ar cantari prea mult”, a spus Ulrich Kasparick, un adjunct al Ministerului Federal al Transporturilor germane. „Toata chestia trebuie sa fie re-conceputa.”
Transporturile rutiere reprezinta aproape o cincime din totalul emisiilor de dioxid de carbon la nivel global si sunt invinuite pentru contributia la cresterea temperaturii, iar constructorii de masini cauta modalitati de adaptare la noile conditii.
Schmid sustine ca Mindset are un avantaj fata de alte masini electrice, pentru ca este proiectat pentru utilizarea de zi cu zi, spre deosebire de masina sport Tesla si nu este transformata dintr-o masina conventionala ca prototipul electric Mini BMW. BMW a transformat Mini BMV-ul sau intr-o putere electrica si se asteapta ca masinile electrice sa adune intre 5% si 10% din vanzari de masini noi din Germania in 2020. Chrysler LLC a planificat patru vehicule alimentate cu baterii pana in 2013.
„Condusul 100% electric inca asteapta tehnologia bateriilor sa evolueze.” a declarat Christoph Stuermer, un consultant pentru industria auto la IHS Global Insight din Frankfurt. „Benzina si dieselul vor avea cel mai probabil o parte semnificativa din penetrarea pietei in urmatoarele decenii.”
Sursa: Bloomberg

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *