Prima pe „rabla” nu-i mai atrage pe romani

In lipsa cererii, dealerii auto au renuntat la o parte din masinile alocate.
programul rabla
Prima de casare de 3.000 de lei oferita prin programul „Rabla” nu-i mai atrage pe cei care vor sa-si ia masini. In timp ce datele arata ca, in luna iulie, s-a inregistrat un numar-record de masini secondhand aduse din afara tarii, producatorii incearca sa-si faca plinul la vanzari prin ofertele puse la dispozitia celor ce aleg sa dea o masina veche in schimbul uneia noi. Autoturismele cu un pret in jur de 10.000 de euro nu s-au prafuit in showroomuri, insa pentru autoturismele de peste 15.000 de euro prima de casare nu reprezinta un mare avantaj.

„Unii dintre dealerii auto au anuntat ca renunta la o parte din masinile alocate, iar acestea au fost redistribuite catre alti dealeri. Este vorba de dealeri ai marcilor Citroen, Hyundai, Ford sau Opel”, ne-a declarat Mihai Toti, presedintele Administratiei Fondului pentru Mediu.

In iunie, prima luna de program pe anul acesta, au fost vandute 8.444 de masini, a mai spus acesta.

Loganul, in top

Singurul producator auto care a reusit sa-si epuizeze numarul de masini alocate pentru tot anul prin programul de innoire a parcului auto este Dacia. „Pana pe 10 iulie am dat toate cele 3.199 de masini Logan alocate prin program, iar la sfarsitul lunii am primit suplimentar alte 3.787 de autoturisme. Acestea au fost redistribuite dintre cele la care au renuntat unii dealeri”, a afirmat Constantin Stroe, vicepresedintele Dacia. Acesta sustine ca, per total, pe piata auto, programul „Rabla” a avut o cota de succes mult mai mica decat anul trecut. „Pana acum a mers mai prost. Prima de casare de 3.000 de lei pe care doritorii o primesc in schimbul masinii casate nu mai este un stimulent suficient”, a mai spus Stroe. Reprezentantii producatorilor auto sustin insa ca vor incerca sa epuizeze masinile puse la bataie prin „Rabla” in prima etapa. Volkswagen a primit in prima etapa 1.039 de locuri, iar pana in prezent a emis 881 de note de acceptare, reprezentand un grad de indeplinire de 85%.

La fel, Skoda, din cele 1.591 de masini alocate a dat 1.417. In privinta autoturismelor General Motors, s-au vandut mai bine cele Chevrolet (1.500), decat cele Opel (1.300).

O explicatie ar putea fi faptul ca marca Chevrolet ofera modele mai ieftine decat Opel, unele sub 10.000 de euro, precum Spark. In total, statul a alocat in acest an 40.000 de masini prin „Rabla”. Cea de-a doua etapa a programului va demara la sfarsitul lui septembrie.

TAXA PUNE FRANA

Vanzarile de masini noi stagneaza

Producatorii auto nu se mai pot lauda cu vanzari-record de masini noi pe piata din Romania, ca anul trecut. Daca vechea forma a taxei auto incuraja vanzarile de automobile noi, noua taxa auto, care a intrat in vigoare la 1 iulie, da un impuls romanilor sa-si aduca masini second-hand. Potrvit datelor Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor, inmatricularile de autoturisme noi au scazut cu 2,3% in primele sapte luni, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, la 171.385 unitati, in timp ce inregistrarile de masini second-hand s-au dublat, la 112.054 unitati. In premiera, in iulie au intrat in circulatie mai multe masini rulate decat noi. Nici in luna iunie, inainte de intrarea in vigoare a noii variante a taxei, dealerii de masini nu au avut cereri foarte mari. Vanzarile de autoturisme de import au crescut cu doar 12%, in timp ce vanzarile de autovehicule autohtone au scazut cu 14% in comparatie cu perioada similara a anului trecut.
Sursa: Evenimentul Zilei

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *