Primul milion de euro din panouri solare

Primul milion de euro din panouri solare
Primul milion de euro din panouri solare
Primul milion de euro din panouri solare

A facut jumatate de milion de euro in 2008, prin vanzarea unei firme de internet pe care a infiintat-o inca din perioada studentiei. In urma cu doi ani, Silviu Iordache a demarat un proiect finantat din fonduri europene, cu care spera, in acest an, sa atinga venituri de un milion de euro.

Spiritul antreprenorial il are de cand era student. A vandut dupa circa patru – cinci ani firma de internet si cablu din Buzau, Metronetwork, pentru suma de 500.000 de euro. Nu a stat mult pe ganduri si a inceput un nou business: productia de panouri solare. Silviu Iordache, in varsta de 31 de ani, a infiintat in 2012 firma Panosol Power printr-un proiect finantat din fonduri europene, prin Masura 312 „Sprijin pentru crearea si dezvoltarea de micro-intreprinderi“ din PNDR, in valoare totala de 300.000 euro fara TVA, din care 200.000 euro reprezinta fonduri nerambursabile.

Tanarul buzoian administreaza acum o fabrica ce se intinde pe o suprafata de 3.000 de metri patrati, ce este amplasata in localitatea Spataru (Buzau). Dupa ce, in 2013, antreprenorul a obtinut o cifra de afaceri de 200.000 de euro, obiectivul din acest an este de a obtine venituri de un milion de euro. In prezent, fabrica din Buzau produce cateva sute de panouri solare si boilere termice pe luna, o parte din productie (circa 10%-15%) ajungand pe pietele europene, in baza unor contracte incheiate dupa ce firma a participat la cateva targuri internationale. Iordache are incredere ca isi va atinge obiectivul propus pentru acest an, deoarece fabrica sa este printre putinele unitati de productie de pe plan local, iar la nivel european mai exista doar 30 de companii. Insa, „cea mai mare concurenta provine din China, de unde vin produse foarte ieftine si de calitate indoielnica“, sustine tanarul antreprenor. Iordache mentioneaza ca detine o cota de 40% din piata si ca fabrica functioneaza, la momentul actual, la o capacitate de doar 50%.

Potrivit lui, vanzarile sunt realizate, in general, prin distribuitori in orase cu un nivel mai ridicat din punct de vedere financiar, respectiv Bucuresti, Iasi, Constanta sau Ramnicu Valcea, si ajung ulterior in magazinele de bricolaj. Un procentaj de 5% din produse se vinde prin magazinul online. Recent, compania a livrat unui distribuitor 40 de unitati mari pentru un parc solar din Iasi, necesar producerii apei calde pentru o fabrica de procesare a carnii, dar si Spitalului din Slobozia, 30 de unitati mari. Cel mai mic panou solar produs de companie are 12 tuburi si costa in jur de 1.100 de lei (un tub are 10 litri), iar cel mai mare, cu 30 de tuburi, se vinde cu circa 3.000 de lei.

Noi proiecte cu bani europeni
„Intentionam sa accesam fonduri europene si pe Cercetare-Dezvoltare, sa dezvoltam produse noi pe un proiect de 100.000 de euro. De asemenea, suntem in derulare, in faza de achizitii, a unor utilaje si dotari, pe un alt proiect mai mic, de 30.000 de euro, tot prin PNDR, dar prin Grupul de Actiune Locala, pentru diversificarea gamei de produse. Vrem sa producem, pe langa panouri solare si boilere termice, niste recipiente pentru stocarea apei calde. Aici vor fi fonduri europene in proportie de 85%“, a spus Silviu Iordache. Tanarul antreprenor sustine ca nu s-ar fi descurcat daca nu ar fi accesat fonduri europene si nu ar fi reusit sa puna pe picioare aceasta fabrica.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *