Primul Drive Test GSP 100% „Eco” – 220v!

    Primul Drive Test GSP 100% "Eco" - 220v!

    C-Zero, citadina ecologica complet electrica propusa de Citroen, se poate incarca la o priza normala si are o autonomie maxima de 160 km, dar si un pret prohibitiv

    Cu o istorie de aproape un secol, Citroen, compania fondata de Andre-Gustave Citroen in 1919, este primul constructor european care a avut curajul sa ia „taurul electric” de corne si sa dea unda verde intrarii in productia de serie unei masini electrice. Sigur, circotasii vor spune ca modelul este dezvoltat impreuna cu Mitsubishi (i-MiEV) si Peugeot (iOn). Ceea ce e adevarat. Dar C-Zero-ul este prima europeana electrica care a vazut asfaltul!

    Experienta la volanul unui automobil electric, in general, si a lui C-Zero, in special, e unica. Ai impresia ca te asezi in fasa unei console de jocuri, gen Sony PlayStation, si preiei comenzile unui simulator auto. De ce? Cind bagi cheia in contact, nu se intimpla nimic. Nimic din ce esti obisnuit, precum sunetul demarorului sau trepidatiile motorului cu ardere interna! Se aprind doar beculetele din bord si, gata, C-Zero e gata de drum.

    Apoi, comuti levierul „cutiei de viteze” (de fapt nu e cutie de viteze, transmisia bazindu-se pe un raport fix si variatia tensiunii de alimentare a motorului electric) in „D”, ca la o automata, iar daca apesi acceleratia usor masinuta porneste fara nici cel mai mic zgomot sau smucitura. Daca ai piciorul mai greu insa, surpriza: cei 64 CP si cuplul constant fac C-Zero-ul sa tisneasca si sa urce usor pina la 70-80 km/h, ceea ce e suficient pentru oras. Iar daca iesi pe autostrada, vitezele de 100-120 km/h nu sint o problema. Doar ca e vizibil cum scade energia si autonomia.

    30.000 euro este pretul unui C-Zero in Franta, fara prima de 5.000 euro oferita de statul francez pentru achizitionarea unei masini electrice

    Adversari

    Mitsubishi i-MiEV
    Peugeot (iON)
    Renault Kangoo ZE
    (*) Deocamdata, pentru nici o masina electrica nu exista pret in Romania

    Plusuri. Autonomie cotidiana
    In conditii ideale, bateria lui C-Zero tine 160 km, ceea ce inseamna ca nevoia de mobilitate a majoritatii orasenilor poate fi satisfacuta fara nici macar un gram de CO2. Daca sint utilizate luminile si AC-ul, autonomia scade dar, in general, si 70-80 km sint suficienti. Mai mult, masina se poate incarca si la o priza normala (cu un prelungitor scos pe fereastra), nefiind obligatorii bornele speciale de 330v, care la noi nici nu exista. Costurile de exploatare sint reduse, nefiind nevoie de schimb de ulei, filtre, curele, etc.

    Minusuri. Citadina la pret de clasa premium
    Preturile pentru Romania nu au fost comunicate inca. Dar, in Franta, un C-Zero costa circa 30.000 de euro, la care se adauga prima oferita de statul francez, in valoare de 5.000 de euro. In total, aproape 35.000 de euro! Sigur, ecologia este importanta, ideea unei masini 100% electrice, de apreciat, autonomia, suficienta pentru drumurile de zi cu zi. Dar pretul este exagerat, daca luam in calcul factori precum spatiul, confortul si utilitatea, ce recomanda C-Zero-ul drept a doua masina. Mai mult, oferta „Diesel” si „Otto” la acest scor poate satisface aproape pe oricine, de la iubitorii de SUV-uri, la cei de cai putere. Si, in unele cazuri, mai ramin si bani de combustibil.

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *