Proiectarea autostrazii Iasi – Tg. Mures, intarziata de obtinerea acordului de mediu si de costurile ridicate

0
94
Proiectarea autostrazii Iasi – Tg. Mures, intarziata de obtinerea acordului de mediu si de costurile ridicate

Primul tronson (92 km) al autostrazii care va lega Transilvania de Moldova, [B]Targu Mures – Iasi (289 km)[/B], a primit joi certificatul de urbanism de la Consiliul Judetean Mures pentru faza studiului de fezabilitate. [B]CNADNR anunta insa ca in prezent proiectarea autostrazii inca nu este finalizata pentru ca se intarzie cu obtinerea Avizului de Mediu.[/B] In plus CNADNR spune ca autostrada va strabate un traseu dificil precum si numeroase arii protejate si invoca costurile foarte ridicate estimate pentru constructia autostrazii: [B]intre 11 milioane de euro si 60 de milioane de euro pe kilometru, [/B]potrivit [LINK=http://www.hotnews.ro/stiri-esential-13131913-harta-interactiva-proiectarea-autostrazii-targu-mures-iasi-intarziata-obtinerea-acordului-mediu-costurile-foarte-ridicate-intre-11-60-miloane-euro.htm]HotNews.ro[/LINK][B].[/B]

Presedintele Consiliul Judetean Mures, Ciprian Dobre, a anuntat ca a emis Certificatul de urbanism nr. 175/07.08.2012 pentru „Construirea Autostrazii Tirgu Mures – Ditrau in traversarea judetului Mures – faza studiu de fezabilitate”, noteaza citynews.ro

„Pe termen mediu si lung, Autostrada Tirgu Mures – Ditrau – Iasi va facilita traficul international de tranzit care se va desfasura intre coridoarele PAN Europene IV si IX, aceasta urmand sa realizeze o legatura rapida si sigura intre Autostrada Transilvania A3 (Brasov – Bors) si coridorul IX PAN European (Bucuresti – Focsani – Albita), inlesnind traficul auto pe directia est-vest, intre Transilvania si Moldova”, a anuntat Ciprian Dobre.

Potrivit presedintelui CJ Mures, pe teritoriul judetului Mures, viitoarea autostrada va fi prevazuta cu 3 noduri rutiere (Tirgu Mures, Acatari, Sovata), 1 nod de perspectiva (Miercurea Nirajului), 2 tuneluri, 20 de poduri peste ape, 13 pasaje de drumuri peste autostrada, 10 viaducte si 1 pasaj peste cale ferata. Totodata, in cadrul proiectului sunt prevazute parcari de scurta durata si spatii pentru servicii de tip S1 si S3.

[B]CNADNR: Costurile estimate sunt foarte mari – intre 11 kil euro/km si 60 mil euro/km[/B]

CNADNR anunta, printr-un comunicat, ca „Autostrada strabate un traseu dificil (deal si munte), ceea ce impune un volum mare al lucrarilor de arta (poduri,podete, viaducte, etc.) si numeroase arii protejate (situri de importanta comunitara  (SCI) si situri de protectie avifaunistica (SPA)”.

Compania precizeaza ca „in prezent proiectarea nu este finalizata intrucat pocedura de obtinere a Acordului de Mediu nu este finalizata. Incepand cu anul 2010 ariile protejate care au impact asupra traseului autostrazii au fost extinse, ceea ce determina reconsiderarea studiului de impact  si reluarea procedurii de obtinere a Acordului”.

In plus, CNADNR invoca si costurile estimate foarte mari – intre 11 kil euro/km si 60 mil euro/km, „fapt sesizat si de Ministerul Finantelor Publice”.

„Astfel, in acest context, CNADNR-SA va contracta servicii de expertiza tehnica si financiara prin care se vor reanaliza solutiile tehnice adoptate si se vor face propuneri de reducere a costurilor. Dupa definitivarea traseului si fundamentarea costurilor de implementare, vor fi analizate potentialele surse de finantare, altele decat bugetul de stat”, mai precizeaza sursa citata.

Viitoarea autostrada va avea o lungime totala de 289 km si va fi impartita in trei tronsoane:

Targu Mures – Ditrau cu o lungime de 92,126 km, proiectant SC Search Corporation SRL;

Ditrau – Targu Neamt cu o lungime de 118,8 km, proiectant SC Iptana SA;

Targu Namt – Iasi cu o lungime de 78 km, proiectant SC Inocsa Ingenieria.

Potrivit informatiilor de pe site-ul CNADNR, valoarea estimata a proiectului este de 6,14 miliarde de euro.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here