Proiectele ecologice urca veniturile operatorilor economici

    Cresterea economica, avand la baza protectia mediului, se prezinta ca prioritatea zero a Uniunii Europene. Pentru a atinge acest scop, UE pune la bataie fonduri importante destinate dezvoltarii sistemelor ecologice. Pentru a marca produsele si serviciile „prietenoase” cu natura, operatorii economici din spatiul comunitar pot dobandi „floarea europeana ecologica”.

    Din 2005, exista un program de finantare pentru acoperirea costurilor necesare obtinerii etichetei ecologice, respectiv programul „Cresterea competitivitatii produselor industriale”. Finantarea se realizeaza in sistem de rambursare. Pentru IMM, finantarea publica este de 65%. Pentru obtinerea sprijinului financiar, posibilii beneficiari vor depune la registratura Ministerului Economiei si Finantelor dosarul de finantare.
    Dar de ce sa-ti etichetezi astfel produsele? Pentru ca vei vinde mai mult. Eticheta ecologica a UE (Floarea Europeana) este o schema unica de certificare pentru a ajuta consumatorii sa distinga produsele si serviciile „verzi” de cele care afecteaza mediul. Asocierea la acest proiect este voluntara, iar scopul introducerii etichetei ecologice este de a promova produsele care au un impact redus asupra mediului, pe parcursul intregului lor ciclu de viata. Solicitantul va suporta tariful pentru solicitarea acordarii etichetei, costurile pentru testarea sau verificarea produselor in procesul de evaluare a performantelor acestora, in conformitate cu criteriile specifice de acordare a etichetei ecologice. Sistemul de etichetare ecologica nu include produsele alimentare, bauturile, produsele farmaceutice si aparatura medicala. Insa, putem gasi aceste marci pe detergentii de uz casnic, becuri, computere personale, hartie pentru tiparire, mobila sau la seviciile de cazare turistica.

    Ingerul albastru vine de la nemti, lebada de la suedezi

    Acest sistem de etichetare ecologica include 80 de categorii de produse. Peste 4000 de produse si servicii de la aproximativ 710 utilizatori de etichete din Germania si strainatate sunt comercializate sub acest simbol.
    Lebada Nordica este eticheta ecologica nordica oficiala, sistemul fiind comun pentru Suedia, Finlanda, Norvegia si Islanda. Simbolul verde este valabil pentru aproximativ 44 de grupuri de produse, reprezentand peste 1.100 de produse. Pentru a primi dreptul sa-ti marchezi produsul cu acest simbol trebuie sa demonstrezi ca si produsul nu dauneaza mediului pe parcursul intregului ciclu de viata. Nu doar in spatiul european gasim asemenea etichete ci si in state de pe continentul american, Asia sau Africa.

    Sursa: Curentul

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *