Programul Casa Verde pentru persoane fizice
Programul Casa Verde pentru persoane fizice
Programul Casa Verde pentru persoane fizice
Programul Casa Verde pentru persoane fizice

Programul privind instalarea sistemelor de incalzire care utilizeaza energie regenerabila, inclusiv inlocuirea sau completarea sistemelor clasice de incalzire, program unoscut sub denumirea de CASA VERDE este gestionat de Ministerul Mediului, Apelor si Padurilor (MMAP) si finantat de Administratia Fondului pentru Mediu (AFM).

In perioada 1 iunie 2011 – 15 iulie 2011 s-au depus la sediul APM Bacau 410 dosare (in valoare de 2.343.804 lei), care au fost transmise la AFM pentru evaluare si aprobare. Cele mai multe solicitari au fost pentru centrale termice pe baza de peleti si pompe de caldura. Finantarea s-a acordat astfel: pana la 6000 lei pentru panouri solare si centrale pe baza de peleti, pana la 8000 lei pentru pompe de caldura. In cursul anului 2011 AFM a evaluat numai 33 de dosare, cele depuse in perioada 1-6 iunie 2011 – perioada de evaluare la nivel national.In luna iulie 2014 AFM a reluat evaluarea dosarelor depuse in sesiunea anului 2011 si ramase in curs de analiza. Din suma totala alocata pentru judetul Bacau, 220.000 lei au fost distribuiti celor 33 de dosare evaluate in cursul anului 2011, iar diferenta de 2.123.804 lei a fost redistribuita restului de dosare analizate in cursul anului 2014. In perioada 24 iulie 2014 – 20 februarie 2015 APM Bacau a desfasurat: verificarea documentelor necesare semnarii Contractelor de finantare ale beneficiarilor declarati admisi de catre AFM in cadrul programului si predarea unui exemplar din Contract acestora. In acest sens, la sediul APM Bacau in perioada mentionata s-au semnat 80 contracte de finantare nerambursabila si s-au verificat si transmis la AFM 40 dosare de decontare aduse de beneficiarii admisi. La aceasta data, AFM a finalizat de analizat dosarele depuse in sesiunea 2011, urmand a transmite la sediul APM Bacau restul de contracte in scopul semnarii acestora de catre beneficiarii declarati admisi. Pentru semnarea contractului beneficiarul se prezinta la APM-ul la care a depus cererea de finantare, cu urmatoarele documente actualizate:

  1. Extras de carte funciara pentru imobilul in care se implementeaza proiectul aprobat – in original;
  2. Extras de cont bancar, valid la data semnarii contractului pana la finalizarea contractului (12 luni) – in original;
  3. Copie CI a beneficiarului (titular contract);
  4. Procura notariala (daca este cazul) – in original;
  5. Autorizatie de construire valida la data semnarii contractului (daca este cazul) – in original sau in copie legalizata.

Organizarea in cursului anului 2015 a unei noi sesiuni de depunere dosare in cadrul programului Casa Verde va fi mediatizata de MMAP si AFM inainte de inceperea acesteia. La aceasta data nu detinem informatii de organizare a unei noi sesiuni a programului; in cazul in care va fi lansata o astfel de sesiune, informatiile despre ghidul de finantare a programului, documentele necesare pentru dosarul de finantare, entitatile care pot aplica, precum si data lansarii vor putea fi accesate pe site-ul AFM la urmatoarea adresa:http://www.afm.ro/casa_verde_pf.php.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here