Programul integrat „Excelenta in protejarea resurselor de apa” al Sistemului Coca-Cola Romania a castigat locul IV la Beverage Innovation Awards,

coca-cola.jpgProgramul integrat ” Excelenta in protejarea resurselor de apa”

al Sistemului Coca-Cola Romania a castigat locul IV la Beverage Innovation Awards,

sectiunea „Cea mai buna initiativa de mediu”

Bucuresti, septembrie 2009. Programul „Excelenta in protejarea resurselor de apa” al Sistemului Coca-Cola Romania a castigat locul IV la premiile Beverage Innovation Awards (BIA) 2009, la sectiunea „Cea mai buna initiativa de mediu”. Competitia globala premiaza anual inovatia in mai multe categorii care includ bauturile racoritoare, functionale si pentru adulti, ingrediente, ambalaje, initiativele sustenabile de mediu si de marketing.

Anul acesta, in competitia pentru premiile Beverage Innovation Awards s-au inscris
40 tari, cu un total de 350 de aplicatii.

Programul ” Excelenta in protejarea resurselor de apa” a inclus mai multe proiecte derulate cu organizatii internationale sau cu ONG-uri locale, cu expertiza in domeniu: UNDP, Tasuleasa Social, Mai Mult Verde, Salvati Delta-Academia Catavencu. Toate proiectele au avut o dimensiune educationala si o componenta practica, adaptate nevoilor comunitatilor respective.

Cu o intindere geografica de la Vatra Dornei in Delta Dunarii, programul a avut ca rezultate practice 2.5 milioane de euro accesati de comunitatea Dorna Candreni de la UE pentru sistem de canalizare si retea de alimentare cu apa, 32500 copaci plantati in zona Vatra Dornei, 70 de tone de gunoaie stranse de pe malurile raurilor Dorna, Bistrita si Siret de peste 2100 de voluntari, interzicerea pescuitului industrial in Delta Dunarii si adoptarea planului de urbanism al Deltei Dunarii.

Componenta educationala a inclus traininguri de leadership si comunicare, de indatoriri civice, notiuni de protectie a mediului si cursuri de orientare in natura, supravietuire si prim-ajutor si a fost implementat in peste 65 de licee din 9 orase.

„Am gandit o strategie integrata implicand comunitati si ONG-uri locale, tineri, ca viitori lideri si membri ai societatii civile, propriii angajati si, nu in ultimul rand, autoritatile locale si nationale. Am identificat problemele fiecarei comunitati si am lucrat cu organisme cu expertiza in problemele respective, incercand sa gasim solutii concrete pentru fiecare. Dincolo de toate acestea insa, am creat un cadru pentru educatie, actiune si dezvoltare a viitoarelor grupuri sociale, in incercarea de a genera o schimbare pe termen lung a atitudinilor privind protectia mediului inconjurator.” a declarat Laura Sgarcitu, Programe Comunitare, Coca-Cola HBC Romania.

„Premiile BIA reprezinta una dintre cele importante recunoasteri la nivel international pe care o poate primi o companie ce activeaza in industria bauturilor racoritoare. Nominalizarea proiectului derulat de noi si castigarea locului IV reprezinta o recunoastere a rezultatelor proiectelor de protejare a mediului pe care Sistemul Coca-Cola le desfasoara in Romania.” a declarat Miruna Raclaru, CIPAC Manager RO/MD.

Despre Beverage Innovation Awards (BIA)

Competitia Beverage Innovation Awards (BIA ) premiaza inovatia in industria bauturilor si este organizata anual de catre revista Beverage Innovation (http://www.foodbev.com/magazine/beverage-innovation-1), revista care analizeaza climatul de

afaceri din sectorul bauturilor la nivel global, lansarile de noi produse si ingrediente, precum si tendintele de consum.

Despre Sistemul Coca-Cola

In Romania, Sistemul Coca-Cola este format din Coca-Cola Romania si Coca-Cola Hellenic.
Coca-Cola Romania este filiala a The Coca-Cola Company, care este detinatoarea marcilor inregistrate si a concentratului bauturilor racoritoare, in timp ce Coca-Cola Hellenic asigura imbutelierea, distributia si vanzarea produselor sub licenta Coca-Cola.

Despre proiectele din Programul integrat ” Excelenta in protejarea resurselor de apa”:

„Verde 003” a fost dezvoltat in parteneriat cu doua ONG-uri (Tasuleasa Social – voluntariat si educatie informala, Mai Mult Verde – comunicare). Avand o durata de trei ani (2007-2009) proiectul s-a axat pe pregatirea tinerilor din 9 orase din Moldova in domenii ca leadership si comunicare, rolul ONG-urilor in viata societatii civile, indatoriri civice, notiuni de protectie a mediului, orientare in natura, notiuni de supravietuire si prim-ajutor si a inclus 65 de licee. Ca un exercitiu practic, la sfarsitul sesiunilor de pregatire, tinerii au plantat 32500 copaci in zona Vatra Dornei si au strans peste 70 de tone de gunoaie de-a lungul raurilor Dorna, Bistrita si Siret, de la Vatra Dornei pana la Galati.

„Fiecare picatura conteaza” este un program regional de pregatire a autoritatilor locale dezvoltat de Sistemul Coca-Cola in parteneriat cu Programul Natiunilor Unite pentru Dezvoltare, pentru accesarea de Fonduri Europene pentru protectia si conservarea resurselor de apa. Acest program s-a concretizat cu accesarea de catre autoritatile locale din Dorna Candreni a 2,5 milioane de euro destinate retelei de canalizare si sistemelor de filtrare a apei.

” Zilele curateniei” este un proiect de voluntariat al angajatilor din zona Dorna. De-a lungul a patru ani consecutiv, angajatii CCHellenic si copiilor acestora, au curatat malurile paraului Negrisoara, in amonte de Dorna, dand un exemplu comunitatiii locale.

„Avem o Delta. Cum procedam?” , dezvoltata in parteneriat cu Salvati Delta Dunarii – Academia Catavencu este o initiativa de advocacy care si-a propus sa identifice solutii viabile pentru protejarea Deltei Dunarii. Trainigurile realizate cu autoritatile locale au avut ca rezultat adoptarea unei noi legi de urbanism pentru Delta Dunarii si interzicerea pescuitului industrial in Delta.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *